Skocz do zawartości

Odnawianie starych okien


Recommended Posts

Napisano
Witam
Przyszło mi odnowić stare 12~letnie okna, i tu moje pytanie
Czy da się jakoś szybko usunąć kit ? Czy można go czymś zmiękczyć ?
Napisano
Obawiam się, że z rozmiękczaniem może być problem. Nie słyszałem o żadnym cudownym środku... Pozostaje raczej cierpliwe dłubanie. Ale jeśli istnieje inny sposób, to chętnie go poznam icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Do profesjonalnego usuwania kitu z okien służą specjalne frezarki, ale tak jak pisze Mathir w warunkach domowych pozostaje żmudne wydłubywanie dłutem.


To mnie Pan nie pocieszył. Pisząc o dłubaniu miałem nadzieję, że coś już wymyślono icon_sad.gif
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 lata temu...
Napisano (edytowany)
Powiem tak, stare ona nie które maja listwy i można wyciągnąć je bez problemu natomiast z kitem należy wziąć najpierw usunąć starą szybę , czy jej pozostałości i jest coś takiego jak szlifierka kątowa, za pomocą jej ;p i tarczy cienkiej ja akurat miałem do metalu icon_eek.gif i przy odrobinie dokładności można bez problemu usunąć bardzo szybko stary kit bez niszczenia ram okiennych tak jak to bywa przy pomocy dutka i młotka;p resztki w narożnikach trzeba niestety ręcznie bo tam sie nie dojdzie , ale to i tak o wiele szybciej niż dłutkiem to na tyle;o
a jeszcze jedno tarczka do kątówki musi być ta cienka a nie gruba przy tej technice można nawet wyciągnąć szybę ze starego okna, ja akurat tak musiałem zrobić aby zaoszczędzić pieniądze.Gorzej jednak bywa z docinaniem szyby , ale to inny temat. Edytowano przez izabela322 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

A może jednak takie kitowane okna wymienić? Na jakiekolwiek! Według uznania! Byle... bez kitu icon_smile.gif



Oczywiście, że najlepiej byłoby wymienić na nowe, najlepsze, najładniejsze ale może nie każdego stać...
Zamiast kitu można dać silikon, a wydłubanie kitu to nie jest problem. Nie robiłbym z tego tragedii.
Jedyna rzecz, na którą trzeba uważać to szyba. Jeśli jest zamocowana gwózdkami, lepiej je wcześniej usunąć.
Powodzenia.
Czym będziesz malować?
Czym jest teraz malowane? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...