Skocz do zawartości

co można bez pozwolenia na budowę


Recommended Posts

Witam,
Mam działkę z wydanymi warunkami zabudowy. Plan był taki, że miałem tego lata zacząć budowę. Wyszło inaczej a mianowicie skończyłem załatwianie na warunkach zabudowy pozwalającymi na budowę domu jednorodzinnego z garażem itd..

Wiem, że nie dam rady załatwić pozwolenia na budowę i zacząć ją przed zimą dlatego chcę przygotować działkę do nowego sezonu i tu mam kilka pytać. Mając tylko warunki zabudowy (pozytywne) czy mogę:
1. ogrodzić działkę płotem
2. postawić szopkę 15 metrów kwadratowych na cele budowy
3. wyciąć drzewo rosnące na linii płotu i w odległości 5 m od planowanego domu (oczywiście pozyskaniu pozwolenia)

Jeśli tak co muszę wcześniej załatwić, jakieś pozwolenia, zgłoszenia prac czy coś innego?

info o działce: działka rolna, grunty IVb i V, warunki zabudowy na domek jednorodzinny, garaż 40mkw, jest dostęp do pełnych mediów.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
2 lata temu dostałam w spadku chatkę drewnianą na wsi. Bez wody, bez energii elektycznej. chałupka "zapadła się' co nie co, więc trzeba zrobić nowy fundament. Dach wymaga wymiany-pomyślałam sobie, że może by trochę go podwyższyć i zaadaptować strych. Czy te prace mogę wykonać bez pozwolenia na budowę? A co z energią elektryczną? Słup stoi na działce, wzdłuż działki biegnie wodociąg. Pani w gminie wygłosiła mi taką zamotkę, że teraz nie wiem od czego zacząć
Link do komentarza
Cytat

2 lata temu dostałam w spadku chatkę drewnianą na wsi. Bez wody, bez energii elektycznej. chałupka "zapadła się' co nie co, więc trzeba zrobić nowy fundament. Dach wymaga wymiany-pomyślałam sobie, że może by trochę go podwyższyć i zaadaptować strych. Czy te prace mogę wykonać bez pozwolenia na budowę? A co z energią elektryczną? Słup stoi na działce, wzdłuż działki biegnie wodociąg. Pani w gminie wygłosiła mi taką zamotkę, że teraz nie wiem od czego zacząć


Prace zmieniające konstrukcje budynku niesty wymagają zgłoszenia do starostwa powiatowego. A przebudowa więźby dachowej i podwyższenie ścian kwalifikują się jak najbardziej do zgłoszenia.
Link do komentarza
Nie do zgłoszenia a do pozwolenia na budowę. Wszelkie zmiany konstrukcji (podniesienie ścanek kolankowych, ruszanie fundamentu) a przedze wszytskim adaptacja poddasza (zmiana sposobu użytkowania) wymagają projektu i pozwolenia na budowę. Jeżeli nie ma MPZP to będą jeszcze potrzebne warunki zabudowy.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • za 100 lat opowiem, jak działa teraz działa -  8 lat
    • Witam wszystkich forumowiczów! Mam problem z wykonaną przez siebie studnią głębinową. Podam kilka parametrów.  Głębokość studni 30m Filtr studzienny na dnie 3m Woda zaczyna się na głębokości ok 7m. Rura studzienna od spodu nie jest zaślepiona. Rury nie mogę już głębiej wcisnąć więc musi pozostać na tej głębokości co jest. Podczas czyszczenia źródła (pompowania wody) od spodu dostaje się piach i trzeba go wybierać na okrągło szlamówką. Czy są jakieś metody aby zamknąć rurę od spodu po wybraniu całego piachu? Z góry dziękuję za udzielone rady.   
    • Dałem go tylko dla przykładu, żeby zobrazować prawidłowy układ warstw frakcji kruszywa.         Twoje „sito” tylko inaczej się nazywa, ale prawdopodobnie  jest tak samo drobne jak geowłóknina otaczająca dren.  
    • przecież nie napisałem, że stosowanie rur drenażowych to jedyne rozwiązanie. Pytał a rury - to odpowiedziałem - proponujesz, by dedert wywalił teraz rury i studnie? Sposób francuski być może jest wieczny - tylko dlaczego nie jest powszechny - skoro najlepszy?   w ogóle nie przeczytałeś to, co napisałem - tylko dorobiłeś teorię.   Kamień ma pozwolić wodzie opadowej i gruntowej przejśc do rury drenażowej. Ma też stanowić jej otoczkę - by ta warstwa - powierzchnia oddzielała część nawodnionego terenu od budynku. Najważniejszym filtrem przepuszczającym wodę z gruntu ma być geowłóknina, potem ten kamień.  Nie ma żadnego systemu sit - natomiast ten drobny kamień przy geowłókninie, przy rurze i przy izolacji fundamentu ma po prostu być bezpieczniejszy dla tych elementów, bo będzie mniej je kaleczył. Akurat o tym drobnym kamieniu na styrofoam przeczytałem przy instrukcji producenta płyt. Ja tak zrobiłem - bo na zdrowy rozum pasuje.   W systemie francuskim jest rzeczywiście sysyem sit - ten drobny kamień działa jak geowłóknina wg mnie, dalej jest logicznie coraz grubszy - dołem gruby, bo łatwo woda powinna tam przemieszczać się.  Minusy - kwestia podłoża i gruntu wokół - jeśli będzie to teren wód gruntowych z odpowiednim gruntem dla zrobienia szlamu, błotka - to zapchanie takiego kamienistego drenu wydaje się dość prawdopodobne.   Natomiast jeśli poziom wód gruntowych jest niżej - to może być i wieczne.   Co dają studzienki i rury wg mnie? Sprawdzenie i możliwość czyszczenia rur drenażowych, przepłukanie, odszlamienie. W systemie francuzkim nic nie sprawdzisz bez wykopów.    widzę, że piszemy równocześnie     i to samo - o dziwo. jasne - u mnie rura drenarska pcv nie jest owinięta geowłókniną - geowłóknina oddziela ziemię wykopu od kamienia i drenażu.   natomiast dlatego daje się podsypkę pod rurę, a nie daje się na dno wykopu, by ta część pyłu i zanieczyszczeń z kamienia i jeszcze, co tam się przedostanie - siadła pod rurą, a nie w rurze.   co do wiecznoczności - nie wydaje mi się,by przy stojącej wodzie gruntowej i mulistym gruncie jakikolwiek system drenów był wieczny. Wtedy raczej wanna i ciężkie izolacje - a dreny sobie trza odpuścić.   Ja nie mam w ogóle wód gruntowych, bo jestem na zboczu (nie ma problemu z odprowadzeniem wody) i u mnie była kwestia wody opadowej oraz gliny wokół ruszonej kiedyś w czasie budowy domu - oraz izolacji od spodu, której nie było na części - to stary dom. No i tej się nadal nie da zrobić (chyba że przy wielkich kosztach - więc trza było poprawić otoczenie. Po zrobieniu tych drenów (i przyłożeniu płyt styro i folii kubełkowej na sucho) w ciągu 3 lat wszystko się wysuszyło....jest super Nawet tam, gdzie nie mam piwnicy (tam akurat so odizolowane fundamenty od ściany) - ale od strony zbocza - też zrobiłem dreny na głębokość tylko ok 60 cm i też są suche fundamenty pod ścianą - wcześniej były mokre. Izolację przykładałem na sucho do muru fund. + folia kubełkowa - potem ta drobna frakcja kamienia i grubszy     ale czy to wieczne - napiszę za 100 lat może    
    • Myślę, że jak ładnie „poprosisz portfelem” to chłopaki przyjadą też do ciebie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...