Skocz do zawartości

Schody w projekcie


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Dostałem właśnie rysunki schodów w projekcie który planuję kupić. Według projektu schody mają następujące parametry:

  • Szerokość klatki: 215 (rozgraniczenie biegów wychodzi mi z rys. jakieś 12 cm - ale nie wiem czy to nie mało)
  • Dwa biegi ze spocznikiem
  • Szerokość spocznika coś koło 100 cm (chyba bo nie mam rysunku przed oczami)
  • Pierwszy bieg 10 schodków później spocznik i drugi bieg (spowrotem) 6 schodków
  • Parametry schodków - wys. 18.9cm głębokość 26 cm


Czyli mamy w sumie 16 schodków (plus spocznik) o wym 18.9x26 i klatkę szer. ok 100 cm

Moje pytania:
Czy schody nie są za strome ? (20 cm to chyba już max na jaki pozwalają przepisy)?
Czy waszym zdaniem klatka będzie w miarę wygodna?

Może ktoś z Was ma schody o podobnych parametrach. Czy są one OK?


Pozdrawiam
Łukasz
Napisano
Pojęcie "wygodnych schodów" jest względne, gdyż zależy m. in. od wzrostu użytkowników, ich wieku. Opisane schody są zgodne z przepisami (wysokość stopni nie przekracza 19 cm).
Napisano
Cytat

Pojęcie "wygodnych schodów" jest względne, gdyż zależy m. in. od wzrostu użytkowników, ich wieku. Opisane schody są zgodne z przepisami (wysokość stopni nie przekracza 19 cm).



Oczywiście zgadzam się że to pojęcie jest względne. Mimo wszystko zależy mi na opiniach ludzi którzy posiadają podobne schody. Jeśli bowiem z jakiegoś powodu im nie odpowiadają jest prawdopodobieństwo że ten element/aspekt nie będzie odpowiadał również mnie i mojej rodzinie. Jeśli natomiast znajdzie się "przeciętny" użytkownik takich schodów który jest z nich zadowolony to będę miał świadomość że komuś takie rozwiązanie odpowiada więc może i ja będę zadowolony.

Piszecie że zależy to m.in. od wzrostu użytkowników. A czy schody nie powinny być w miarę uniwersalne. Jak wiadomo dziecko to takie "stworzonko" które zmienia swój wzrost icon_wink.gif wraz z latkami które mu przybywają (do pewnego czasu przynajmniej).

Tym niemniej dziękuję za wypowiedzi.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...