Skocz do zawartości

Tapetowanie


Recommended Posts

Napisano
Cytat

bardzo chętnie podyskutuję z profesjonalistą na temat sztuki byle nie z amatorem icon_mrgreen.gif


Czemu tak "tępisz" amatorów? I wiedzą nie chcesz się podzielić? icon_mrgreen.gif
Napisano
szkoda, że upadł temat tapet z włókna szklanego, czy ktoś może coś powiedzieć na ten temat, czy jakoś specjalnie trzeba je kłaść?
Napisano
Cytat

szkoda, że upadł temat tapet z włókna szklanego, czy ktoś może coś powiedzieć na ten temat, czy jakoś specjalnie trzeba je kłaść?


To pytanie w sam raz dla fachowców!!!
Napisano
Tapetowanie - tapety z włókna szklanego
Podłoże musi być suche, jednolite, czyste i wytrzymałe (nośne). Należy usunąć wszystkie warstwy tapet oraz rozpuszczalne w wodzie powłoki malarskie. Zagipsować, wyrównać, względnie wygładzić wszystkie rysy, fugi i nierówności. Mocno chłonące podłoże należy wcześniej zagruntować.

PRZYCINANIE: przed tapetowaniem należy sprawdzić strukturę. Wszelkie nierówności związane z tapetą podkreślaja charakter włókna szklanego i dlatego nie są powodem reklamacji. Pociąć pasy w wymaganej długości, dodając około 10 cm na wyrównanie górnych i dolnych krawędzi.

KLEJENIE: za pomocą "rolki" nałożyć klej do tapet z włókna szklanego MrStrong FIBERGLASS na przygotowane wcześniej podłoże. Pasy przycinać na styk, nakładać na posmarowaną klejem wilgotną powierzchnię i dobrze docisnąć szpachlą malarską. Nadmiar tapety docinać nożykiem, aby nie doprowadzić do powstawania nierównych struktur, nie należy nigdy nakładać tapety odwrotną stroną. MALOWANIE: po naklejeniu pokryć podwójną warstwą farby dyspersyjnej, akrylowej lub lateksowej. Przestrzegać wskazówek producenta farb.

WSKAZÓWKI: przed przystąpieniem do pracy sprawdzić towar. Wszelkie roszczenia nie będą uwzględniane po przyklejeniu tapety na ścianę. W tapecie mogą występować usterki związane z włóknem. Reklamacje tego typu nie będą uwzględniane. Zaleca się stosowanie tapet o tym samym numerze. Wszelkie roszczenia reklamacyjne uwzględniane są wyłącznie za okazaniem etykiety kontrolnej.
Tapety mają atest PZH.
Napisano
Instrukcja klejenia i malowania tapety z włókna szklanego

1.Powierzchnia dla Tapety Scandatex: wypełnij nierówności masą szpachlową

2.Powierzchnię oczyszczamy z nierówności: używaj papieru ściernego drobnoziarnistego.

3.Powierzchnię smarujemy klejem: smarujemy klejem tylko powierzchnię, rozprowadzaj wałkiem lub pędzlem, nakładaj dużo i tylko na ścianę, zalecamy: szwedzki klej Bostik Vävlim 70.

4. Paski tapety przycinamy: odpowiednia długość paska to wysokość ściany +10 cm., przycinaj ostrym nożykiem.

5. Paski tapety kleimy zaczynając od krawędzi sufitu: pierwszy pasek kleimy pionowo i kleimy od góry do dołu ściany.

6. Paski tapety kleimy na styk.

7. Paski tapety dociskamy od góry do dołu: używaj specjalnej łopatki do tapet z włókna szklanego lub szpachli ze stali z zaokrąglonymi narożnikami.

8. Paski tapety docinamy przy suficie i podłodze: docinaj po wyschnięciu kleju i ostrym nożykiem.

9. Tapetę z włókna szklanego malujemy farbą: rozprowadzaj wałkiem lub pędzlem i farba powinna być lateksowa. Zalecamy: szwedzką farbę Caparol Supertäck 7.
Napisano
Tapeta z włókna szklanego jest z jednej strony bardzo łatwa w układaniu, z drugiej strony trochę niewygodna ze względu na gabaryty rolki, tzn. dużą szerokość.
Pamiętamy o tym, że:
1. Tapeta jest nierozciągliwa. Klej nie wpływa na wymiary pasa.
2. Nie pokrywa się klejem pasa tapety, tylko ścianę! I to pokrywa się obficie. Najlepiej rolką malarską.
3. Przygotowane pasy, odcięte na długości z niewielkim zapasem, najlepiej zwinąć w rulon "lewą" stroną do wierzchu i zaczynać układanie od góry. Wyrównywać i dociskać raczej tapeciarską rolką gumową, gdyż pace wypychają zbyt dużo kleju i niszczą fakturę powierzchni.
4. Wszelkie wycięcia w pasie (drzwiczki, osprzęt elektryczny i inne) robimy od razu na gotowo, kiedy górę rulonu mamy przyklejoną do ściany i siedzimy na drabinie i trzymamy na kolanach resztę suchego rulonu.
  • 3 tygodnie temu...
Gość stach
Napisano
Cytat

Panowie! Nie demonizujcie icon_smile.gif Tapetowanie nie jest wczle takie skomplikowane!


Pewnie, że nie jest skomplikowane!!! Przecież nie święci garnki lepią icon_biggrin.gif
Tylko nie ma co się spodziewać perfekcyjnego ułożenia i fantastycznego efektu za pierwszym razem icon_sad.gif
Tak jak wszystkie działania, tapetowanie wymaga wiedzy (choćby minimalnej, np. z "poradnika" w sieci) i nieco praktyki icon_biggrin.gif
No i paru prostych narzędzi icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...