Skocz do zawartości

UPS do komputera


Recommended Posts

Napisano
Czy warto kupić UPS do komputera? Widziałem, że ceny są teraz całkiem znośne. Co byście polecali i czy czymś szczególnym trzeba się kierować przy wyborze?
Napisano
Zaznaczam od razu, że na moje potrzeby wystarczy UPS, który zapewni zasilanie przez 2-3 minuty, tak żeby można było zapisać pliki i bezpiecznie zamknąć system. Chodzi tylko o to by nie stracić aktualnych danych (np. wpisanego tekstu) i oczywiście by takie elementy jak dysk "nie sypnęły się" od nagłego zaniku napięcia w trakcie pracy.
Czy są jeszcze jakieś inne sposoby na zabezpieczenie komputera przy chwilowym zaniku napięcia?
Napisano
Jeśli zależy ci na bezpieczeństwie to poza UPS-em możesz połączyć dwa dyski w macierz RAID, tak by na drugim cały czas była zpisywana kopia danych z pierwszego. To zabezpieczenie także na wypadek jakiejkolwiek awarii dysku.
Napisano
Czy to prawda, że jak będą to dwa różne dyski (pojemność i szybkość) to całość będzie działała z szybkością tego powolniejszego i pojemność dysku też będzie równa tej mniejszej (mniejszego dysku)?
Trochę mi szkoda kupować dyski i równać z jego parametrami do mojego starego "twardziela". A niestety takie informacje znalazłem.
Napisano
Cytat

Czy to prawda, że jak będą to dwa różne dyski (pojemność i szybkość) to całość będzie działała z szybkością tego powolniejszego i pojemność dysku też będzie równa tej mniejszej (mniejszego dysku)?
Trochę mi szkoda kupować dyski i równać z jego parametrami do mojego starego "twardziela". A niestety takie informacje znalazłem.


Niestety tak icon_sad.gif Dlategpo najlepiej kupić na raz dwa identyczne dyski. Ale skoro prędkość starego dysku jest dla Ciebie wystarczająca, to nie wiodzę tu wielkiego problemu. W końcu dysk to nie są teraz jakieś potworne pieniądze, więc nawet jeśli częśćć jego pojemności będzie nie wykorzystana, to też nie jest to tragedia. Prawdopodobnie i tak zwykle różnica w prędkościach nie będzie specjalnie wyraźna, jeśli pracujesz głównie z programami biurowymi.
Napisano
Ja ostatnio korzystam i tak głównie z notebooka podłączonego do sieci, więc "UPS" niejako mam z definicji, ale macierzy RAID nijak nie mam jak zrobić. Ze stratą pojemności niestety trzeba się pogodzić - nie da się np większego dysku podzielić na dwie partycje.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
UPS powinien mieć też warystory - tak jak i listwa przeciwprzepięciowa. Co prawda i tak dobrze go podłączyć do sieci przez listwę - masz dwa zabezpieczenia szeregowo a nie jedno. No i trzeba pod UPS podpiąć zarówno komputer jak i monitor icon_smile.gif
Napisano
No faktycznie nie można zapomnieć o podłączeniu monitora do UPS! W pierwszej chwili nie załapałem czemu to takie ważne. No ale jeśli ma się jeszcze kineskopowy to b. obniży on czas działania na UPS-ie. ;(
Napisano
Jak masz monitor kineskopowy, to może on pobierać nawet powyżej 100-150 W. Sprawdż wtedy przed kupnem UPS-u, dla jakiego poboru prądu podają czas podtrzymywania. U ciebie z takim monitorem to on sam pociągnie więcej prądu niż mało obciążony komputer - np. z otwartym tylko edytorem tekstu.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ciekłokrystaliczne tanieją z czasem, a pewnie stanieją jeszcze bardziej. Ciekawi mnie jakie będą ceny, gdy upowszechnią się diody z materiałami organicznymi (OLED). Producenci niedawno podawali, że udało im się osiągnąć wreszcie równomierne podświetlenie przy b. dużych powierzchniach. Jak ich ceny znormalnieją, to mogą sporo namieszać na rynku.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Taniutkie ups'y można też przyfilować na wasserman.pl. Bardzo fachowo tam mają opisane produkty, warto zaglądnąć bo to dobry sklep z elektroniką i naprawdę konkurencyjnie tani. Pozdrawiam.


Dzięki za namiar icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...