Skocz do zawartości

wykonanie ocieplenia fundamnetu


Recommended Posts

Napisano
w jaki sposób wykonać ocieplenie i hydroizolację fundamentu, który będzie wylany bezpośrenio w gruncie? Interesuje mnie jak wykonać to technicznie a nie z której storny styropian i dlaczego.
pozdrawiam
Napisano
to wszystko jest napisane powyżej w innych postach. Trzeba.......jedynie poszukać a nie zakładać nowe posty i robić bajzel na forum.
Pozdr.
Napisano
oki, ale mnie nie interesuje odkopywanie fundamentu, chciałbym to zrobić na poziomie kopania fundament ów. a o tym nikt nie pisze, czy sie tak da?
Napisano
Miałem ten sam problem i poradziłem sobie tak.
Po wylaniu betonu zrobieniu izolacji poziomych i pociągnieciu do góry bloczkami, odkopany został fundament.
Wysmarowałem go eko podkładem ( na bazie wody),potem styropian FS-20 5cm na to siatka , klej i jeszcze raz izolacja .
Jest oki
Pozdrawiam
Napisano
Wylewanie fundamentów bezpośrednio we gruncie można wykonywać jedyniew pod budynki o lekkiej konstrucji (drewniane lub szkieletowe) gdyż przy takim wykonaniu niemożliwe jest utworzenie ław fundamentowych rozkładających obciążenia budynku na większą powierzchnię podłoża. Samodzielne "poprawianie" wymagań projektowych jest niedopuszczalne, chyba że warunki gruntowe sa wyjątkowo sprzyjające (np. grunt skalisty) , ale zmiany muszą być zaakceptowane przez kierownika budowy lub projektanta.
Na fundamentach domów niepodpiwniczonych nie ma potrzeby układać pionowej izolacji przeciwwilgociowej gdyż niczego ona nie chroni. Równiez izolacja cieplna fundamentów wylewanych w gruncie pod budynki lekkie nie ma sensu, gdyż wystarczającą ciepłochronność zapewnia ocieplenie podpodłogowe. Natomiast ściany fundamentowe domów murowanych posadowione na ławach bez problemu mozna ocieplić przyklejając od zewnątrz płyty styropianowe lub z polistyrenu ekstrudowanego. Jednak lepszym rozwiązaniem będzie wymurowanie 2 - 3 ostatnich warstw ścian fundamentowych z bloczków keramzytobetonowych lub pustaków betonowych z wkladka ocieplającą. Oczywiście oba te materiały muszą mieć dostateczną wytrzymałość na ściskanie niezbędną do przeniesienia obciążeń od scian nadziemia. Warto też pamięć, że izolowanie ścian poniżej poziomu gruntu nie służy ich ociepleniu , ale ma na celu zmniejszenie pionowej ucieczki ciepła na styku ścian nadzienia i fundamentowych. W domach niepodpiwniczonych, przy poziomie podłogi parteru wyniesionej powyżej 50 cm ponad teren , izolacja cieplna w gruncie jest zupelnie zbędna, a jedynie wystarczy ocieplenie części cokołowej ścian zewnętrznych


Artykuł na temat fundamentów pt. "Buduj na solidnym fundamencie" znajduje się w numerze 1-2/2005 Budujemy Dom.
https://budujemydom.pl/bd/artykuly/245/
Napisano
Dla wykonania hydroizolacji przy wylewaniu fundamentu w gruncie, weź beton szczelny w masie np. B25MPa w8, tzn. z dodatkami hydroizolacyjnymi, i zawibruj. Cały fundament jest wtedy izolacją. Oczywiście z wszystkimi uwagami Szanownej Redakcji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...