Skocz do zawartości

Komin, ale jaki?


Recommended Posts

Napisano
Projekt przewidywał dla domku jeden komin, w którym będzie przewód dymny i wentylacyjny. Po rozmowach z wykonawcą ustaliliśmy, że postawimy komin gotowy z prefabrykatów z przewodem z keramzytu. Producent oferował gotowy komin (w dobrej cenie) wraz z elementami imitującymi klinkier jako wykończenie widocznej, ponad dachem, części komina. Owe wykończenie było wykonane z barwionego na kolor czerwony betonu.
Niestety nie byłam nim zachwycona.
Mój wykonawca domku zauważył problem. Aby dobudować z klinkieru część komina musiałby utworzyć półkę – podparcie – i na niej układać klinkier.
W efekcie wybrałam metodę tradycyjną. Miła być tańsza. Kupiłam cegłę, klinkier, rury kwaso i termo odporne, oraz wełnę do izolacji komina (rury spalinowej)
Po obliczeniu kosztów sądzę, że lepszym rozwiązaniem byłoby kupienie gotowego zestawu Schiedla bardzo estetyczny z wkładem ceramicznym.
A propos wełny do izolacji kominów, sprzedawcy polecają m.in. wełnę lamelową szklaną, której wytrzymałość na temperaturę wynosi około 300 °C. W kominach gdzie pracuje kominek opalana drewnem następuje spalanie gazów, które osiągają dużo wyższe temperatury wełna lamelowa traci swoje właściwości. Polecane jest przez producentów wełna kamienna, lub wełna do izolacji kominów Schedla – wytrzymuje temp. 600 °C. Koszty izolacji są „trochę” wyższe.
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Równie dobry może być Bolesławie lub Leiher, ale ja gdybym jeszcze raz budowała komin to bym dała Schiedla. Tak zaprojektowała architektka, ale my chcielismy zaoszczędzić bo wszyscy mówili, że Schiedel jest drogi, nie sprawdziliśmy jak wyjdzie cenowo coś innego tylko zaufaliśmy wykonawcy i ... wyszliśmy na tym jak Zabłocki na mydle. Kosztowało nas to drożej niż oryginalny Schiedel
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Cytat

... wyszliśmy na tym jak Zabłocki na mydle.




Ja się nazywam Zabłocki, icon_razz.gif ale nie dam się zrobić w konia. Buduję tak jak w projekcie - SCHIEDLA: icon_biggrin.gif

Chytry dwa razy traci....
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Jak budowałem to z góry założyłem, że będzie Schiedel. Ponadto komis spalinowy jest w szeregu z wentylacyjnymi w związku z tym przyjąłem, że wentylacyjne również będą systemowe. Niczego nie żałuję - komin wygląda jak od linijki a przy tym bardzo wytrzymały i spełniający swoją rolę.
Mój znajomy, który się buduje również chciał zaoszczędzić i zrobił komin spalinowy murowany - oczywiście z wkładem kamionkowym, a spalinowe z tradycyjnej ceramiki. Efekt mizerny. Kominy ceramiczne wentylacyjne mają straszną tendencję do pękania.Tragedia.Powiedział, że żałuje, że nie zainwestował w system.
A koszty? nie takie straszne mając na uwagę efekt końcowy.
icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Czyli nie ma co cudować. Poczytam artykuł polecany przez redakcję ale skoro wszyscy polecają Schiedla...




witam , a ja mam dwa kominy z Leier*a i jestem zadowlony,.. z cegly wyjdzie niewiele drozej , i zero gwarancji ... a tutaj z systemowym 30 latek icon_biggrin.gif
Napisano
Witam, dołączę się do tematu, kominy systemowe to fajna rzecz, robi się szybko i czysto, tylko moje pytanie dotyczy wykończenia komina ponad dachem. Ja chciałbym wykończyć segłą klinkierową (12cm lub 6cm szerokości), w jaki sposób można to zrobić, widziałem gdzieś że robi się taką czapę na kominie systemowym i na tym dopiero muruje się cegłą, tylko czy taka czapa wytrzyma ciężar tak dużej ilości cegieł, czy nie będzie zbyt chwiejny, czy można murować cegłą 12cm będź 6cm szerokości, czy może lepiej na poddaszu obmurować ten komin systemowy segłą na sztorc i później u góry można bez większych problemów wykończyć cegłą klinkierową ?? Jeśli ktoś ma jakieś rozwiązania (zdjęcia) to będę wdzięczny za info.

piotr
Napisano
Cytat

Witam, dołączę się do tematu, kominy systemowe to fajna rzecz, robi się szybko i czysto, tylko moje pytanie dotyczy wykończenia komina ponad dachem. Ja chciałbym wykończyć segłą klinkierową (12cm lub 6cm szerokości), w jaki sposób można to zrobić, widziałem gdzieś że robi się taką czapę na kominie systemowym i na tym dopiero muruje się cegłą, tylko czy taka czapa wytrzyma ciężar tak dużej ilości cegieł, czy nie będzie zbyt chwiejny, czy można murować cegłą 12cm będź 6cm szerokości, czy może lepiej na poddaszu obmurować ten komin systemowy segłą na sztorc i później u góry można bez większych problemów wykończyć cegłą klinkierową ?? Jeśli ktoś ma jakieś rozwiązania (zdjęcia) to będę wdzięczny za info.

piotr


Obmurowanie komina systemowego można zrobić na dwa sposoby.
1. Na pewnym poziomie (pod konstrukcją dachu) wykonuje się tzw. przeponę zbrojoną na której opiera się później oburowanie komina , przy czym trzeba pamiętać, że cegły "klei się" również do pow. komina więc nie obciążają przepony całym ciężarem ale wspierają się na niej.
W niektórych systemach np. wspomnianym wyżej systemie Leier są specjalne płyty prefabrykowane właśnie pod obmurówkę.
Szczegóły tutaj : System Leier-montaż komina

2. Obmurowanie prowadzi się od stropu ostatniej kondygnacji -lepsze rozwiązanie biorąc pod uwagę, że dach skośny czasami uniemożliwia zastosowanie przepony. W tym przypadku nie musimy ładować klinkieru od stropu. Można do wysokości kondygnacji murować ze zwykłej cegły - przecież i tak będzie tynkowana, a od poziomu dachu można dać klinkier.

Innym rozwiązaniem jest klejenie płytek klinkierowych gr. 1 cm zamiast obmurowania z cegieł klinkierowych gr. 6 lub 12 cm. Odpada wtedy problem obmurowywania komina.
Napisano
Cytat

2. Obmurowanie prowadzi się od stropu ostatniej kondygnacji -lepsze rozwiązanie biorąc pod uwagę, że dach skośny czasami uniemożliwia zastosowanie przepony. W tym przypadku nie musimy ładować klinkieru od stropu. Można do wysokości kondygnacji murować ze zwykłej cegły - przecież i tak będzie tynkowana, a od poziomu dachu można dać klinkier.



Ale czy tak można obmurowywać komin od stropu ?? Przecież jest to dość duży ciężar i obciążenie stropu, a tym bardziej jeśli komin jest murowany od stropu i nie ma podparcia od parteru. Czy nie będzie to powodowało pęknięć stropu lub czegoś podobnego ?? Bo można obmurowac na dwa sposoby: pierwszy to cegła murowana na szerokość (12cm) i na sztorc (6cm), i ten drugi będzie najmniej obciążał strop, ale korzystniejsze jest to pierwsze bo komin będzie szerszy a więc i stabilniejszy tylko że nacisk na strop dużo większy.

Piotr
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Witam

Jak w głównym temacie.

Dopiero zaczynam. icon_smile.gif Mam fundamenty i kilka cegieł w ścianach. Pojawił się temat komina i - no właśnie i tu pojawiły się koncepcje nie wiem skąd wzięte icon_confused.gif:

Poczytałem, kilka zrozumiałem, ale, no cóż - nadal jestem głupi

Jest tak: w projekcie mogę sobie pozmieniać (no bo mogę) z jednej strony kotłownia z drugiej kominek w salonie, dochodzą jeszcze 3 lub 4 (5) przewody wentylacyjne. Proszę o namiar albo zwykłą odpowiedź na forum:
Jakie są wady i zalety (tradycyjnie i systemowo)? Jakieś uwagi eksploatacyjne?
Jakie są porównania kosztów (tradycyjnie i systemowo)?

Wiecie rozumiecie za dwa tygodnie jest termin kominowy a ja nie wiem o czym "oni" dyskutują

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...