Skocz do zawartości

czy ocieplać ściany fundamentowe nad poziomem gruntu?


Recommended Posts

Jak dasz izolację (wełna z folią) o środka ciepło to nie ucieknie. A i wilgoć w ściany nie wejdzie. I sterować ogrzewaniem łatwiej.
Popatrz na www.isover.se (jest to też na mojej stronie www.nie-co.pl) fundamenty też są izolowane od środka.
Skoro nie grzejesz ziemi pod domem i wokół niego to izolacja termiczna między "niegrzanym" a "niegrzanym" jaki ma sens?
Link do komentarza
Do Brzęczkowskiego: Czy wie Pan (TB), że pokazuje i nawet na Swojej stronie, rozwiązania zaprojektowane dla innej strefy klimatycznej? Pokazywane przez Pana (TB) rozwiązania są dobre dla wiecznej zmarzliny gdzie grunt jest zamarznięty przez czły rok, rozwiązania te gwarantują nierozmarzanie gruntu pod budynkiem i jego stabilność i stateczność w tamtym klimacie.
W Polsce grunt nie jest zmarznięty średnia temperatura roczna ok. 283K. W Polsce potrzebne są inne rozwiązania fundamentowania. Ilość ciepła która w zimie ucieka do gruntu w przyjętych normowo rozwiązaniach polskich (dla terenu Polski) jest tak niewielka, że koszty dostarczania tego ciepła nie zwrócą zainwestowanych kosztów zwiększenia izolacji pod budynkiem.
Prawidłowo zaizolowany fundament od zewnątrz zapewnia nieprzemarzanie gruntu pod budynkiem, a prawidłowo zaizolowana posadzka (w Polsce 6 10 cm styropianu) zapewnia komfort cieplny i ekonomiczny.
Proszę Państwa TB chciałby tak samo fundamentować budynki w Polsce, w Norwegii, na Alasce, w Kenii, na Grenlandii, na Kubie, na Antarktydzie i na Wyspach Samoa.

Piotr
Link do komentarza
W 100% Pan jest w błędzie. Tempreatura pod domem w Szwecji nie różni od tego co u nas. To po pierwsze, po drugie do ziemi znacznie więcej ucieka ciepła niż ścianą i dachem razem wzięte. Bo nie jest prawda to co często słyszę, że im wieksza róznica temperatur tym większa ucieczka ciepła. Przy takiej róznicy masy powietrze/ziemia strumień przepływu ciepła jest nieporównywalnie większy z podłogi +20 st do ziemi +5 niż przez dach z +26 do -20 st. powietrze.
I to, że w Polsce we wzorach przepłuwu ciepła, mozliwości odbioru czyli masy się nie uwzględnia, to błąd tych wzorów.
Powie Pan , audyt energetyczny, odpowiem, nie da się zrobić audytu, to oszustwo, podkreślam oszustwo. Widziałem , nawet w wydawałoby się powaznych opracowaniach takie rysunki domków ze strzałkami 35% ŚCIANA 10 % podłoga, 15% komin itd. Zawsze powtarzam, żeby ten kretyn co to narysował podpisał "w moim domu tak ucieka ciepło" nie miałbym nic przeciwko temu, ale w każdym? Zyczy Pan sobie o tym pogadać to 022 5591081
Link do komentarza
Też uważam że Pan TB jest w błędzie, gdyż jak zwykle Pan TB nie uwzględnia rzeczy, które są mu niewygodne.
Tak samo w ścianie jak i w podłodze jest jeszcze warstwa izolacyjna, która czy to z zetknięciu z powietrzem jak i z ziemią (i w jednym i w drugim przypadku nie jest to styk bezpośreni, na ścianie jest tynk, a w podłodze wylewka) nieoddaje chętnie ciepła mimo różnicy masy. Ponadto czego oczywiście Pan TB nie bierze pod uwagę na ścianę działają czynniki atmosferyczne (wiatr, zacinający deszcz, szron itd), co zwiększa odbiór ciepła ze ściany, a co nie występuje pod podłogą.
pozdrawiam
Link do komentarza
Witam

A co Pan zbadał icon_confused.gif

Strefa przemarzania w polsce zmienia sięod bodaj 0.8 do 1.4m w zależności od lokalizacji, Szwecja w związku ze swoim położeniem geograficznym napewno strefę przemarzania ma jeszcze większą.
Nieocieplenie ściany fundamentowej, powoduje dopudszczenie przemarźnięcia ziemi pod budynkiem, a ewentualne zamarzanie wody jaka się może tam znaleść nie jest korzystna.
Więc ocieplenie ściany fundamentowej jest jak najbardziej wskazane.
Link do komentarza
Czy zmiejszając czterokrotnie potrzeby cieplne budynku podłoga 0.113W/m2.K www.isover.se/sw5669.asp dach 0.086 W/m2.K www.isover.se/sw5722.asp i ściana 0.036W/m2.K do tego rekuperatot 70/80 % sprawnosci robię komuś krzywdę, czy oszukuję jak nie sprzedaję izolacji.
Taki dom jest zdowy i tańszy w budowie bo nie robimy żadego centralnego. 40 KW/H/M2 ROCZNIE!
TU NIE CHODZI O INWESTYCJE chodzi o przeniesienie kosztów z ogrzewania na izolację i wentylację. To wszystko jest opisane na przykładzie całej budowy w w/w Ładnym Domu.2003/1
Oczywiście absolwenci politechnik wydziałów ogrzewania będą protestować nawet agresywnie. Ale poprą mnie napewno Ci co skończyli wydział izolacji.
Jaden obiża koszty tańszym cieplem np pompa ciepła a ja izolacją i wentylacją.
Oczywiście najwięcej jest takich co zarabiaja na jesnym i drugim, czyli wilk syty i owca cała ale juchasa wieś już nie widziała. Czyli włozyc (w domysle sprzedać) izloacje tak aby nie izolować.
Link do komentarza
Pan jak zawsze na wszystki pytania ma Pan jedną odpowiedź.
Parametry które Pan podaje są dla dopowiedniej konstrukcji budynku, króty to ISOVER opisuje (konstrukcja szkieletowa).
Ponadto nikt tu nie kwestjonuje izolacji, wentylacji, rekupreatorów itp.
Wszyscy chcą ocieplać dyskusja toczy się na temat jak to zrobić.
pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A z sąsiadami rozmawiałeś?   Dotychczas nie było problemów z faktem, że te ich okna wychodziły niemalże na Twoje podwórko - przynajmniej nic o tym nie wspominasz... Jak zaznaczyłeś - nie masz zamiaru stawiania parkanu, a OGRODZENIE  z siatki - przeciw intruzom... Sąsiedzi, o ile "nie drzesz z nimi kotów", nie powinni protestować... Zostanie bardzo mało przestrzeni na posadzenie kwiatków pod ich oknami, czy chociażby wykoszenie chwastów, albo przejście...   Nie bardzo wiem, co na ten temat mówią przepisy przeciwpożarowe... Tu chyba mogą być problemy formalne...
    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...