Skocz do zawartości

Montaż baterii wannowej - czy nieszczelne kolanka ?


zorad

Recommended Posts

Witam,

Rozpocząłem instalację baterii wannowej, jednak po dokręceniu krzywek oraz same baterii i próbie szczelności (ocena na oko), zauważyłem, że "coś" przecieka. Niestety przeciek nie wskazuje na nieszczelne dokręcenie, lecz raczej na wadę elemnetu, który jest w ścianie.
Po odkręceniu głównych zaworów wody widać, że zaczynają się powoli pojawiać krople w różnych miejscach na obrzeżu metalowej gwintowanej tulei.

Wygląda na to, że woda wydobywa się (duża kropla powstaje po ok. 5 min.) z pomiędzy metalowej gwintowanej tulei a plastikowa czescia kolanka. Załączyłem zdjęcia.

Powtórzyłem test wkręcając małe korki metalowe, tak żeby móc obserwować tuleję. Korki mają kształ stożkowy - rozpierają trochę tuleję. W tym przypadku zaobserowałem, że kropla wydostaje się z w jednym miejscu.

3142fqr.jpg
6fy5j9.jpg
2i8aedx.jpg

(Instalacja w ścianie to typowe plastikowe rury montowane na zgrzewanie. - nie znam fachowej nazwy).

Dodam jeszcze, że przez cały czas miałem wkręcone korki, które swoją dość szeroką gumową uszczelką nachodziły na tuleje i na cześć plastiku, więc uszczelniały wypływ wody. Ponadto miałem cały czas zakręcone główne zawory.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem ?
Co można by zrobić w takiej sytuacji ?

Boję się trochę, że trzeba będzie wymienić cały element, a więc wykuć fragment rury ze ściany, a to wiązałoby się z usuwaniem kafli, wanny itp. - masakra.

Bardzo dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam,
Michał

Link do komentarza
wezmie zakreci te wode ,wykręci te elementy co wkrecał i jak nie umie nawijac pakuł to kupi teflon i wezmie element w lewa ręke i prawą nawinie ładnie od krawedzi i po całym gwincie grubo teflonu tak zeby prawie nie przebijał gwint po nawinioeciu ,i tak wkręci napewno nic nie bedzie ciekło ,pisze o tych rekach bo te pakuły to sa tak nawinięte ze.... ale jak chcesz sam to działaj
Link do komentarza

witam
ja się spotykam z takim problemem dość często w tej technologi robót co piszesz czyli rur zgrzewanych ale pokolei:
pierwsze zdjęć nie mogę otworzyć,
po drugie kolega może mieć rację, że źle podwinięte konopie, ale nie do końca,
i po trzecie będziesz musiał wymienić prawdopodobnie oczko, które leje i na nowo zgrzać.
powodem mogło być to że za dużo mogło być konopi na korku i za mocno był zakręcony co spowodowało pęknięcie gwintu (nie mogłeś tego widzieć wcześniej bo miałeś zakreconą wodę) albo sam sobie uszkodziłeś tak jak napisałem.
musisz wykonać próbę szczelności to wyjdzie czy gwint w oczku jest pęknięty.

Link do komentarza
Cytat

witam
ja się spotykam z takim problemem dość często w tej technologi robót co piszesz czyli rur zgrzewanych ale pokolei:
pierwsze zdjęć nie mogę otworzyć,
po drugie kolega może mieć rację, że źle podwinięte konopie, ale nie do końca,
i po trzecie będziesz musiał wymienić prawdopodobnie oczko, które leje i na nowo zgrzać.
powodem mogło być to że za dużo mogło być konopi na korku i za mocno był zakręcony co spowodowało pęknięcie gwintu (nie mogłeś tego widzieć wcześniej bo miałeś zakreconą wodę) albo sam sobie uszkodziłeś tak jak napisałem.
musisz wykonać próbę szczelności to wyjdzie czy gwint w oczku jest pęknięty.



Witam ponownie,

Dzieki bardzo za opinie.
Szczerze mowiac, bardzo bym chcial zeby to byl problem zlego nawiniecia konpii.
Korek wkrecilem juz przy pomocy tasmy teflonowej. Z tym, ze korek zachowuje sie inaczej, bo jest w ksztalcie stozka i rozpycha gwint - latwiej jest nim zakorkowac rure.

Na oko gwint jest caly i to raczej nie chodzi o jego pekniecie, ale o nieszczelnosc pomiedzy tuleja gwintowana a reszta tego "oczka".

Czyli mowisz, ze spotykasz sie czasem z koniecznoscia wymiany oczka ?? Czy to sie wiaze z koniecznoscia wykuwania fragmentu plastikowej rury ze sciany ? Co zrobic, jesli kafle sa juz polozone, a i wanna jest zamontowana ? - masakra.


Ponizej wklejam bezposrednie linki do zdjec. Moze uda ci sie je otworzyc wklajac linka do przegladarki:

http://i40.tinypic.com/2i8aedx.jpg
http://i40.tinypic.com/6fy5j9.jpg
http://i39.tinypic.com/3142fqr.jpg

Acha, proba szczelnosci byla robiona - napomowano do prawie 3krotnego cisnienia wody, odczekano ok 15 min, i nic zlego nie wykazalo. Moze nieszczelnosc jest zbyt mala...


Bylbym niezmiernie wdzieczny za kolejne wskazowki / opinie, bo nie mam pojecia co mam robic. Obawiam sie, ze nawet jesli wezme fachowca, to problem nie dotyczy samego wkrecania.

Pozdrawiam,
Michal
Link do komentarza
na oko to nie widać bo pęknięcie może być delikatne i może być głębiej (zobaczyć możesz to pęknięcie np za rok jak będzie rdzewieć).
jeśli sądzisz że nieszczelność jest pomiędzy tuleją gwintowana a oczkiem - to może jest nieszczelna przedłużka (wg ciebie ta tuleja).
jeśli byłoby to oczko to musisz wykuć płytkę lub dwie i zgrzać od nowa bo inaczej się nie da.

próba może i była ok, ale jak sam wkręcałeś przedłużkę to mogłeś sobie sam uszkodzić oczko bo za grubo nawinołeś albo za głęboko wkręciłeś i pojawiło sie delikatne pęknięcie którego nie widać gołym okiem.
zrób jeszcze raz próbę







Link do komentarza
Cytat

Trudno określić przyczynę przecieku - może być to nieszczelność połączenia gwintowego jak i wada materiałowa kolana czy złączki.



Droga Redakcjo,

Dziękuję za odpowiedź.

Dodam jeszcze, że kropla pojawia się dokładnie w tym samym miejscu (wyraźnie po zewnętrznej stronie metalowej gwintowanej tulei) bez względu na to czy wkrędam przedłużkę i baterię, jak i gdy wkręcam sam korek.

Jakie dalsze kroki mógłbym wykonać, w którym kierunku iść, żeby rozwiązać problem ?
Przede wszystkim chciałbym uniknąć rozkuwania kafelków i wymontowywania wanny - podejrzewam, że kosz będzie bardzo duży.

Za dalsze wskazówki byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam,
Michał
Link do komentarza
Cytat

na oko to nie widać bo pęknięcie może być delikatne i może być głębiej (zobaczyć możesz to pęknięcie np za rok jak będzie rdzewieć).
jeśli sądzisz że nieszczelność jest pomiędzy tuleją gwintowana a oczkiem - to może jest nieszczelna przedłużka (wg ciebie ta tuleja).
jeśli byłoby to oczko to musisz wykuć płytkę lub dwie i zgrzać od nowa bo inaczej się nie da.

próba może i była ok, ale jak sam wkręcałeś przedłużkę to mogłeś sobie sam uszkodzić oczko bo za grubo nawinołeś albo za głęboko wkręciłeś i pojawiło sie delikatne pęknięcie którego nie widać gołym okiem.
zrób jeszcze raz próbę



Witam,

Dzięki za kolejne wskazówki.

W momencie gdy zamontowana była bateria (przy pomocy przedłużki), tworzyły się 3 krople.
Po wkręceniu samego korka - tworzy się jedna kropla zamiast trzech (dokladnie w tym samym miejscu co jedna z 3 pozostałych, gdy przykręcona była bateria.)

Na tej podstawie sądzę, że chyba nie może to być przedłużka.

A może dałoby się nawiercic małym wiertłem oczko w miejscu, gdzie tworzy się kropla i zalać jakąś żywicą, poxiliną, czy czyms..., może zgrzać ?

Tak czy inaczej wielkie dzięki za pomoc.

pozdrawiam,
Michał

Link do komentarza

jeśli to oczko, to nie ma innego sposobu jak wymienić czyli rozkuć płytki i dostać się do rury odciąć oczko i zgrzać nowe.
jak wkręcasz obojętnie co to rozpychasz gwint, który jest pęknięty i się leje, to prawidłowe zjawisko, że woda napotykając na otwór wypływa icon_smile.gif



Link do komentarza
Cytat

jeśli to oczko, to nie ma innego sposobu jak wymienić czyli rozkuć płytki i dostać się do rury odciąć oczko i zgrzać nowe.
jak wkręcasz obojętnie co to rozpychasz gwint, który jest pęknięty i się leje, to prawidłowe zjawisko, że woda napotykając na otwór wypływa icon_smile.gif



Witam,

Dzięki za rady.

Będę kombinował.

Pozdrawiam,
Michał
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...