Skocz do zawartości

dachówka ceramiczna a betonowa


Recommended Posts

Napisano
Człowiek który ma się podjąć budowy (znajomy mający firmę) mówi że ma wejścia do Brassa i dadzą mu tanio dachówkę betonową więc namawia na takie (dużo tańcze ) jak twierdzi rozwiązanie. Oprócz ceny (bo chyba ceramiczna dużo droższa) i wagi, czym się one różnią?
pozdraiwam
pap
Napisano
My Polacy wybieramy ceramiczną z przyzwyczajenia i przeświadczenia, że ceramika lepsza niż beton i koniec. Przyznam się, że też dałam się temu przeświadczeniu, ale gdy zrewidowałam swoje finanse to triumfalnie powrócił wariant cementowy i tak już zostanie. Na początku miałam na dachu mieć brass, ale potem nasłuchałam się różnych opinii i dostałam ofertę na creatona tylko 7 tys droższą od cementowej (mówię o koszcie całego dachu)... Na koniec stanęło na tym, że dostaliśmy ofertę 3 tys niższą niż brass od pro - dachu'u, a to już daje 10 tys w stosunku do creatona, akurat tyle ile wyniosą nas wszystkie okna. Więc nie będę dłużej szukać będzie pro - dach bo i kolor i kształt no a przede wszystkim CENA mi odpowiada.
Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Człowiek który ma się podjąć budowy (znajomy mający firmę) mówi że ma wejścia do Brassa i dadzą mu tanio dachówkę betonową więc namawia na takie (dużo tańcze ) jak twierdzi rozwiązanie. Oprócz ceny (bo chyba ceramiczna dużo droższa) i wagi, czym się one różnią?
pozdraiwam
pap





Witam,
myślę, że przy porównywaniu tych dwóch rodzajów pokryć dahowych, warto wziąć pod uwagę wytyczne co do możliwości ich ułożenia - może w ten sposób problem rozwiąże się sam. Otóż:
dachówki ceramiczne mogą być układane na dachach o kącie nachylenia połaci 30-60 stopni (można oczywiście eksperymentować na dahach o innym kącie, ale wówczas konieczne będa dodatkowe zabepieczenia: przy kącie mniejszym niż 30 stopni - nalezy przygotowac podłoze z pełnego deskowania z papą, pzy kącie większym niż 60 stopni - pojedyncze dachówki trzeba mocować drutem lub gwoździami).
dachówki cementowe najlepiej układać na połaciach o nachyleniu 35-45 stopni. Przy innych nachyleniach konieczne są metody opisane powyżej.


Pozdrawiam
z24
Napisano
Cytat

Witam,
myślę, że przy porównywaniu tych dwóch rodzajów pokryć dahowych, warto wziąć pod uwagę wytyczne co do możliwości ich ułożenia - może w ten sposób problem rozwiąże się sam. Otóż:
dachówki ceramiczne mogą być układane na dachach o kącie nachylenia połaci 30-60 stopni (można oczywiście eksperymentować na dahach o innym kącie, ale wówczas konieczne będa dodatkowe zabepieczenia: przy kącie mniejszym niż 30 stopni - nalezy przygotowac podłoze z pełnego deskowania z papą, pzy kącie większym niż 60 stopni - pojedyncze dachówki trzeba mocować drutem lub gwoździami).
dachówki cementowe najlepiej układać na połaciach o nachyleniu 35-45 stopni. Przy innych nachyleniach konieczne są metody opisane powyżej.



Twoja wypowiedź jest co najmniej nieprecyzyjna. Są dachówki ceramiczne, które można układać już od 16 stopni bez deskowania (np. Creaton Premion) i dachówki cementowe, które bez deskowania można układać od 22 stopni (Braas).

Mi właśnie układają na dachu Braasa w powłoce Lumino. Wygląda bardzo ładnie, zewnętrzna powłoka jest śliska, więc nie powinno być problemu z osadzaniem się zabrudzeń (przynajmniej dopuki ta zewnętrzna powłoka się nie zetrze, ale nie wiem ile to potrwa). Dekarz też chwalił, że proste i równe, bardzo dobrze się składają na dachu, wszystko do siebie pasuje. Na razie widzę same zalety. Wadą w porównaniu do ceramicznej być może jest trwałość, ale o tym będę mógł coś powiedzieć za 20-30 lat.

Pozdrawiam i życzę udanych wyborów icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...