Skocz do zawartości

Dom na gruntach Rolnych


Piotr.G

Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie

Jestem Rolnikiem. na jednej z działek chciał bym wybudować Dom. Działka znajduje się przy drodze dojazdowej powierzchnia to 0,74h klasa mieszana 3 klasa rolna, 4 klasa rolna i niewielka część 4 klasy łąki.
Chciał bym wydzielić 10 arów oraz przekształcić to pod zabudowę domu mieszkalnego. Część na której znajdował by się dom znajduje się na 3klasie.
W jaki sposób najprostrzy icon_smile.gif sposób mógł bym to osiągnąć.???
gmina w której miał by stanąć budynek nie ma zagospodarowania przeszczennego.

Z Góry dziękuje bardzo za pomoc.
Napisano
Cytat

Witam serdecznie

Jestem Rolnikiem. na jednej z działek chciał bym wybudować Dom. Działka znajduje się przy drodze dojazdowej powierzchnia to 0,74h klasa mieszana 3 klasa rolna, 4 klasa rolna i niewielka część 4 klasy łąki.
Chciał bym wydzielić 10 arów oraz przekształcić to pod zabudowę domu mieszkalnego. Część na której znajdował by się dom znajduje się na 3klasie.
W jaki sposób najprostrzy icon_smile.gif sposób mógł bym to osiągnąć.???
gmina w której miał by stanąć budynek nie ma zagospodarowania przeszczennego.

Z Góry dziękuje bardzo za pomoc.


jesli jestes rolnikiem to nie ma zadnych przeszkód abys na swojej ziemi wybudował cokolwiek ,jedymym mankamentem moze byc jedynie uzbrojenie terenu bo jesli nie ma zagospodarowania przestrzennego to bedziesz musiał pokryc 100% ceny za przyłacza czyli wg indywidualnej wyceny z tego co sie orientuje najprosciej jest budowac dom jako budynek gospodarczy i pozniej go przekwalifikowac na mieszkalny ale yto sa sliskie tematy ale czesto spotykane natomiast najlepiej udac sie do urzedu gminy bo to takie sprawy sa na zasadzie co kraj to obyczaj i moje info z przed roku w tym rejonie mogą byc inaczej rozpatrzone w twoim terenie ,jedno co nieulega zmianom to po zagospodarowaniu i wydzielniu terenu pod zabudowe czyli min 400m2 to musi pozostac w twoim gospodartwie min 1,2ha abys nadal był rolnikiem
jesli chodzi o zabudowe siedliskową w tym budynki gospodarcze to mozesz sobie budowac jak chcesz i gdzie chcesz tylko projekt pozwolenie i jedziesz z budową ,natomiast z domem tez rolnik ma łatwiej
Napisano
Przepisy stanowią tak:

- nie możesz podzielić ziemi rolnej na działki mniejsze niż 0,3ha.

- przy zabudowie zagrodowej nie ma potrzeby odralniania, bo ziemia dalej jest rolna – pod warunkiem, że pozostaniesz rolnikiem „ustawowym” tzn. powierzchnia gospodarstwa rolnego będzie większa niż 1ha.

Przy zabudowie zagrodowej – dla rolników:

- gmina nie ma MPZP, wobec czego, zgodę na zabudowę zagrodową możesz otrzymać tylko pod warunkiem, że powierzchnia gruntów Twojego gospodarstwa i w tej gminie, jest większa niż średnia wielkość gospodarstwa w tej gminie.

- dostępność mediów – w zasadzie wystarczy prąd + studnia

Jeśli spełniasz te warunki, to występujesz do gminy o warunki zabudowy.

Przy zabudowie normalnej:

- musi być „dobre sąsiedztwo”, tzn. sąsiednie działki muszą być zabudowane (przyjmowana jest odległość nie mniejsza niż 50m), dostępne z tej samej drogi, muszą być zabudowane,

- musi być dostęp do drogi publicznej – może być przez tą dojazdową, ale droga ta musi mieć 5m szerokości (bardzo często wymagane),

- dostępność mediów

- teren nie wymaga zgody na przekształcenie – tu może być problem, bo ta III klasa.

Jeśli spełniasz te wszystkie warunki – wystąp o WZ.


Napisano
Cytat

Witam

Zgadzam się z tymi przepisami, a da się przekształcić działkę rolną w budowlaną??


da co rok lub dwa zbiera sie rada w tym zakresie i siedzi nad wnioskami ale jak długo to moze trwac to nie wiadomo
  • 5 miesiące temu...
Napisano
witam po mojemu nie ma szans bo ziemia jest 3/4 klasy z tego co wiem przekształcenie tych klas podejmuje ministerstwo rolnictwa ja mam 0,55h na której stoi dom stodoła budynki gospodarcze obecnie ze stodoły chcę przerobić na dom bo stary dom jest zawalający się a ziemia jest klasy BR-V i muszę ją odrolnić warunki dali na przebudowę ale jest napisane że to w moim obowiązku przed rozpoczęciem budowy ale co urząd to co innego pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...