Skocz do zawartości

czy ocieplać ściany fundamentowe nad poziomem gruntu?


Recommended Posts

Napisano
Oczywiscie, jezeli uwazasz ze zimno wchodzi, a nie ciepło wychodzi.
Napisano
Cytat

Oczywiscie, jezeli uwazasz ze zimno wchodzi, a nie ciepło wychodzi.



no tak, podłoga jest ocieplona styropianem 20 cm, to czy jest sens?
Napisano
Lepiej niż 10 cm gorzej niz 30 cm Patrz przekroje isovera www.nie-co.pl
Izolacja termiczna jest skuteczna gdy sie ze sobą łączy, a jak połączysz 20 cm w podłodze ze styropianem w ścianie.
Napisano
Ocieplać !!

tak z pół metra pod ziemiązacząć i dociągnąć do wierzchu posadzki - najlepiej połączyć z ociepleniem ścian powyżej

Cytat

no tak, podłoga jest ocieplona styropianem 20 cm, to czy jest sens?[/code]



Ale pod ścianą chyba nie masz tego styropianu ??!!!
Napisano
to wtedy Slawku zamkniesz mostek termiczny? Fundament i tak odprowadzi ciepło podm dom.
Napisano
I właśnie po to należy ocieplić ściany fundamentowe.

Oczywiście masz racje zawsze jakieś ciepło poprzez fundament ucieknie.
Tutaj chyba chodzi o jakieś rozsądne zminimalizowanie onego ciepła.
Napisano
Jak dasz izolację (wełna z folią) o środka ciepło to nie ucieknie. A i wilgoć w ściany nie wejdzie. I sterować ogrzewaniem łatwiej.
Popatrz na www.isover.se (jest to też na mojej stronie www.nie-co.pl) fundamenty też są izolowane od środka.
Skoro nie grzejesz ziemi pod domem i wokół niego to izolacja termiczna między "niegrzanym" a "niegrzanym" jaki ma sens?
Napisano
Do Brzęczkowskiego: Czy wie Pan (TB), że pokazuje i nawet na Swojej stronie, rozwiązania zaprojektowane dla innej strefy klimatycznej? Pokazywane przez Pana (TB) rozwiązania są dobre dla wiecznej zmarzliny gdzie grunt jest zamarznięty przez czły rok, rozwiązania te gwarantują nierozmarzanie gruntu pod budynkiem i jego stabilność i stateczność w tamtym klimacie.
W Polsce grunt nie jest zmarznięty średnia temperatura roczna ok. 283K. W Polsce potrzebne są inne rozwiązania fundamentowania. Ilość ciepła która w zimie ucieka do gruntu w przyjętych normowo rozwiązaniach polskich (dla terenu Polski) jest tak niewielka, że koszty dostarczania tego ciepła nie zwrócą zainwestowanych kosztów zwiększenia izolacji pod budynkiem.
Prawidłowo zaizolowany fundament od zewnątrz zapewnia nieprzemarzanie gruntu pod budynkiem, a prawidłowo zaizolowana posadzka (w Polsce 6 10 cm styropianu) zapewnia komfort cieplny i ekonomiczny.
Proszę Państwa TB chciałby tak samo fundamentować budynki w Polsce, w Norwegii, na Alasce, w Kenii, na Grenlandii, na Kubie, na Antarktydzie i na Wyspach Samoa.

Piotr
Napisano
W 100% Pan jest w błędzie. Tempreatura pod domem w Szwecji nie różni od tego co u nas. To po pierwsze, po drugie do ziemi znacznie więcej ucieka ciepła niż ścianą i dachem razem wzięte. Bo nie jest prawda to co często słyszę, że im wieksza róznica temperatur tym większa ucieczka ciepła. Przy takiej róznicy masy powietrze/ziemia strumień przepływu ciepła jest nieporównywalnie większy z podłogi +20 st do ziemi +5 niż przez dach z +26 do -20 st. powietrze.
I to, że w Polsce we wzorach przepłuwu ciepła, mozliwości odbioru czyli masy się nie uwzględnia, to błąd tych wzorów.
Powie Pan , audyt energetyczny, odpowiem, nie da się zrobić audytu, to oszustwo, podkreślam oszustwo. Widziałem , nawet w wydawałoby się powaznych opracowaniach takie rysunki domków ze strzałkami 35% ŚCIANA 10 % podłoga, 15% komin itd. Zawsze powtarzam, żeby ten kretyn co to narysował podpisał "w moim domu tak ucieka ciepło" nie miałbym nic przeciwko temu, ale w każdym? Zyczy Pan sobie o tym pogadać to 022 5591081
Napisano
Też uważam że Pan TB jest w błędzie, gdyż jak zwykle Pan TB nie uwzględnia rzeczy, które są mu niewygodne.
Tak samo w ścianie jak i w podłodze jest jeszcze warstwa izolacyjna, która czy to z zetknięciu z powietrzem jak i z ziemią (i w jednym i w drugim przypadku nie jest to styk bezpośreni, na ścianie jest tynk, a w podłodze wylewka) nieoddaje chętnie ciepła mimo różnicy masy. Ponadto czego oczywiście Pan TB nie bierze pod uwagę na ścianę działają czynniki atmosferyczne (wiatr, zacinający deszcz, szron itd), co zwiększa odbiór ciepła ze ściany, a co nie występuje pod podłogą.
pozdrawiam
Napisano
Pan do zbadał, (ja tak) czy takie są Pańskie odczucia. Czy myśli Pan, że temperatura i masa ziemi bezpośrednio pod domem są inne w Szwecji niż w Polsce? www.isover.se/sw5669.asp
Napisano
Witam

A co Pan zbadał icon_confused.gif

Strefa przemarzania w polsce zmienia sięod bodaj 0.8 do 1.4m w zależności od lokalizacji, Szwecja w związku ze swoim położeniem geograficznym napewno strefę przemarzania ma jeszcze większą.
Nieocieplenie ściany fundamentowej, powoduje dopudszczenie przemarźnięcia ziemi pod budynkiem, a ewentualne zamarzanie wody jaka się może tam znaleść nie jest korzystna.
Więc ocieplenie ściany fundamentowej jest jak najbardziej wskazane.
Napisano
Czy zmiejszając czterokrotnie potrzeby cieplne budynku podłoga 0.113W/m2.K www.isover.se/sw5669.asp dach 0.086 W/m2.K www.isover.se/sw5722.asp i ściana 0.036W/m2.K do tego rekuperatot 70/80 % sprawnosci robię komuś krzywdę, czy oszukuję jak nie sprzedaję izolacji.
Taki dom jest zdowy i tańszy w budowie bo nie robimy żadego centralnego. 40 KW/H/M2 ROCZNIE!
TU NIE CHODZI O INWESTYCJE chodzi o przeniesienie kosztów z ogrzewania na izolację i wentylację. To wszystko jest opisane na przykładzie całej budowy w w/w Ładnym Domu.2003/1
Oczywiście absolwenci politechnik wydziałów ogrzewania będą protestować nawet agresywnie. Ale poprą mnie napewno Ci co skończyli wydział izolacji.
Jaden obiża koszty tańszym cieplem np pompa ciepła a ja izolacją i wentylacją.
Oczywiście najwięcej jest takich co zarabiaja na jesnym i drugim, czyli wilk syty i owca cała ale juchasa wieś już nie widziała. Czyli włozyc (w domysle sprzedać) izloacje tak aby nie izolować.
Napisano
Pan jak zawsze na wszystki pytania ma Pan jedną odpowiedź.
Parametry które Pan podaje są dla dopowiedniej konstrukcji budynku, króty to ISOVER opisuje (konstrukcja szkieletowa).
Ponadto nikt tu nie kwestjonuje izolacji, wentylacji, rekupreatorów itp.
Wszyscy chcą ocieplać dyskusja toczy się na temat jak to zrobić.
pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • czesć,, jak rozwiązać opaske wokół rynny jak cegły wystaja na 9-10 cm by  było mostów termicznych?
    • Informacja z programu Mój Prąd z 1 lipca: "Zgodnie z §3 ust. 5 Regulaminu trwającego naboru wniosków o dofinansowanie, z uwagi na znaczne zwiększenie ilości zarejestrowanych wniosków, przewidywany czas oceny zostaje zwiększony do 240 dni roboczych. Przypominamy również, że jest to jedynie przewidywany czas rozpatrzenia wniosku. Błędy we wnioskach wydłużają czas oceny i procedowania wniosków."
    • Czyste Powietrze to nieco inna bajka, faktycznie jeszcze bardziej mroczna, ale o niej przynajmniej mówią. Natomiast o Mój Prąd 6,0 w ogóle nie słychać nigdzie, jakby nagle przestała istnieć. Była tylko informacja w marcu, ze rozpatrywanie przedłużają do czerwca. I zapadła cisza.
    • @retrofood, z tego co można zaobserwować na oficjalnym profilu FB NFOŚiGW https://www.facebook.com/NarodowyFunduszOchronySrodowiskaiGospodarkiWodnej/ to, delikatnie mówiąc, programy z dotacjami nie zbierają pozytywnych opinii. To sygnał, że program wsparcia ma problemy z płynnością działania.    W przyszłym tygodniu opublikujemy artykuł o problemach z programem Czyste Powietrze, za którego organizację, tak jak za program Mój Prąd, odpowiada NFOŚiGW.
    • Witam, mamy projekt kanalizacji, ale jest on dość ubogo przedstawiony i wydaje się, że nieprzemyślany - główna rura idzie pod klatką schodową, pod którą jest schowek, z podłoga obniżoną o jakieś 57cm względem podłogi w domu. Chciałbym zrobić zmianę i prosiłbym o sprawdzenie czy taka zmiana wydaje się poprawna. Kanalizacja według projektu jest to brązowa linia. Moja propozycja to zielona linia (ciemnozielona - Fi160, jasnozielona F110): To jest rzut parteru. Na poddaszu użytkowym mam dwie łazienki znajdujące się nad pionem kanalizacyjnym po lewej stronie (ten oznaczony jako "I"). Nad drugim pionem (oznaczonym jako "II") nie ma nic do przyłączenia, to chyba tylko odpowietrzenie. Pierwsza zmiana, to przeniesienie pionu z kuchni do biura - tak czy inaczej będzie to pod łazienką na poddaszu. Chce tu zastosować rurę niskoszumową Fi160 i odpowiednie mocowania by maksymalnie zredukować możliwość hałasu. Mogę na poddaszu tę rurę przedłużyć do dachu i zrobić tam odpowietrzenie? Druga zmiana to poprowadzenie linii przez małą łazienkę zamiast przez schowek (który jest obniżony o 57cm). Trzecia zmiana to drugi pion. Jeśli to tylko odpowietrzenie (bo na poddaszu nie ma tam żadnych odpływów) to czy jest sens kuć ścianę, jak obok mam komin z wolnym szybem wentylacyjnym w kominie, który tez wystaje 50cm ponad dach? Na kominie nad tym szybem dam daszek i wydaje mi się, że to będzie to samo co idąca tuż obok rura w ścianie. Czwarta zmiana to dodanie odpływu liniowego w garażu. Nie chce by ktoś mi powiedział czy to jest dobrze i brał za to odpowiedzialność. Chce porady i opinii. Jak będę wiedział, czy to ma sens, czy może kompletna katastrofa, to wtedy uderzę do projektanta i z nim będę dalej rozmawiał.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...