Skocz do zawartości

kładzenie tynku, nierówności w dziury w ścianach


Żuku

Recommended Posts

Napisano
Witam
Zaczynam remont w pokoju, skuwam stare tynki, ponieważ sypią się jak piach i nie trzymają się ścian. Rozmawiałem z gościem od tynkowania i polecał mi pracę w następującej kolejności: po skuciu starego tynku i oczyszczeniu ściany, zagruntować cekolem DL80, potem dać zaprawę tynkarską rotband i na to megaron super finisz (gładź gipsową). Czy mogę tak wykonać tynkowanie czy jest to dobre zestawienie materiałów?? Czy na sufit najlepiej dać płyty kartonowo gipsowe? Blok jest stary ok lat 70tych wykonany z płyt i dzisiaj jak zacząłem skuwać to w rogu jest taka przerwa ok 2 cm płyta od płyty głębokość na ok 4cm
Brak obrazka
- dalej nie skuwałem bo bym się przebił do łazienki i teraz mam pytanie czym to najlepiej zalepić żeby potem w tym miejscu nic nie pękało? Pewnie trzeba by było dać tam siatkę ale czy wystarczy tylko siatka i wypełnić to miejsce rotbandem czy może czymś innym się daje na takich łączeniach? może zwykłym gipsem budowlanym dać? na drugiej ścianie też jest łączenie płyt tyle że tam już nie ma takiej przerwy jednak jest jedna ok 4mm badziej wsunięta od drugiej, w tym miejscu też pewnie siatkę i też rotbandem? gdzieniegdzie też są popękane te płyty czy tam też siatki? Bardzo proszę o porady
Napisano
Cytat

Witam
Zaczynam remont w pokoju, skuwam stare tynki, ponieważ sypią się jak piach i nie trzymają się ścian. Rozmawiałem z gościem od tynkowania i polecał mi pracę w następującej kolejności: po skuciu starego tynku i oczyszczeniu ściany, zagruntować cekolem DL80, potem dać zaprawę tynkarską rotband i na to megaron super finisz (gładź gipsową). Czy mogę tak wykonać tynkowanie czy jest to dobre zestawienie materiałów?? Czy na sufit najlepiej dać płyty kartonowo gipsowe? Blok jest stary ok lat 70tych wykonany z płyt i dzisiaj jak zacząłem skuwać to w rogu jest taka przerwa ok 2 cm płyta od płyty głębokość na ok 4cm
Brak obrazka
- dalej nie skuwałem bo bym się przebił do łazienki i teraz mam pytanie czym to najlepiej zalepić żeby potem w tym miejscu nic nie pękało? Pewnie trzeba by było dać tam siatkę ale czy wystarczy tylko siatka i wypełnić to miejsce rotbandem czy może czymś innym się daje na takich łączeniach? może zwykłym gipsem budowlanym dać? na drugiej ścianie też jest łączenie płyt tyle że tam już nie ma takiej przerwy jednak jest jedna ok 4mm badziej wsunięta od drugiej, w tym miejscu też pewnie siatkę i też rotbandem? gdzieniegdzie też są popękane te płyty czy tam też siatki? Bardzo proszę o porady


"Gość od tynkowania" dobrze ci radzi , ja dałbym zamiast Rotbandu szary gips szpachlowy z Nida Gipsu , ale to rzecz gustu. Szary jest mocniejszy , ale wredny do położenia i długo schnie. Osobiście jestem wrogiem g/k w blokach - możesz sobie pod nim zafundować grzyba... Co do szpary... , ja coś takiego traktuję pianą niskoprężną , po wyschnięciu ścinam pianę poniżej tynku , odkuwam tynk po bokach na ok. 10 cm. z każdej strony , to wypełniam szarym gipsem wtapiając siatkę elewacyjną . Do tej pory nie miałem reklamacji. icon_biggrin.gif
Napisano
Zaproponowana kolejność prac jest prawidłowa trzeba tylko pamiętać o dokładnym oczyszczeniu ściany z wszelkich luźnych (nie związanych) fragmentów tynku.

Co do szpary pomiędzy płytami, to ważne czy w tym miejscu stare tynki pękały? Jeśli nie, to płyty się względem siebie nie przesuwały (nie "pracowały") i nie powodowały naprężeń tynku. Jeśli nie jesteśmy tego pewni, to warto jednak wypełnić szczelinę materiałem elastycznym, takim jak pianka, a zewnętrzną warstwę tynku w tym miejscu zastąpić masą akrylową. Akryl jest trwale elastyczny i można go pomalować.

Zastąpienie tynku na suficie płytami GK nie ma sensu, skoro i tak ściany będą tynkowane.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drzwi należy usunąć, są zamontowane w niebezpiecznym miejscu dla ludzi, do komunikacji. Trzeba nowe drzwi zamontować głębiej tak, żeby przed drzwiami powstała stopnica.  Trzeba nowe drzwi zamontować na tyle głęboko, żeby ich nie było prawie, lub w ogóle  widać, wtedy powstanie szeroka bezpieczna stopnica, na którą można wejść po otwarciu drzwi. 
    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...