Skocz do zawartości

Rekuperacja - korzyści


Recommended Posts

Napisano
Cytat

To nie jest prawdą. Nikt kto zna fizykę czegoś takiego nie zaprojektuje - by spełniało wymogi.



Jest akurat odwrotnie. Każdy kto zna fizykę i uwarunkowania - zaprojektuje taką wentylację. Niech się Pan zapyta, tego Pana znajomego kominiarza, on Panu wytłumaczy.
Napisano
Cytat

O czym ma świadczyć ten link?

O czym?
1-Wentylację domową robi się na skrzynce rozdzielczej - trójniki są w ostatecznym wypadku gdy nie ma innego dojścia
2- maksymalna średnica kanałów to 80mm by był optymalny przepływ (2-5m3/sek.) i jak najmniejsze straty ciepła
3 - nie ma, żadnych kryz, różnych średnic itp.
Napisano
Cytat

Jest akurat odwrotnie. Każdy kto zna fizykę i uwarunkowania - zaprojektuje taką wentylację. Niech się Pan zapyta, tego Pana znajomego kominiarza, on Panu wytłumaczy.


Rozmawialiśmy wiele razy! Nie da się zaprojektować wentylacji naturalnej by spełniała określone przez Pana warunki. Proszę się nie ośmieszać.
.
Cytat

Każdy kto zna fizykę i uwarunkowania

cieszę się, że mnie uczyli innej fizyki.
Szanowny Panie .. to jest możliwe gdyby siłą napędową wentylacji naturalnej była grawitacja! Gdyby istniała wentylacja grawitacyjna ( stały strumień, niemożliwy do zakłócenia) projektowanie byłoby możliwe!!!! Ale nie ma wentylacji grawitacyjnej...
Napisano
Czyli ten kominiarz i wszyscy inni , robiąc odbiory wentylacji grawitacyjnej, poświadczają nieprawdę.
I nie pisał Pan do CBŚ?

I tak na marginesie, może zaniechać Pan te epitety, wszak z mojej strony tego Pan nie świadczy.

Ps. A jest wentylacja mechaniczna - z "fizycznego" punktu widzenia?
I czyż to nie Pan pisał, że w przypadku braku prądu Pana wentylacja też działa?
Napisano
Cytat

I tak na marginesie, może zaniechać Pan te epitety, wszak z mojej strony tego Pan nie świadczy.


Jakie epitety?
Cytat

Czyli ten kominiarz i wszyscy inni , robiąc odbiory wentylacji grawitacyjnej, poświadczają nieprawdę.
I nie pisał Pan do CBŚ?


Nie znam ani jednego odbiorcy wentylacji grawitacyjnej.
Zaś co do jej "projektantów" wentylacji naturalnej - to pełna zgoda - pozamykać - tyle ludzi przez nich cierpi - Pan poczyta to czy inne fora. Mieszkania w blokach, tam nic się nie zrobi bez projektu… a nie działa lub źle działa – a CBŚ nie reaguje!
Napisano
Już to pisałem, ale powtórzę.
Od zawsze mieszkałem w bloku. Obecnie też w „nowym” około 10letnim. Zawsze miałem i mam wentylację grawitacyjną. Nigdy nie miałem, ani nie mam, wilgoci na ścianach. Mam szczelne okna plastykowe, a mimo to nic się nie dzieje. Pewnie dlatego, ze zawsze któreś jest rozszczelnione.

Bo wentylacja, każda, aby działała musi mieć drożny wlot i wylot.
To, że gdzieś nie ma wentylacji świadczy jedynie o tym, że jej użytkownicy o tej zasadzie nie pamiętają, lub nie chcą płacić wyższych rachunków za ogrzewanie, lub pizga im po nogach.

Niech Pan przestanie pisać, że to wina projektantów. Nowe przepisy nakazują stosowanie „nawietrzaków” przy wentylacji grawitacyjnej, które nawet zamknięte, to i tak „przepuszczają” – niestety jak znam życie to Polak potrafi i jak w banku, będą zaklejane lub w inny sposób „modernizowane” tak aby zimą nie pizgało.

Może jednak do Pana dotrze, że taka wentylacja też działa i jest skuteczna – niestety jest to okupione komfortem (pizganie po nogach) oraz wyższymi rachunkami za energię.

Zawsze jest coś, za coś.


Ps. Nie znam nikogo kto posiada wentylację mechaniczną, natomiast znam wielu z wentylacją wymuszoną różnicą ciśnień wywołanym przez wentylatory elektryczne.
I tak na marginesie. Określenie wentylacja naturalna też nie jest „fizyczna” albowiem napędza ją ogrzewanie – zwłaszcza zimą.
Zjawisko klasycznej („fizycznej”) wentylacji naturalnej ma miejsce jedynie przy otwartych oknach, bez udziału kominów wentylacyjnych, bez ogrzewania.
Napisano

Cytat

Nigdy nie miałem, ani nie mam, wilgoci na ścianach


-Zawilgocenie warstwy izolacyjnej na zewnątrz nie jest odczuwalne organoleptycznie w środku
-zawilgocenie do 8-10 % nie jest do stwierdzenia bez miernika.
-przegroda termiczna sucha ma do 1%
-4 % zawilgocenia to 50%oporu cieplnego
- im grubsza izolacja tym większe problemy z jej zawilgoceniem w naszych warunkach klimatycznej do 8 cm ( np styropianu ) problemy nie występują - tylko powyżej.
-Komfortowa wentylacja to 45% wilgotności względnej... w blokach z nawietrznikami było 30% zimą.
-Proszę zaprojektować działającą wentylacje do domu parter + użytkowe poddasze ( bo głównie ten temat jest tu dyskutowany)
Proszę się też ustosunkować, do tematu kanałów w projektach. Proszę tego nie unikać.
Cytat

I tak na marginesie. Określenie wentylacja naturalna też nie jest „fizyczna” albowiem napędza ją ogrzewanie


Może nie tyle ogrzewanie a ciepło... CO2 i para wodna, czyli to co wydychamy "idą" do góry, nawet przy wyłączonym ogrzewaniu. Ale w żadnym wypadku ciepło - nie jest grawitacją.

Napisano
Oczywiście tak jak każdy narcyz nie dostrzega Pan tego co wokół.
Na pytanie odpowiedziałem to zacytuję pogrubiając istotne:

Cytat

Tak postawione pytanie, niestety, całkowicie wywróciło moje wyobrażenie o Pana „fachowości” w zakresie wentylacji.

Moja odpowiedź – nie wiem, bo zbyt dużo niewiadomych.

Mogę jedynie określić, że wydajność centrali nie może być mniejsza niż 130m3/h przy kuchni z oknem i kuchence elektrycznej, oraz nie mniej niż 170m3/h dla kuchni z kuchenką gazową.
Oraz, że konstrukcja tej centrali powinna umożliwiać bezproblemową redukcję tych wartości do 60%.

Ideałem by było, aby centrala ta miała również możliwość pracy w trybie „party” – czyli 1 krotność wymiany kubatury budynku.


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...