Skocz do zawartości

Piwnica - izolacje - prosze o rady


Recommended Posts

Witam!
Jestem nowym użytkownikiem. Rok tem rozpoczałem budowe małego domu (ok 150m2). Na razie prace prowadzimy sami (ojciec i syn), jestesmy na etapie wykańczania piwnicy, tzw "wychodzenie z ziemi". Proszę o wszelkie porady dotyczące izolacji przeciwwilgociowej i termicznej piwnicy.
Piwnica zajmuje 1/3 powierzchni domu, tak że dwie jej ściany są jednoczesnie zewnętrznymi scianami budynku. Na tych dwóch ścianach połozylismy styropian (6cm) + siatka z klejem. Na cały budynek (piwnice) dookoła położylismy izolację Siplast Primer (grunt) + Siplast Fundament firmy Icopal. Słyszałem że to dobry materiał.... dlatego zastosowałem. Zanim obsypię ściany piwnicy zastanawiam się czy cos jeszcze moge zrobić....????
Czy np położyć jeszcze folie kubełkową?
Czy drenaz ma sens? (grunt nie jest podmokły ale 1 m od powierzchni zaczyna sie glina)
Czym obsypać ściany? Czy mój pomysł jest dobry żeby zasypac piachem a na powierzchni pod kątem położyc warstwe gliny aby nie przepuszczała wody opadowej do scian i fundamentów?
Za wszelkie opinie i porady bardzo dziękuję!!!
marrcin
Link do komentarza
Żeby nie mieć ewentualnego problemu z wodą i kosztów z zazbrojeniem i izolacją, zrobiłem u siebie "bieda" piwnicę w garażu, do wysokości pasa, 5x3 metry, 2 sciany są ścianami zew. domu (tj. scianami fundamentowymi). Zaizolowałem je dobrze dysperbitem ociepliłem styrodurem 12, obłożyłem folia kubełkową, obsypałem ziemią jaką miałem (glina), ok. 30 cm od pow. gruntu (głębokość) wsypałem piasek (został mi po budowie), wyłożyłem agrowłókniną(żeby utrudnić roślinom porastanie), wyłożyłem kamieniami (opaska)- tak mam zresztą całe fundamenty zrobione. W piwnicy miałem przez podłogę wywiercony otwór fi 150 (rura PCV na zew. budynku - wentylacja). Zauważyłem, że czasami zbierała mi się wilgoć (grunt mam średni, to nie są tereny podmokłe, ale też nie jakieś super suche), dlatego po przeciwległej stronie wywierciłem jeszcze jeden otwór fi 100 (wyjście tylko w wewnątrz garażu) i problem z wilgocią ustał. To tyle odnośnie moich doświadczeń z piwnicą.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No cóż - napisałem, jak to jest wg zasad. Niemieckich.  to, co migruje z góry na szerokości wykopu pod dren - to mały procent z tego, co migruje zza wykopu. Poza tym - napisałem, że możesz zasypać - ale oddzielając tą nasypaną ziemię czy glinę geowłókniną - w przeciwnym razie zasypana ziemia być może przefiltruje się do kamienia - piasek tym bardziej.   Dren niestety ściąga wodę - takie jest jego zadanie, dlatego lokuje sie go powyżej spodu ławy - ale też odprowadza tę wodę, odwadniając teren. Taka jest zasada.   Przy gruntach szczególnie mokrych robi się nawet dwie opaski, jedna przy budynku, druga trochę dalej od tej pierwszej.   Żwir ma odprowadzać wodę do drenu bezpośrednio na odległości 30, 40 cm - nie 5 metrów.   Kamień może się po pewnym czasie przymulić, szczególnie ten najniżej położony choćby pyłem z samego nasypanego kamienia - i tego nie przetkasz - rurę można, jeśli studnie na to pozwolą.    
    • Przemyśl sprawę dokładnie. Nie wiemy jaka jest wielkość dachu, w jakim regionie obiekt (w różnych regionach obowiązują różne normy obciążenia śniegiem i naporu wiatru) i nie zapominaj, że kiedyś, w Katowicach, pod śniegiem zawalił się dach hali wystawienniczej. Dlatego pytałem o odkształcenia połaci dachowej, które mogą być mało widoczne z zewnątrz, ale wewnątrz dachu powinieneś to zauważyć. Jętki w żadnym przypadku nie powinny się wyginać na boki, bo to znaczy, że zostały wykonane z odpadowego drewna, albo źle zamontowane (niesymetrycznie). Ani do góry, ani na dół. One mają pracować na ściskanie. Zdjęcia coś więcej by dały, dlatego nie działaj pochopnie, tutaj należy sięgnąć do przyczyny, a nie tylko pudrować skutki.
    • Jakbym miał zasypywać po samą górę kamieniem plukanym to sam kamień kosztował by mnie z 10 tys. U nas chodzi po 110zl m3. Pozatym w ten sposób daje drogę wodom opadowym żeby migrowaly sobie do lawy. A jak na jakiejś głębokości zacznę zasypywać gliną to zadziała z czasem jak izolacja bo nie przepuszcza wody. Ale wracając do tematu nurtuje mnie to czy dren powyżej ławy będzie skuteczny a w zasadzie czy żwir pod drenem przepuści wodę do oddalonego o ok 5m odcinka drenu poniżej posadzki. Ale wydaje mi się że powinien. 
    • Nie, choć jak w niego patrzyłem to nic podejrzanego mi się nie rzuciło.   Z tego co pamiętam, to będzie coś około 2.8 - 2.9m. Z tymże jest ścianka kolankowa i jeszcze nie ma wylewek. Po dodaniu sufitów i zrobieniu podłóg na gotowo, będzie pewnie te 2.5 m.
    • Piasku ani gliny nie daje się na do wykopu, jesli nie ma geowłókniny pod spodem - bo zejdzie w dół.   wykop pod dren powinien być wyłożony cały geowłókniną - żeby oddzielała ziemię od drenu i kamienia.  Wtedy nie będzie zamulać obsypki kamiennej i drenu. Rury nie trzeba owijać geowłókniną. Rura drenażowa powinna mieć podsypkę z drobnego kamienia ok 8 -10cm i obsypana tym drobniejszym żwirem, na to do samej góry ma być kamień grubszy, na nim cienka warstwa drobnego żwiru i geowłóknina. Dopiero na tej geowłókninie może być ziemia z trawą, podsypka i płytki lub kostka lub coś innego  - powinno być przepuszczalne, więc raczej nie wylane betonem.  Rury powinny schodzić do narożnych studzienek rewizyjnych - potem woda idzie do odpływu.   Gdzieś tam kiedyć ten temat  wałkowaliśmy w przeszłości.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...