Skocz do zawartości

Drzwi antywłamaniowe


Recommended Posts

Napisano
Drzwi antywłamaniowe są zawsze dobrym wyborem, ponieważ mają solidną, wzmocnioną konstrukcję, którą uzupełniają anytywłamaniowe okucia (zawiasy, bolce antyważeniowe, zamki i wkładki).

Drzwi uchodzą za antywłamaniowe jeśli w stanie zamknietym i zaryglowanym:
- zapobiegają przez określony czas tzw. czas oporu próbom włamania z użyciem siły fizycznej (zarówno bez narzędzi jak i z ich użyciem).
- nie mamy gwarancji, że włamywacz ich nie pokona, ale możemy być pewni, że sforsowanie tego typu drzwi nawet dla włamywacza wyposażonego w narzędzia nie jest proste, szczególnie wtedy gdy wybierzemy drzwi o najwyższej klasie anywłamaniowej.

Konstrukcja niektórych drzwi wejściowych antywłamaniowych zapewnia dodatkowo ognioodporność 30 min oraz dymoszczelność, oraz zabezpiecza przed przenikaniem dźwięków z klatki schodowej. Ubezpieczając mieszkanie wyposażone w drzwi antywłamniowe, w niektórych fimach uzbezpieczeniowych możemy uzyskać rabat.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
jeżeli chodzi o drzwi antywłamaniowe to jest dużo firm które je produkuja oczywiście Porta nalezy do tych lepszych i opisywane powyzej granity z czystm sumieniem moge polecić wstawiliśmy je kiedyś koledze i okazało się że dobrze wygłuszają sa solidne i naprawdę odporne. koloejna kwestia drzwi antywłamaniowe moim zdaniem są niezbędne w bloku zwłaszcza na wyższych piętrach gdzie do mieszkania nikt nie będzie wchodził przez okno więc w tym przypadku są bardzo ważne solidne drzwi poniewaz tylko one odetną drogę złodziejowi.

pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Delome to nędzna podróba Dierre nie ma jej wytrzymałości nie ma ciepłoty Porty wzornictwo mizerne a okleiny nie wiem czemu twierdzą że są odporne to jest siostra Padilli niby tańsze o parę złoty ale uważam że nie warto dużo lepszym wyborem jest Dierre a jeśli nie chcesz wydać majątku na drzwi to możesz kupić Portę na klatki Granity są idealne.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
co do wyciszenia to trzeba znaleźć odpowiednią firmę produkującą drzwi z odpowiedniego materiału żadnych metali wypełnionych pianką prędzej drzwi płytowe z wypełnieniem drewnopodobnym takim jak płyta co do samych klas antywłamaniowości to w unii ujednolicono te klasy polskie są trochę inne. W unii masz klasę 1 czyli zwykłe drzwi jedynie wzmocnione odpowiednik naszej klasy B żeby była jasność nie są to drzwi antywłamaniowe sprzedawcy lubią je tak nazywać ale w świetle przepisu antywłamaniowe nie są kolejna klasa to klasa 2 w Polsce kl.C najwyższa są to najmocniejsze drzwi antywłamaniowe w Europie jest jeszcze klasa 3 i 4 a od naszej C rózni się tym że ma więcej zawiasów i tak kl.3 ma 3 zawiasy kl. 4 cztery. W porcie drzwi Granit mają kl.C i 3 zawiasy więc spełniają normę Europejską kl.3 mocniejszych w tej chwili nie ma. Sama ilość zawiasów ma spore znaczenie inaczej rozkłada ciężar skrzydła i bardzo utrudnia włamanie.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Hmm... Fajne, że klasę drzwi można poznać po ilości zawiasów. Będę się mogła trochę pomądrzyć przy znajomych icon_smile.gif


Powodzenia. Teraz nareszcie wiem do czego jest ci potrzebne forum BD icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Hmm... Fajne, że klasę drzwi można poznać po ilości zawiasów. Będę się mogła trochę pomądrzyć przy znajomych icon_smile.gif


W sumie to... ja też nie wiedziałem icon_redface.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Podbijam wątek.

Jestem na etapie kupowania drzwi do mieszkania (mam nadzieję, że nie tylko o domach można tu pisać). Zastanawiam się nad drzwiami antywłamaniowymi o podwyższonej odporności ogniowej (czyli typ II) Granit Porty. Drzwi mają raczej dobre opinie, ale może ktoś jeszcze się wypowie, coś doradzi, podpowie.


Proszę o Wasze zdanie: czy nie będzie problemem fakt, że drzwi otwierałyby się do zewnątrz (na klatkę schodową), czy jednak taka praktyka nie jest stosowana w przypadku drzwi antywłamaniowych? Chodzi o zaoszczędzenie miejsca (bardzo wąski przedpokój). Może Wasi znajomi ("zblokowani") mają to tak rozwiązane?


Porta ma w ofercie również drzwi techniczne o podwyższonej izolacyjności akustycznej (Rw=42dB) - czy takie drzwi można wstawić jako drzwi wejściowe do domu? Spotkaliście się z taką praktyką?

Dziękuję za ewentualne odpowiedzi.
Napisano
Nie wiem jak jest z warunkami technicznymi, ale coś mi się kołacze po głowie, że jeśli drzwi mają się otwierać na klatkę schodową w bloku, to chyba trzeba to zgłosić w administracji.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Nie wiem jak jest z warunkami technicznymi, ale coś mi się kołacze po głowie, że jeśli drzwi mają się otwierać na klatkę schodową w bloku, to chyba trzeba to zgłosić w administracji.



Tak, oczywiście - my każdą przeróbkę zgłaszamy administracji, piszemy podanie z prośbą o wytyczne etc. Okazuje się, że administracja już nie pozwala robić drzwi otwieranych na klatkę schodową, a tym osobom, którym pozwoliła w tamtym roku, teraz nakazuje przerobić. Więc problem otwierania drzwi na klatkę, czy też do środka całkowicie odpadł.

Ostatecznie, po długich naradach, oglądaniu wielu par drzwi, rozmowach ze sprzedawcami (którzy najczęściej chcieli sprzedać nam Gerdę - bez oglądania danego modelu na ekspozycji, bo najczęściej takiego nie mieli), wybraliśmy Portę Granit typ II. Nie jest tak tanio, jak chciałam (początkowo planowałam wydać na drzwi wejściowe 1500 zł), ale jestem zadowolona, mąż również uważa to za dobry wybór. Zobaczymy jak to wszystko "wyjdzie w praniu" - montaż drzwi za jakieś 4 tygodnie.
Napisano
Cytat

a tym osobom, którym pozwoliła w tamtym roku, teraz nakazuje przerobić.


A to jest skandal! Cofają własną decyzję i narażają ludzi na koszty!
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Tak, oczywiście - my każdą przeróbkę zgłaszamy administracji, piszemy podanie z prośbą o wytyczne etc. Okazuje się, że administracja już nie pozwala robić drzwi otwieranych na klatkę schodową, a tym osobom, którym pozwoliła w tamtym roku, teraz nakazuje przerobić. Więc problem otwierania drzwi na klatkę, czy też do środka całkowicie odpadł.

Ostatecznie, po długich naradach, oglądaniu wielu par drzwi, rozmowach ze sprzedawcami (którzy najczęściej chcieli sprzedać nam Gerdę - bez oglądania danego modelu na ekspozycji, bo najczęściej takiego nie mieli), wybraliśmy Portę Granit typ II. Nie jest tak tanio, jak chciałam (początkowo planowałam wydać na drzwi wejściowe 1500 zł), ale jestem zadowolona, mąż również uważa to za dobry wybór. Zobaczymy jak to wszystko "wyjdzie w praniu" - montaż drzwi za jakieś 4 tygodnie.



Witam,

dobry wybór można się nie martwić. Prawidłowo zamontowane drzwi będą ciche i są naprawdę mocne, mieliśmy próbę włamania u jednego z klientów przez te drzwi. panowie z łapką próbowali je wyważyć, uszkodzili tylko zawias. Klient się ucieszył, tydzień przed wyjazdem na urlop wymienił drzwi.

Co do otwierania to powinny do środka ze względu na przepisy przeciwpożarowe, nie mogą blokować drogi ewakuacyjnej w tym przypadku klatki schodowej.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam,

dobry wybór można się nie martwić. Prawidłowo zamontowane drzwi będą ciche i są naprawdę mocne, mieliśmy próbę włamania u jednego z klientów przez te drzwi. panowie z łapką próbowali je wyważyć, uszkodzili tylko zawias. Klient się ucieszył, tydzień przed wyjazdem na urlop wymienił drzwi.


Pozdrawiam



Tu nie chodzi akurat o TE DRZWI, tylko o prawidłowo zamontnowane drzwi o określonej odporności na włamanie. Już drzwi bez atestu C (oznaczenie jeszcze przez wielu postrzegane jako najwyższa klasa odporności na włamanie) stanowią sowite zabezpiezenie przed włamaniem. Jezeli chodzi o drzwi wejściowe z klatki, to jest w czym wybierać.

Jeżeli natomiast drzwi maja być "smagane" wiatrem i deszczem, to niektóre marki ewidentnie się do tego nie nadają ze względu na wykończenie. Wystarczy popytać na wyrywki kilku dostawców.
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...