Skocz do zawartości

Malowanie pomieszczeń suchych


Recommended Posts

Napisano
Każdą pracę przed rozpoczęciem należy przemyśleć i dobrze zaplanować - pozwoli to bardzo często uniknąć niepotrzebnych
przestojów wynikających np. z czasu schnięcia farby i ilości potrzebnych warstw. Podłoża mineralne najczęściej malowane są farbami emulsyjnymi (akrylowymi, lateksowymi) tworzącymi na ich powierzchni powłokę ochronno-dekoracyjną. Powstałe
wymalowanie jest matowe i przepuszczalne dla par i gazów, co pozwala na "oddychanie ścian". W zależności od rodzaju farby, w przypadku zabrudzeń, odpowiednio wysezonowane wymalowanie, można przemyć z dodatkiem detergentów, bez uszkodzenia powłoki i konieczności odmalowywania na nowo.

Należy pamiętać, że przy wybieraniu rodzaju farby, jaką chcemy użyć powinniśmy wcześniej wiedzieć, jakie pomieszczenie będziemy malować. Istnieje podział farb emulsyjnych do ścian wewnętrznych na trzy rodzaje: farby odporne na szorowanie (najmocniejsze powłoki), farby odporne na zmywanie oraz farby odporne na ścieranie na sucho (najsłabsze powłoki).
Ze względu na charakterystykę użytkowania pomieszczenia należy wybrać odpowiednio "mocną" farbę.

Patryk Pytko
Młodszy Specjalista ds. Produktu
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Każdą pracę przed rozpoczęciem należy przemyśleć i dobrze zaplanować - pozwoli to bardzo często uniknąć niepotrzebnych
przestojów wynikających np. z czasu schnięcia farby i ilości potrzebnych warstw. Podłoża mineralne najczęściej malowane są farbami emulsyjnymi (akrylowymi, lateksowymi) tworzącymi na ich powierzchni powłokę ochronno-dekoracyjną. Powstałe
wymalowanie jest matowe i przepuszczalne dla par i gazów, co pozwala na "oddychanie ścian". W zależności od rodzaju farby, w przypadku zabrudzeń, odpowiednio wysezonowane wymalowanie, można przemyć z dodatkiem detergentów, bez uszkodzenia powłoki i konieczności odmalowywania na nowo.

Należy pamiętać, że przy wybieraniu rodzaju farby, jaką chcemy użyć powinniśmy wcześniej wiedzieć, jakie pomieszczenie będziemy malować. Istnieje podział farb emulsyjnych do ścian wewnętrznych na trzy rodzaje: farby odporne na szorowanie (najmocniejsze powłoki), farby odporne na zmywanie oraz farby odporne na ścieranie na sucho (najsłabsze powłoki).
Ze względu na charakterystykę użytkowania pomieszczenia należy wybrać odpowiednio "mocną" farbę.

Patryk Pytko
Młodszy Specjalista ds. Produktu




ciekawe kto wymyślił taką skalę odporne na szorowanie , na zmywanie itp czy możemy poprosić szczegółowe dane odnośnie testów ścieralności według klasyfikacji ASTM #D2486 ?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Odporność na zmywanie i szorowanie jest długotrwałą zdolnością do zachowania struktury(niewymywania i niewycierania składników powłoki)podczas jej mycia z dodatkiem detergentów oraz szorowania szczotką.
Próby wykonuje się po okresie suszenia(28 dni),w temperaturze 23 C i wilgotności powietrza 50%.
KLASA 1-<5 mikronów po 200 cyklach szorowania
KLASA2-od 5 do 20 mikronów po 200 cyklach
KLASA3-od20do70 mikronów po 200 cyklach
Klasa4-<70 mikronów po 40 cyklach
KLASA5->70 mikronów po 40 cyklach.
Na zajęciach w Akademii wykonywałem badania-praktycznie.
Klasy są prawdziwe i sprawdzalne.
Napisano
Cytat

Odporność na zmywanie i szorowanie jest długotrwałą zdolnością do zachowania struktury(niewymywania i niewycierania składników powłoki)podczas jej mycia z dodatkiem detergentów oraz szorowania szczotką.
Próby wykonuje się po okresie suszenia(28 dni),w temperaturze 23 C i wilgotności powietrza 50%.
KLASA 1-<5 mikronów po 200 cyklach szorowania
KLASA2-od 5 do 20 mikronów po 200 cyklach
KLASA3-od20do70 mikronów po 200 cyklach
Klasa4-<70 mikronów po 40 cyklach
KLASA5->70 mikronów po 40 cyklach.
Na zajęciach w Akademii wykonywałem badania-praktycznie.
Klasy są prawdziwe i sprawdzalne.



Ciekawe jak by to przełożyć na tą drugą metodę.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Pomieszczenia suche można malować praktycznie każdą farbą przeznaczoną do wnętrz
Ograniczenia mogą wynikać tylko z powodu zasobności kieszeni.
Nie koniecznie musi to być akurat Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...