Skocz do zawartości

Montaż bramy garażowej - dylemat technologiczny


Recommended Posts

Napisano
Bramę garażową powinno się zamontować przy gotowej posadzce garażu. Jeżeli to jest wylewka to oczywiście po tym etapie. Jeżeli mają być położone płytki to bramę zakładamy na gotowej posadzce z płytek. Brama segmentowa , a także rolowana ma własną uszczelkę która opiera się na posadzce i uszczelnia wjazd od dołu . W specjalnych warunkach przy bramie uchylnej jest próg może być zamocowany z całąbramą prze wylewką i wtedy wylewka nawiązuje poziomem do tego progu.
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Nie kładłbym tej bramy, bo ona w zasadzie powinna pracować w pionie.. icon_rolleyes.gif Elementy nosne bramy mocowane są do ścian, więc fundament do niczego nie jest im samym potrzebny (choć pewnie przydałby sie pod ściany..). icon_lol.gif Hormann Polska wyjasnił, że brama w pozycji "zamknięta" przylega do posadzki garażu, więc montowac się ją powinno po wykonaniu tej posadzki (jak wylewka to po wykonaniu wylewki, jak płytki, to po ułożeniu płytek..) 8)
  • 6 lata temu...
Napisano
Podłączę się pod temat montażowy, bo intryguje mnie pewna kwestia. Czy taką bramę garażową jakoś się uszczelnia? No bo co mi po ciepłej bramie, jeśli przez szpary pomiędzy nią a otworem garażowym będzie wnikało do środka zimne powietrze?
Napisano
Cytat

Podłączę się pod temat montażowy, bo intryguje mnie pewna kwestia. Czy taką bramę garażową jakoś się uszczelnia? No bo co mi po ciepłej bramie, jeśli przez szpary pomiędzy nią a otworem garażowym będzie wnikało do środka zimne powietrze?



Szanowni Państwo

Energooszczędność jest obecnie dominującym trendem w budownictwie jednorodzinnym. To efekt regulacji europejskich zaostrzających wymagania dotyczące efektywności energetycznej budynków i dążących do ograniczenia zużycia energii.
Firma Hörmann nie tylko doskonale wpisuje się w ten nurt, ale nawet go wyprzedza. Dzięki innowacyjnym technologiom i najnowocześniejszym materiałom powstają produkty, których parametry techniczne znacznie przewyższają określone przepisami wymagania. Takie jak np. drzwi wejściowe ThermoCarbon, których współczynnik przenikania ciepła (UD nawet 0,47 W/m²K) prawie dwukrotnie przekracza wymagania stawiane drzwiom w domach pasywnych czy jedyny w swoim rodzaju system uszczelek ThermoFrame, który zastosowany w bramach segmentowych o blisko 30% poprawia ich izolacyjność cieplną.
Na nic jednak zdadzą się bramy i drzwi o najlepszych nawet parametrach cieplnych, jeśli będą one niewłaściwie zamontowane. Konieczny jest FACHOWY MONTAŻ.

Podczas montażu drzwi przede wszystkim należy zwrócić uwagę na izolację pod progiem, żeby warstwy betonu na zewnątrz i wewnątrz były właściwie rozdzielone. Pod progiem musi zostać umieszczona specjalna konstrukcja o odpowiednim współczynniku przenikania ciepła. Należy też pamiętać, że płaszczyzna montażowa musi być zgodna z płaszczyzną izolacji, a przestrzeń między otworem a drzwiami należy uszczelnić taśmą rozprężną.

Montując natomiast dobrze ocieploną segmentową bramę garażową warto pamiętać o tym, aby ograniczyć powstawanie mostków termicznych, jakie tworzą się na styku ościeżnicy ze ścianą garażu. Najlepszym rozwiązaniem jest tu montaż zestawu ThermoFrame firmy Hörmann. Ten składający się z dodatkowych uszczelek na obwodzie bramy oraz z kątownika z tworzywa sztucznego zestaw eliminuje mostki termiczne pomiędzy murem a ościeżnicą, a tym samym znacząco wpływa na poprawę izolacyjności cieplnej bramy.

Tak więc fachowy, profesjonalny montaż nie tylko pozwoli zachować wysoką termoizolacyjność nowoczesnych bram i drzwi, ale może ją nawet jeszcze poprawić.

Z poważaniem
Krzysztof Horała

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...