Skocz do zawartości

Józef Motyka

Uczestnik
  • Posty

    10
  • Dołączył

  • Ostatnio

Józef Motyka's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. Dziękuję wszystkim za poradę. Zastanawiam sie jeszcze nad ewentualną zamianą desek parkietowych na deskę barlinecką. Czy sprawdza sie w eksploatacji i czy można ją kłaść jako podłoga pływająca na macie korkowej bez kleju. Prosze o wypowiedź również osoby które mają u siebie podłogę z deski barlineckiej. Pozdrawiam JM
  2. Niestety nie mogę wykonać tak grubej izolacji z powodów oczywistych - mam do dyspozycji 10 cm na całą posadzkę wraz z izolacją. Inaczej musiałbym zmniejszyć pomieszczenia do wysokości 230 cm, a to już nie jest możliwe. Strop nad piwnicą jest ceramiczny FERT 45. Całość podpiwniczenia jest izolowana styropianem 6 cm w ścianach 3-warstwowych i w pdłodze piwnicy. W piwnicy jest kotłownia z kotłem gazowym i grzejniki w 2 największych pomieszczeniach. Mam możliwość położenia dodatkowej izolacji termicznej na stropie piwnicy (wysokość pomieszczeń 220 cm). Jest ograniczenie tylko w przypadku kotłowni wysokość musi być 220 cm. Zrobić dodatkowe docieplenie mogę już w trakcie eksploatacji budynku. Pozdrawiam JM
  3. Dziękuję za wyjaśnienie. Wykonam podłogę pływającą. Jako izolacji dźwiękochłonnej i termicznej użyję płyt ze styropianu elastycznego 33/30 mm, a jastrych wykonam z użyciem plastyfikatora jak do ogrzewania podłogowego. Ponieważ pomieszczenie salonu ma wieksze wymiary a warstwa jastrychu wynosić będzie 4,5 -5 cm wskazanym będzie zastosowanie siatki metalowej przeciwprężnej do jastrychu. Po wykonania tych prac mam zamiar odczekać 2-3 miesiace z układaniem desek parkietowych. Rozumiem że gruntowanie podłoża wykonam na wyschnietym jastrychu. Pozdrawiam JM
  4. Mam dylemat. Jaki rodzaj podłoża pod deski dębowe układane na pióro-wpust z czterech stron sprawdza się. Deski dębowe o wmiarach: 20 x 110 x 450 - 950 mm zamierzam ułożyć w salonie i holu około 30 m kw. Pomieszczenia znajdują się na parterze nad stropem piwnicy częściowo ogrzewanej (kotłownia . pralnia +12 st). Do dyspozycji mam 10 cm wysokości posadzki Rozważam dwa warianty: 1. Wykonanie podłogi pływającej z izolacją przeciwwodną a na to styropian 3 cm i jastrych betonowy z plastyfikatorem i siatką wzmacniającą 5 cm i na to właściwa podłoga z desek dębowych układana na klej poliuretanowo-epoksydowy. 2. Wykonanie posadzki na sucho na legarach z wypełnieniem wełną mineralną (kub styropianem ?) i ułożenie folii paroprzepuszczalnej, a na legary płyty OSB 22. Na płytach OSB przyklejanie lub przybicie desek dębowych. Która z tych metod jest poprawna, a która tańsza i czy można to wykonać samodzielnie? Pozdrawiam JM
  5. Dziękuję za informację. Przypuszczałem że coś jest z tym przekrojem nie tak. W trakcie budowy wykonawca źle wykonał ten komin przewężając ostastnią część ponad stropem poddasza do szczytu ( około 3mb) z przekroju 25/14 cm na 14/14 cm. Niestety nie zauważyłem tego przed odbiorem robót. W tym kominie obok mam drugi kanał dymowy z cegły pełnej identycznie wykonany. Proszę o poradę w jaki sposób można połączyć obydwa przewody dymowe? Czy też lepszym rozwiązaniem jest poprawa przekroju komina w całym ciągu na 14/25cm i zstosowanie przewodu owalnego żaroodpornego 13/22? Proszę o podpowiedź. JM
  6. Witam. Proszę o informację o poprawnym rozwiązaniu odprowadzenia spalin z kominka 12 kW. Kupiłem wkład KFD 87 o mocy 12 kW i zamierzam zbudować system dodatkowego ogrzewania z rozprowadzeniem grawitacyjnym dla 5 pomieszczeń. Podstwawowym systemem ogrzewania jest kocioł gazowy z zasobnikiem c.w.u. W trakcie budowy zainstalowałem komin ze stali nierdzewnej dla gazu, natomiast dla ogrzewania kominkiem został przygotowany komin z cegły pełnej o otworze 14x14 cm. Wysokość komina od miejsca wprowadzenia spalin wynosi 7 m. Moje pytanie jest następujące: Czy dla tej mocy wkładu wystarczy tego rodzaju kanał dymowy czy też celowym będzie zainstalowanie komina ze stali żaroodpornej? (poprzez wprowadzenie rury żaroodpornej) Jaka średnica rury komina jest minimalna dla tej mocy wkładu? Będę wdzięczny za wyjaśnienia. Pozdrawiam JM
  7. Dziękuję za wskazówkę. Wykonam wyprowadzenie pionu ponad dach ale mam pewiem problem. Pion ten jest zlokalizowany w ścianie zewnętrznej budynku i czy muszę wykonać przebicie się ponad strop poddasza i wyprowdzić nad pokrycie blachodachówki, czy też mogę alternatywnie wykonać wyprowadzenie w bok na zewnątrz elewacji? Czy wystarczyłoby może wyprowadzenie pionu nad strop poddasza. Jest tam duza szczelina wentylowana. Prosze o poradę. Pozdrawam Józef Motyka
  8. Dziękuję za wyjaśniwnie dotyczące oceny wykonania hydroizolacji w moim budynku. Druga izolacja pozioma została wykonana na wysokości stropu parteru. Mam obawy o połączenie izolacji poziomej ław fundamentów z izolacją poziomą pomieszczeń piwnic. Nie wiem czy folia budowlana odwinięta ma ściany jest dobrym rozwiązaniem. Przed wylaniem chudego betonu zalepikowałem obrzeża ław fundamentowych wewnątrz obiektu. Dodatkowo podczas wykonania wierzchniej warstwy posadzki dodałem do betonu wodouszczelniacz. Pomieszczenia podpiwniczenia już są otynkwane tynkiem cementowo-wapiennym. Na razie w pomieszczeniach jest wyłącznie wentylacja grawitacyjna. W jaki sposób w przypadku pojawienia się wilgoci mogę stwierdzić czy wnika ona z zewnątrz czy jest wynikiem skraplania sie pary w murze podpiwniczenia. Co jeszce mogę w tej kwestii zrobić aby zabezpieczyć się przed wilgocią? Czy celowe byłoby wykonani nieprzepuszczalnej warstwy wierzchniej jastrychu? Jest to dosyć kosztowny zabieg i nie wiem czy właściwy. Pozdrawiam Józef Motyka
  9. Mam wykonaną instalację sanitarną w domu w ten sposób, ze na poszczególnych zakończeniach gałązek są zamontowane samonapowietrzacze, w najwyższym punkcie jest wyprowadzony pion ponad strop, pod dach też zakończony samonapowietrzaczem. Scieki będę odprowadzał do istniejącej kanalizacji sanitarnej . Czy jest to rozwiązanie poprawne czy trzeba pozostawić otwarty pion odpowietrzenia?
  10. Interesuje mnie problem oceny poprawności wykonania hydroizolacji i ocieplenia scian piwnic w budynku. W moim przypadku podczas budowy wykonałem ławy fundamentowe ( po zdjęciu warstwy 0,5 m ziemi ) i na nich, po wykonaniu izolacji poziomej (2x papa na lepiku) budowałem ściany 3-warstwowe podziemia z bloczków betonowych z wewnętrzną 6 cm warstwą styropianu. Następnie wykonałem opaskę drenarską i studnię zbierającą wodę z pompą umożliwiającą przepompowanie nadmiaru wody. Po wykonaniu stanu surowego budynku wykonałem izolację poziomą ścian zewnętrznych podpiwniczenia poprzez pomalowamnie 3x izolbetem. Dopiero wtedy nawiozłem teren około 120cm. Okolice przylegające do ścian budynku wypełniłem piaskiem. Po tym przystąpiłem do wykonania posadzki w podziemiu. Zastosowałem następujace rozwiązanie: uzupełniłem piasek ubity do poziomu 3/4 ławy fundamentowej, chudy beton 15cm, folia budowlana 0,3 wyłożona na ściany, na nią styropian FS20 2x3cm a na tym właściwa wylewka około 10-12cm. Budynek stoi już drugi rok (nie jest jeszcze użytkowany i nie ogrzewany) i nie zauważyłem zjawiska występowania wilgoci lub przenikania wody. Co jeszcze mogę wykonać aby zabezpieczyć sie przed zawilgoceniem budynku. Nie jestem fachowcem od budownictwa i podczas budowy mogłem popełnić błędy. Zgóry dziękuję za poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...