Skocz do zawartości

woda cofa sie z boilera


tqlis

Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich.

Dzis poraz pierwszy rozpalilem piec (nowy dom), wszystko dziala super, poza jednym: jak odkrece wode na ogrod (nitka jest na osobnym wodomierzu), to leci letnia woda. Nawet jezeli zamkne glowny zawor i odkrece kran zewnetrzny, to woda i tak leci. Podejrzewam, ze cofa sie z boilera i miesza z zimna. Jak zamkne doplyw zimnej do boilera, to wowczas jest ok, no ale nie tedy droga, bo boiler nie bedzie uzupelniany. Czemu tak sie dzieje?

Czy zawor zwrotny pomoze?

Dziekuje za pomoc
Napisano
Zawór zwrotny jest wymagany. Kto założył Ci bojler bez tego zaworu?
Przy braku ciśnienia zasilania bojlera np: zakręcony zawór główny, lub brak wody w sieci, zawsze Ci zejdzie woda z bojlera.
Załóż ten zwrotny i po kłopocie.
Napisano
  Cytat

Witam wszystkich.

Dzis poraz pierwszy rozpalilem piec (nowy dom), wszystko dziala super, poza jednym: jak odkrece wode na ogrod (nitka jest na osobnym wodomierzu), to leci letnia woda. Nawet jezeli zamkne glowny zawor i odkrece kran zewnetrzny, to woda i tak leci. Podejrzewam, ze cofa sie z boilera i miesza z zimna. Jak zamkne doplyw zimnej do boilera, to wowczas jest ok, no ale nie tedy droga, bo boiler nie bedzie uzupelniany. Czemu tak sie dzieje?

Czy zawor zwrotny pomoze?

Dziekuje za pomoc

Rozwiń  

Kto ci zakładał bojler??! Kup zawór bezpieczeństwa np.ZB1 i załóż na wejściu do bojlera zgodnie z kierunkiem przepływu i problem zniknie. ZB1 ma w sobie zwrotkę.
Napisano
Zawór zwrotny powinien rozwiązać problem. Jednak cała instalacja wymaga kontroli, jeśli przy jej budowie popełniono takie błędy. Trzeba np. sprawdzić czy instalacja jest zabezpieczona przed nadmiernym wzrostem ciśnienia wody gorącej. Zastanawiające jest też to w którym miejscu dochodzi do wymieszania wody, skoro część "ogrodowa" (do podlewania) jest odrębna i ma własny wodomierz. Chyba, że wodomierz "ogrodowy" jest tylko "podlicznikiem" w stosunku do wodomierza głównego. W takim przypadku ich wskazań nie należałoby sumować przy rozliczeniu za wodę.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Albo jest zrobiona "lewizna" z poborem wody do podlewania. Nie znaczy to, że podłączenie bojlera bez zaworu zwrotnego jest poprawne. A czy jest zawór bezpieczeństwa?
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...