Skocz do zawartości

czy ocieplać ściany fundamentowe nad poziomem gruntu?


Recommended Posts

Napisano
Oczywiscie, jezeli uwazasz ze zimno wchodzi, a nie ciepło wychodzi.
Napisano
Cytat

Oczywiscie, jezeli uwazasz ze zimno wchodzi, a nie ciepło wychodzi.



no tak, podłoga jest ocieplona styropianem 20 cm, to czy jest sens?
Napisano
Lepiej niż 10 cm gorzej niz 30 cm Patrz przekroje isovera www.nie-co.pl
Izolacja termiczna jest skuteczna gdy sie ze sobą łączy, a jak połączysz 20 cm w podłodze ze styropianem w ścianie.
Napisano
Ocieplać !!

tak z pół metra pod ziemiązacząć i dociągnąć do wierzchu posadzki - najlepiej połączyć z ociepleniem ścian powyżej

Cytat

no tak, podłoga jest ocieplona styropianem 20 cm, to czy jest sens?[/code]



Ale pod ścianą chyba nie masz tego styropianu ??!!!
Napisano
to wtedy Slawku zamkniesz mostek termiczny? Fundament i tak odprowadzi ciepło podm dom.
Napisano
I właśnie po to należy ocieplić ściany fundamentowe.

Oczywiście masz racje zawsze jakieś ciepło poprzez fundament ucieknie.
Tutaj chyba chodzi o jakieś rozsądne zminimalizowanie onego ciepła.
Napisano
Jak dasz izolację (wełna z folią) o środka ciepło to nie ucieknie. A i wilgoć w ściany nie wejdzie. I sterować ogrzewaniem łatwiej.
Popatrz na www.isover.se (jest to też na mojej stronie www.nie-co.pl) fundamenty też są izolowane od środka.
Skoro nie grzejesz ziemi pod domem i wokół niego to izolacja termiczna między "niegrzanym" a "niegrzanym" jaki ma sens?
Napisano
Do Brzęczkowskiego: Czy wie Pan (TB), że pokazuje i nawet na Swojej stronie, rozwiązania zaprojektowane dla innej strefy klimatycznej? Pokazywane przez Pana (TB) rozwiązania są dobre dla wiecznej zmarzliny gdzie grunt jest zamarznięty przez czły rok, rozwiązania te gwarantują nierozmarzanie gruntu pod budynkiem i jego stabilność i stateczność w tamtym klimacie.
W Polsce grunt nie jest zmarznięty średnia temperatura roczna ok. 283K. W Polsce potrzebne są inne rozwiązania fundamentowania. Ilość ciepła która w zimie ucieka do gruntu w przyjętych normowo rozwiązaniach polskich (dla terenu Polski) jest tak niewielka, że koszty dostarczania tego ciepła nie zwrócą zainwestowanych kosztów zwiększenia izolacji pod budynkiem.
Prawidłowo zaizolowany fundament od zewnątrz zapewnia nieprzemarzanie gruntu pod budynkiem, a prawidłowo zaizolowana posadzka (w Polsce 6 10 cm styropianu) zapewnia komfort cieplny i ekonomiczny.
Proszę Państwa TB chciałby tak samo fundamentować budynki w Polsce, w Norwegii, na Alasce, w Kenii, na Grenlandii, na Kubie, na Antarktydzie i na Wyspach Samoa.

Piotr
Napisano
W 100% Pan jest w błędzie. Tempreatura pod domem w Szwecji nie różni od tego co u nas. To po pierwsze, po drugie do ziemi znacznie więcej ucieka ciepła niż ścianą i dachem razem wzięte. Bo nie jest prawda to co często słyszę, że im wieksza róznica temperatur tym większa ucieczka ciepła. Przy takiej róznicy masy powietrze/ziemia strumień przepływu ciepła jest nieporównywalnie większy z podłogi +20 st do ziemi +5 niż przez dach z +26 do -20 st. powietrze.
I to, że w Polsce we wzorach przepłuwu ciepła, mozliwości odbioru czyli masy się nie uwzględnia, to błąd tych wzorów.
Powie Pan , audyt energetyczny, odpowiem, nie da się zrobić audytu, to oszustwo, podkreślam oszustwo. Widziałem , nawet w wydawałoby się powaznych opracowaniach takie rysunki domków ze strzałkami 35% ŚCIANA 10 % podłoga, 15% komin itd. Zawsze powtarzam, żeby ten kretyn co to narysował podpisał "w moim domu tak ucieka ciepło" nie miałbym nic przeciwko temu, ale w każdym? Zyczy Pan sobie o tym pogadać to 022 5591081
Napisano
Też uważam że Pan TB jest w błędzie, gdyż jak zwykle Pan TB nie uwzględnia rzeczy, które są mu niewygodne.
Tak samo w ścianie jak i w podłodze jest jeszcze warstwa izolacyjna, która czy to z zetknięciu z powietrzem jak i z ziemią (i w jednym i w drugim przypadku nie jest to styk bezpośreni, na ścianie jest tynk, a w podłodze wylewka) nieoddaje chętnie ciepła mimo różnicy masy. Ponadto czego oczywiście Pan TB nie bierze pod uwagę na ścianę działają czynniki atmosferyczne (wiatr, zacinający deszcz, szron itd), co zwiększa odbiór ciepła ze ściany, a co nie występuje pod podłogą.
pozdrawiam
Napisano
Pan do zbadał, (ja tak) czy takie są Pańskie odczucia. Czy myśli Pan, że temperatura i masa ziemi bezpośrednio pod domem są inne w Szwecji niż w Polsce? www.isover.se/sw5669.asp
Napisano
Witam

A co Pan zbadał icon_confused.gif

Strefa przemarzania w polsce zmienia sięod bodaj 0.8 do 1.4m w zależności od lokalizacji, Szwecja w związku ze swoim położeniem geograficznym napewno strefę przemarzania ma jeszcze większą.
Nieocieplenie ściany fundamentowej, powoduje dopudszczenie przemarźnięcia ziemi pod budynkiem, a ewentualne zamarzanie wody jaka się może tam znaleść nie jest korzystna.
Więc ocieplenie ściany fundamentowej jest jak najbardziej wskazane.
Napisano
Czy zmiejszając czterokrotnie potrzeby cieplne budynku podłoga 0.113W/m2.K www.isover.se/sw5669.asp dach 0.086 W/m2.K www.isover.se/sw5722.asp i ściana 0.036W/m2.K do tego rekuperatot 70/80 % sprawnosci robię komuś krzywdę, czy oszukuję jak nie sprzedaję izolacji.
Taki dom jest zdowy i tańszy w budowie bo nie robimy żadego centralnego. 40 KW/H/M2 ROCZNIE!
TU NIE CHODZI O INWESTYCJE chodzi o przeniesienie kosztów z ogrzewania na izolację i wentylację. To wszystko jest opisane na przykładzie całej budowy w w/w Ładnym Domu.2003/1
Oczywiście absolwenci politechnik wydziałów ogrzewania będą protestować nawet agresywnie. Ale poprą mnie napewno Ci co skończyli wydział izolacji.
Jaden obiża koszty tańszym cieplem np pompa ciepła a ja izolacją i wentylacją.
Oczywiście najwięcej jest takich co zarabiaja na jesnym i drugim, czyli wilk syty i owca cała ale juchasa wieś już nie widziała. Czyli włozyc (w domysle sprzedać) izloacje tak aby nie izolować.
Napisano
Pan jak zawsze na wszystki pytania ma Pan jedną odpowiedź.
Parametry które Pan podaje są dla dopowiedniej konstrukcji budynku, króty to ISOVER opisuje (konstrukcja szkieletowa).
Ponadto nikt tu nie kwestjonuje izolacji, wentylacji, rekupreatorów itp.
Wszyscy chcą ocieplać dyskusja toczy się na temat jak to zrobić.
pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...