Skocz do zawartości

Mieszkanie 60m2 na biuro w starym domu


mr2k

Recommended Posts

Napisano
Witajcie,

Urządzam właśnie biuro w mieszkaniu w starym, wolnostojącym domu (dom ma 3 mieszkania, podpiwniczony, poddasze nieużytkowe, budynek z lat 40-tych, cegła). Wymieniam okna na nowe (plastiki), robię też elewacje i ocieplenie, ok. 12 cm styropian. Mieszkanie (biuro) ma 60m2, 3 pokoje, leżące w zasadzie w linii prostej (amfilada). W mieszkaniu tym mam wyłącznie prąd (220V) + dwa stare, wielkie piece, których oczywiście chciałbym się pozbyć (piece mają zapewne za sobą wyjścia kominowe). Planuję też położenie nowej podłogi więc w grę wchodzi np. ogrzewanie w podłodze (jeśli warto). W biurze nie planuję łazienki - będzie wyłącznie kibelek (nie potrzeba ciepłej wody) + mikro kuchnia, gdzie na dobrą sprawę wystarczy mały przepływowy ogrzewacz wody - mycie rąk i szklanek).

I teraz mój dylemat: jak najefektywniej ogrzać taką powierzchnię? Biuro będzie czynne od PN do PT w godź. 9:00-19:00. Weekendy wolne więc może być tam dużo zimniej (zalecana jakaś automatyka).

Bardzo dziękuję za wszystkie pomysły.

Pozdrawiam,
KK
Napisano
Napisz, do jakich mediów masz dostęp - czy jest np. gaz w pobliżu? No i czy jesteś w stanie więcej wyłożyć na inwestycję, by potem koszty ogrzewania były niższe, czy zakładasz wrzucenie wyższych kosztów grzania w koszty, a liczy się niski koszt wykonania?
Najprościej byłoby zainstalować ogrzewanie elektryczne, np. grzejniki konwektorowe, bo zajmują niewiele miejsca a szybko podnoszą temperaturę w razie potrzeby. Mogły by się włączać np. 1h przed rozpoczęciem pracy biura, a wyłączać na koniec dnia. Automatyzacja sterowania jest śmiesznie tania - grzejniki mają termoregulatory więc wystarczą tanie zegary sterujące. Zostawiasz tylko grzejniki "dyżurne" np. na +12 w kuchni i łazience.
Instalację elektryczną i tak musisz pewnie wymienić na nową.
Oczywiście nawet przy braku gazu przynajmniej teoretycznie wchodzi w grę np. kociął olejowy, czy nawet węglowy w piwnicy. Tyle że koszty wykonania bardzo wzrosną.
Napisano
Dzieki za odpowiedz. Mam niestety tylko prad (byc moze moglbym doprowadzic jeszcze gaz, ale problemem jest czas). Jesli chodzi o inwestycje: chcialbym instalacje zrobic dosc tanio (i szybko). Wazne jest to, ze czesc biura bedzie wynajmowana wiec koszty ogrzewania bedziemy de facto dzielic na 4 osoby.

Czy ktos moglby podac orientacyjny koszt takich grzejnikow (jakiej mocy i ile sztuk) i ile wynioslyby miesieczne oplaty za energie? Chodzi mi glownie o rzad wielkosci, a nie o dokladne dane.
Napisano
Trzeba by znać kubaturę - stare domy potrafią mieć bardzo wysokie sufity. Jeśli ściany będą docieplone i okna są nowe to pewnie spełnią obecne normy cieplne. Mam nadzieję, że strop i podłoga też są przyzwoite. Przy typowych wysokościach pomieszczeń wystarczy Ci zgrubny rachunek 1 m2=100 W mocy grzejnika. To daje 3 grzejniki po 2 kW każdy + jakieś "maluchy" po kilkaset watów na kuchenkę i WC. Koszty instalacji są praktycznie żadne, bo i tak pewnie trzeba zrobić remont "elektryki". Solidny grzejnik o mocy 2 kW z krakowskiego Convectora kosztuje jakieś 850 zł, ale można kupić znacznie tańsze. Piszę o tych, bo mam taki już ponad 10 lat i nie narzekam. Nawet jak zdecydujesz się na wersję stacjonarną, to zastanów się czy nie założyć zwykłej wtyczki - będziesz mógł wykorzystać tanie zegary sterujące.
Koszt samej energi dośc trudno oszacować, bo pomieszczenia będą używane tylko okresowo. W tej sytuacji prąd to i tak najrozsądniejszy wariant.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Też jestem za prądem. Możesz pomyśleć o akumulacji ciepłaz drugiej taryfy poprzez ogrzewanie podłogowe lub piece akumulacyjne. Jeśli 30%-40% prądu będziesz brał z II taryfy to zapłącisz rachunki podobnie jak w przypadku braku taryf (taryfy dla firm trochę się różnią).
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Proponowałbym rozważyć dwie opcje:
1) Grzejniki elektryczne. Tanie w zakupie. Prosty i szybki montaż. W razie wyprowadzki, grzejniki można zabrać. Jedyną wadą są wysokie koszty eksploatacji.
2) EKOPIEC, czyli piec kominkowy na pelet, który można podłączyć do komina w miejsce demontowanego pieca kaflowego. Np. piec nadmuchowy z dystrybucją, czyli możliwością rozprowadzenia ciepłego powietrza do kilku pomieszczeń - przykładowo ekopiec ANNA firmy Ecoteck http://ekopiece.net/index.php?strona=anna-9-kw
Zaletą jest niski koszt eksploatacji, porównywalny z ogrzewaniem węglem. Wadą jest duży koszt inwestycji oraz pewien nakład pracy (piec trzeba średnio raz dziennie zasypać peletem, średnio raz w tygodniu trzeba wyrzucić popiół).

Czyli zawsze jest coś za coś. Albo niski koszt inwestycji, albo niski koszt eksploatacji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...