Skocz do zawartości

Strop gęstożebrowy


Recommended Posts

Napisano
W budownictwie mieszkaniowym jedno- i wielorodzinnym najczęściej są stosowane stropy i stropodachy gęstożebrowe. Są one także projektowane w obiektach o skomplikowanej architekturze (wnęki, wykusze, ryzality) a także wszędzie tam, gdzie cechy takiego stropu są najbardziej wskazane dla budynku.

Stropy gęstożebrowe są poziomymi, usztywniającymi, przeponami zwiększającymi sztywność przestrzenną budynku, mogącymi przenosić znaczne, również dynamiczne obciążenia. Zastosowanie do ich wypełnienia lekkich pustaków stropowych sprawia, że są lekkie, a użyte żebra - zarówno gotowe, zrobione w fabryce, jak i wykonane ze stali zbrojeniowej i betonu bezpośrednio na placu budowy - gwarantują bezpieczeństwo, dobrą wytrzymałość i stabilizację całej bryły budynku.

Jest to istotne w perspektywie coraz częściej występujących silnych, huraganowych wiatrów. Bezpieczeństwo mechaniczne stropów gęstożebrowych, zwłaszcza ceramicznych, idzie w parze z odpornością ogniową. Podstawową zaletą stropów gęstożebrowych jest możliwość ich montażu na placu budowy bez użycia ciężkich maszyn. Deskowanie stosowane do budowy nie musi być pełne: powinno umożliwić wylanie żelbetonowych żeber, dla których naturalną formę stanowią odpowiednio ukształtowane pustaki stropowe to jest: być ułożone np. co 31cm dla stropów Ackermana. Deskowanie takie może być używane wielokrotnie.

Cechą docenianą w czasie eksploatacji budynku jest jakość, trwałość i estetyka oglądanego na co dzień sufitu. Stropy gęstożebrowe stanowią najlepsze podłoże do wykonania sufitu: są jednorodne więc pozwalają na równe i trwałe położenie tynku, unika się "klawiszowania" stropu - nie będzie spękań tynku jak wzdłuż płyt, ani smug widocznych na tynku (w wyniku przyciągania kurzu i wilgoci) jak na stropach belkowych. W każdym rodzaju stropu należy zadbać o odpowiednie docieplenie i izolację akustyczną.

Stropy gęstożebrowe wymagają cieńszej warstwy materiałów izolacyjnych niż stropy monolityczne. Wśród stropów gęstożebrowych najlepszym izolatorem hałasu jest strop ceramiczny, choć on również wymaga wyciszenia. Najgorzej tłumi hałas strop gęstożebrowy z pustakami styropianowymi.

Przy wykonywaniu każdego rodzaju stropu należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń projektanta: stosować zalecone grubości stali zbrojeniowej, klasy betonu i wielkości pustaków wypełniających. Producenci pustaków stropowych, zgodnie z normą, deklarują ich maksymalny ciężar jednostkowy - rzecz niezbędna przy projektowaniu stropu.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 1 rok temu...
Napisano
Witam, trochę może odświeżę temat. W projekcie domu mam strop teriva 1 24cm/60cm, poddasze użytkowe, nad salonem o rozpiętosci 4,9m mam zaplanowane belki o długości 5,1m. Moje pytanie dotyczy max obciążenia belki ścianką działową, na stropie nad salonem mam przewidzianą ściankę działową (rówolegle do belek stropowych) wykonaną z porothermu 11,5, długość jej to około 4,9mm a wysokość około 2,7m więc wyliczyłem że m2 ścianki ważyć będzie 88kg, natomiast cała ścianką będzie ważyć około 1200kg, będzie to pełna ścianka bez skosów, ponieważ jest od strony szczytu. Kierwonik budowy stwierdził że wystarczy zsunąć dwie belki do siebie i będzie ok, ja natomiast nie jestem do końca przekonany czy to wystarczy. Dlatego chciałbym uzyskać informacje jaki może oddziaływać max ciężar ścianki działowej na belkę stropową ??


Piotr

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
ja mam podobną sytuację tyle że stawiam działowe z ytonga 12 cm i kierownik tak samo mi polecił - 2 belki teriwy koło siebie w lini pod scianą dadzą radę - zobacz że bedzie tam nadbetonu z 25 cm !!! z zwykły monolit ma tylko 15 i mozna stawiac gdzie się chcę - ważne abys trafił dokładnie na te belki scianą i nie ma się co przejmowac - dla swiętego spokoju możesz je dozbroić prętami fi 12 mm żebr .
pozdro


ja mam podobną sytuację tyle że stawiam działowe z ytonga 12 cm i kierownik tak samo mi polecił - 2 belki teriwy koło siebie w lini pod scianą dadzą radę - zobacz że bedzie tam nadbetonu z 25 cm !!! z zwykły monolit ma tylko 15 i mozna stawiac gdzie się chcę - ważne abys trafił dokładnie na te belki scianą i nie ma się co przejmowac - dla swiętego spokoju możesz je dozbroić prętami fi 12 mm żebr .
pozdro
Napisano
tak przewiduje technologia wykonania takich stropów, więc rewelacji tu żadnych nie ma
zresztą w necie pełno jest całych instrukcji na kładzenie terivy, możecie przy okazji zobaczyć, czy resztę stropu wykonali Wam poprawnie

a przy okazji
te peany n/t stropu gestożebrowego Pani ekspert są przesadzone, w paru miejscach można by podmienić sformułowanie "strop gęstożebrowy" na np. monilit i wtedy będzie git icon_smile.gif
Napisano
Jak te pustaki się trzymają razem - widać jakieś druty wystające jakby z pustaków ... to one ?
Czy z instrukcją obsługi zrobi to "ojciec z synem" icon_smile.gif
Napisano
tez mam wrażenie że pani expert pomyliła monolit z gestożebrowym - monolit jest na pewno lepszy akustycznie niż teriva i tez jak czytałem to miałem wrażenie że pisze o monolicie icon_smile.gif
Napisano
Wracając do tematu połączenia dwóch belek do siebie pod ściankę działową, wyszło mi teraz że lepiej będzie gdy rozsunę środkowe dwie belki, na odlegołość około 18cm, wówczas mógłbym zastosować belkę zbrojoną 14cm x 21cm, wg tabel terivy w belce o długości 5,2mm są 2x8mm dołem, 1x8mm górą plus 1x8mm L=3640 + 1x8mm L=2840 zgrzane w środkowej części belki. Jeśli zastosuję zbrojenie 3x16mm dołem i 2X12mm górą będzie ok, czy lepiej dać dołem 4x16mm dołem??

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No wyszło petarda i nic się z tym nie dzieje. 
    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...