Skocz do zawartości

Kocioł na paliwo stałe - rodzaje


Recommended Posts

Napisano
Od 10-ciu lat w ofercie ogrzewania domów paliwem stały dominują kotły z automatycznym, ciągłym podawaniem paliwa stałego. Paliwem dla tych kotłów są kwalifikowane sortymenty węgli takie jak eko-groszek lub miał węglowy. Alternatywą są kotły na biomasę, które są zdecydowanie mniej popularne.

Podstawowym argumentem wyboru kotła powinna być dostępność i cena określonych paliw na danym obszarze oraz zasobność portfela. Bardzo często zakup kotłów droższch opłaca się w perspektywie czasu jednak na początku trzeba wydać większą ilość pieniędzy (na cenę kotła ma wpływ: konstrukcja- kotły tradycyjne zasypowe, automatyczne z podanikiem ślimakowy oraz automatyczne z podajnikiem tłokowy, itd., zastosowane materiały i cząści kotła ? jakość i grubość blachy, jakość i wielkość przekładni oraz elektronika, a to wszystko ma wpływ na bezproblemową obsługę oraz trwałość kotła) Gdy dostępne są paliwa kwalifikowane (np.:miał, groszek) zdecydowanie tańszym i lepszym rozwiązaniem są ekologiczne kotły automatyczne, które oferują wysoki komfort obsługi i charakteryzują się niskimi kosztami obsługi (krytyczna jest cena paliw stałych w poszczególnych rejonach kraju dlatego zalecamy zorientowanie się na temat cen i dostępności poszczególnych paliw ? miał, ekogroszek, pelety oraz porónannie tych cen z ich kalorycznością).

Nie bez znaczenia jest dopowieni dobór kotła do warunków panujących w budynku oraz typu zastosowanego komina. Dla inwestora ważnym elementem to zaufanie do kotła (producenta kotła), opieka i serwis instalatora lub producenta kotła.

Krytycznym argumentem jest możliwość dopłat do kotłów ekologicznych jakie oferują niektóre gminy w ramach Programów Ograniczenia Niskiej Emisji. Biorąc pod uwagę obecną sytuacje na rynku paliw stałych oraz sytuację ekonomiczną zalecamy kocioł trwały oraz tani w eksploatacji czyli kocioł miałowy z automatycznym podajnikiem spełniający wymagania dla kotłów KLASY A zgodnie z certyfikatem ?na znak bezpieczeństwa ekologicznego? IChPW.

Inną sprawą jest dobór wielkości kotła i zgranie go w taki sposób aby wszystko dobrze współpracowało. Wilkość kotła powinna być dobrana na podstawie obliczeń zapotrzebowania na ciepło (znaczenie ma: wielkość domu (kubatura), izolacja ścian i stropów, zastosowane okna, zastosowana wentylacja, podgrzewanie wody użytkowej, ilość mieszkańców itd.) Można też skorzystać z doświadczenia producenta kotła lub instalatorów.

W celu zgrania kotła i bezproblemowej obsługi jego należy odpowienio dobrać trzy następujące elementy:
1. Kocioł
2. Komin
3. Paliwo.

Dopiero zgranie wszystkich tych elementów powoduje komfort i bezpieczeństwo użytkowania. Kocioł musi być odpowiednio dobrany i co najważniejsze nie może mieć za małą moc, Komin musi zapewniać odpowiedni ciąg kominowy niezależnie od warunków pogodowych , zaś paliwo musi być zgodnie z DTR kotła ? posiadać odpowiednią kaloryczność oraz właściwy skład i właściwości fizykochemiczne.
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...