Skocz do zawartości

kładzenie tynku, nierówności w dziury w ścianach


Żuku

Recommended Posts

Napisano
Witam
Zaczynam remont w pokoju, skuwam stare tynki, ponieważ sypią się jak piach i nie trzymają się ścian. Rozmawiałem z gościem od tynkowania i polecał mi pracę w następującej kolejności: po skuciu starego tynku i oczyszczeniu ściany, zagruntować cekolem DL80, potem dać zaprawę tynkarską rotband i na to megaron super finisz (gładź gipsową). Czy mogę tak wykonać tynkowanie czy jest to dobre zestawienie materiałów?? Czy na sufit najlepiej dać płyty kartonowo gipsowe? Blok jest stary ok lat 70tych wykonany z płyt i dzisiaj jak zacząłem skuwać to w rogu jest taka przerwa ok 2 cm płyta od płyty głębokość na ok 4cm
Brak obrazka
- dalej nie skuwałem bo bym się przebił do łazienki i teraz mam pytanie czym to najlepiej zalepić żeby potem w tym miejscu nic nie pękało? Pewnie trzeba by było dać tam siatkę ale czy wystarczy tylko siatka i wypełnić to miejsce rotbandem czy może czymś innym się daje na takich łączeniach? może zwykłym gipsem budowlanym dać? na drugiej ścianie też jest łączenie płyt tyle że tam już nie ma takiej przerwy jednak jest jedna ok 4mm badziej wsunięta od drugiej, w tym miejscu też pewnie siatkę i też rotbandem? gdzieniegdzie też są popękane te płyty czy tam też siatki? Bardzo proszę o porady
Napisano
Cytat

Witam
Zaczynam remont w pokoju, skuwam stare tynki, ponieważ sypią się jak piach i nie trzymają się ścian. Rozmawiałem z gościem od tynkowania i polecał mi pracę w następującej kolejności: po skuciu starego tynku i oczyszczeniu ściany, zagruntować cekolem DL80, potem dać zaprawę tynkarską rotband i na to megaron super finisz (gładź gipsową). Czy mogę tak wykonać tynkowanie czy jest to dobre zestawienie materiałów?? Czy na sufit najlepiej dać płyty kartonowo gipsowe? Blok jest stary ok lat 70tych wykonany z płyt i dzisiaj jak zacząłem skuwać to w rogu jest taka przerwa ok 2 cm płyta od płyty głębokość na ok 4cm
Brak obrazka
- dalej nie skuwałem bo bym się przebił do łazienki i teraz mam pytanie czym to najlepiej zalepić żeby potem w tym miejscu nic nie pękało? Pewnie trzeba by było dać tam siatkę ale czy wystarczy tylko siatka i wypełnić to miejsce rotbandem czy może czymś innym się daje na takich łączeniach? może zwykłym gipsem budowlanym dać? na drugiej ścianie też jest łączenie płyt tyle że tam już nie ma takiej przerwy jednak jest jedna ok 4mm badziej wsunięta od drugiej, w tym miejscu też pewnie siatkę i też rotbandem? gdzieniegdzie też są popękane te płyty czy tam też siatki? Bardzo proszę o porady


"Gość od tynkowania" dobrze ci radzi , ja dałbym zamiast Rotbandu szary gips szpachlowy z Nida Gipsu , ale to rzecz gustu. Szary jest mocniejszy , ale wredny do położenia i długo schnie. Osobiście jestem wrogiem g/k w blokach - możesz sobie pod nim zafundować grzyba... Co do szpary... , ja coś takiego traktuję pianą niskoprężną , po wyschnięciu ścinam pianę poniżej tynku , odkuwam tynk po bokach na ok. 10 cm. z każdej strony , to wypełniam szarym gipsem wtapiając siatkę elewacyjną . Do tej pory nie miałem reklamacji. icon_biggrin.gif
Napisano
Zaproponowana kolejność prac jest prawidłowa trzeba tylko pamiętać o dokładnym oczyszczeniu ściany z wszelkich luźnych (nie związanych) fragmentów tynku.

Co do szpary pomiędzy płytami, to ważne czy w tym miejscu stare tynki pękały? Jeśli nie, to płyty się względem siebie nie przesuwały (nie "pracowały") i nie powodowały naprężeń tynku. Jeśli nie jesteśmy tego pewni, to warto jednak wypełnić szczelinę materiałem elastycznym, takim jak pianka, a zewnętrzną warstwę tynku w tym miejscu zastąpić masą akrylową. Akryl jest trwale elastyczny i można go pomalować.

Zastąpienie tynku na suficie płytami GK nie ma sensu, skoro i tak ściany będą tynkowane.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, w tym roku wymieniałam konstrukcję dachu i pokrycie dachowe na części domu - dobudówka. Dach płaski 70 m kwadratowych. Wykonawca miał też dokonać ocieplenia dachu watą szklaną. Okazało się, że do budowy użył mokrego drewna: krokwi i deskowania, a do tego przyczepił od razu watę, która przylegała bezpośrednio do deskowania. Efekt - skraplane się pary wodnej i grzyb na konstrukcji. Czy da się to odgrzybić. Znacie może jakąś profesjonalną firmę działająca na pomorzu w okolicach Trójmiasta. Czy powinnam zażądać wymiany pokrycia dachowego? Jak ocieplić to poddasze, żeby sytuacja się nie powtórzyła? Jeśli wymieni pokrycie dachowe i znowu użyje mokrego drewna, to czy mogę od razu na podłodze stropodachu rozłożyć watę szklaną, a pod nią folię paraizolacyjną?  Dach jest kryty papą. A otwory wentylacyjne są w ścianach stropodachu - cztery po dwa po przeciwnych stronach dachu. Dach jest płaski (z lekkim spadkiem) o wymiarach 4 na 18 metrów.   Bardzo proszę o poradę, mam w tej chwili nieocieplony zagrzybiały dach a zbliża się zima.     Pod częścią tego dachu znajdują się sufity podwieszane zamontowane na belkach i deskowanie.  Tworzy się wówczas bardzo niski stropodach w najwyższym punkcie 1 m, a w najniższym 0,5m.  
    • Dzień dobry. Jestem laikiem jeżeli chodzi o suchą zabudowę i potrzebuję pomocy. Na zdjęciach przedstawiony jest sufit w mieszkaniu dwupoziomowym od dewelopera. Góra strych nieużytkowy z oknem, piętro sufit podwieszany a na nim położona paroizolacja   i  wełna mineralna ( grubość mi nie znana) na pewno jest w prospekcie ta informacja jednak  nie mam jak teraz tego odszukać.  Parter cały sufit do podwieszenia od podstaw. Najbardziej interesują mnie pomieszczenia  z  już wykonanym i ocieplonym sufitem. 1) sypialnia 9.39m2  ściany 2,75/3,75 m 2) sypialnia 10.49m2 ściany 4,58/2,35 m 3) Łazienka  5.21m2  4) hol z wyłazem dachowym  3,46m2 5) sypialnia 10 m2   Pyt1. Jak wykonać oświetlenie wpuszczane nie przerywając ciągłości paroizolacji? Oświetlenie nie musi być wpuszczane, może być wystające ale punkowe i trzeba ukryć kable, więc czy i jak wykonać sufit pod sufitem ??? Pyt2. Chciałbym na poddaszu użyć osb na podłogę żeby zrobić typowy składzik rzeczy potrzebnych i niepotrzebnych. Czy robić dodatkową wentylację w podłodze a może ocieplać także skosy?  Pyt 3. W jaki sposób sprawdzić czy paroizolacja została wykonana poprawnie?  Jeżeli temat się powtarza z góry przepraszam i proszę o linki.  Podkreślam jestem internetowym uczniem i wiedzę czerpię głównie stąd   Będę się przymierzał do remontu  i nie chciałbym to zrobić po Januszowemu.  Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
    • Czy ktoś o takim nicku zabierał tu głos? Mnie pytasz? Bo mnie zacytowałeś... A nawiasem - co to jest ten WIATR i skąd się bierze?Jak powstaje?
    • Komentarz dodany przez Janek: Podczytaczu,, przez podgrzanie dochodzi do zmiany stanu skupienia. To nie jest błąd, tylko przykład wyrazisty, żeby zrozumiał tamten kolega. A co do twojej mądrości to na dużych wysokościach, gdzie ciśnienie jest niższe, woda wrze w temperaturze poniżej 70°C, a w suchych warunkach pustynnych ludzie mogą przetrwać krótkotrwale w takiej temperaturze, np. Beduini.
    • A wiesz jak wiatr wpływa na gwizdanie z gęstości i z temperatury? Dzisiaj wieje, więc w piecu mi huczy nawet kiedy jeszcze nie rozpaliłem, tylko otwarłem drzwiczki. Z wentylacją jest podobnie. I podgrzewanie można sobie schować.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...