Skocz do zawartości

Odpowietrzenie kanalizacji


Recommended Posts

Mam wykonaną instalację sanitarną w domu w ten sposób, ze na poszczególnych zakończeniach gałązek są zamontowane samonapowietrzacze, w najwyższym punkcie jest wyprowadzony pion ponad strop, pod dach też zakończony samonapowietrzaczem. Scieki będę odprowadzał do istniejącej kanalizacji sanitarnej . Czy jest to rozwiązanie poprawne czy trzeba pozostawić otwarty pion odpowietrzenia?
Link do komentarza
Według mojej wiedzy napowietrzacz jest stosowany jako półśrodek gdy nie można wyprowadzić odpowietrzenia nad dach u siebie w domu upierał bym się nad odpowietrzeniem głównego pionu nad dach
Link do komentarza
Dziękuję za wskazówkę.
Wykonam wyprowadzenie pionu ponad dach ale mam pewiem problem. Pion ten jest zlokalizowany w ścianie zewnętrznej budynku i czy muszę wykonać przebicie się ponad strop poddasza i wyprowdzić nad pokrycie blachodachówki, czy też mogę alternatywnie wykonać wyprowadzenie w bok na zewnątrz elewacji? Czy wystarczyłoby może wyprowadzenie pionu nad strop poddasza. Jest tam duza szczelina wentylowana.
Prosze o poradę.
Pozdrawam
Józef Motyka
Link do komentarza
Biogazy wydostające się z kanalizacji są bardzo agresywne widziałem nawet rurę żeliwną zżartą przez te gazy,wyprowadzenie ich na elewację zewnętrzną może spowodować uszkodzenie choćby podbitki nie ryzykowałbym możan kupić plastikowa dachówke w sklepie gdzie kupiłeś opkrycie dachowe i niestety kłotek i majzel i cheja z rurą do dachu --wkażdym razie ja bym tak zrobił.
Link do komentarza
Wykonane odpowietrzenie jest poprawne lecz najlepszym rozwiązaniem jest wyprowadzenie pionów kanalizacyjnych ponad dach.
Wyprowadzenie pionu kanalizacyjnego na boczna stronę budynku także jest niewłaściwe. Przy pogodzie niżowej zapachy z kanalizacji mogą przenikać do okien.
Wyprowadzenie odpowietrzenia na skraju dachu przy ścianie zewnętrznej jest także niewłaściwe po pierwsze ze względów estetycznych po drugie często zalęgający śnieg na skraju dachu może uszkodzić lub zatkać kominek wentylacyjny. Można tego uniknąć stosując giętą rurę spiro. I odprowadzić wywiewy z kanalizacji w wyższe partie dachu (rura prowadzona pod dachem)
Link do komentarza
Samonapowietrzacze pełnią rolę zaworów zwrotnych - otwierają się przy podciśnieniu w przewodach. Jak zatem według Szanownej Redakcji zapach będzie się wydostawał na zewnątrz?
Link do komentarza
Samonapowietrzacze instalacji kanalizacyjnej mogą - choć nie zawsze tak się dzieje - przenikanie zapachów w kilku powodów. Przede wszystkim zależy to konfiguracji całej instalacji kanalizacyjnej, dobranych przekrojów rur, ich spadku. Sam napowietrzacz nie gwarantuje pełnej szczelności, gdyż z czasem gumowa uszczelka traci elastyczność, a zanieczyszczenia, które mogą przedostać się pod uszczelkę, uniemożliwia pełne jego domknięcie. Może również następować wysysanie wody z syfonów w przypadku dużego przepływu ścieków, gdyż napowietrzacz nie nadąźa z doprowadzeniem powietrza zewnętrznego. Zjawisko to wystepuje np. przy opróżnianiu szamba, gdy rura doprowadzajaca zanurzona jest w ściekach, a duża wydajność pompy szambiarki wywołuje powstanie podciśnienia w rurach kanalizacyjnych.
Link do komentarza
W podanym przez przedmówcę przypadku przenikanie zapachów przez samonapowietrzacz gdyby to utrzadzenei było umieszczone w stropodachu nieużytkowym może dojść do zniszczenia konstrukcji dachu. Drewno jest bardzo nieodporne na działanie gazów fermentacyjnych kanalizacyjnych . mogło by równeiż dojść do zniszczenia konstrukcji stropu z tych samych powodów
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...