Skocz do zawartości

Projekt rekuperacji - do specjalistów - z gwc


Recommended Posts

Napisano

Obecnie jestem na etapie budowy domu wg projektu Koralgol 2 .
W planach wentylacja mechaniczna z rekuperatorem.
Gdzie znajdę fachową pomoc w okolicach Wrocławia w wykonaniu istotnego elementu domu jakim jest sprawna wentylacja z odzyskiem ciepła ??

Projekt domu :

koralgol_2_widok1_WWW.jpg

koralgol_2_widok2_WWW.jpg

rzuty budynku:

koralgol_2_PARTER_LEWY.jpg

koralgol_2_PODDASZE_LEWY.jpg

zmiany w projekcie - na parterze - minispa (sauna plus natrysk) w pokoju/gabinecie/ - wyjscie z tyłu na taras.
poddasze - łazienka w pokoju z balkonem - gabinet (pokój do proacy) w łazience
cała część garażowa poszerzona o 70 cm - łącznie z sypialnią na górze
likwidacja niektórych okien połaciowych.

front budynku na północ
mapka z planowanym budynkiem :

photomapa.jpg

photo01zgry.jpg

szukam info co jak wykonac na poszczególnych etapach budowy aby czegos nie przeoczyć icon_smile.gif
jak wykonać GWC - rurowy - czy może lepiej żwirowy ???? - ogrzewanie gaz ziemny - kocioł gazowy kondensat z zamknietą komorą spalania plus kominek z płaszczem wodnym - ogrzewanie podłogowe parter - poddasze grzejniki albo podłogówka

z góry dzieki za pomoc !!!!

Napisano
  Cytat

Obecnie jestem na etapie budowy domu wg projektu Koralgol 2 .
W planach wentylacja mechaniczna z rekuperatorem.
Gdzie znajdę fachową pomoc w okolicach Wrocławia w wykonaniu istotnego elementu domu jakim jest sprawna wentylacja z odzyskiem ciepła ??

Rozwiń  


Z okolic Wrocława są rekuperatory.pl
http://www.rekuperatory.pl/glowna/main.shtml

oni wykonują kompleksowo wentylacje mechaniczną oraz gruntowe wymienniki.
Jeśli chcesz mieć gruntowy wymiennik to już na etapie prac fundamentowych musisz to przewidzieć, chodzi o rurę doprowadzającą do rekuperatora. Jeśli ma być went. mechaniczna to już na tym etapie trzeba zrezygnować z kominów grawitacyjnych.
Zastanów się dobrze nad kominkiem z płaszczem wodnym: według mnie on ma mało sensu jeśli będzie kocioł kondensacyjny. Koszt instalacji takiego kominka to około 12 tyś zł a zyski ciepła z tego tytułu będą ci się długo zwracać jeśli będziesz w nim palił tylko od czasu do czasu, poza tym kto chce mieć kotłownie w salonie?
Napisano
Widzę, że nie ja jeden radzę Ci się zastanowić nad sensem budowy kominka z płaszczem w twojej sytuacji.
Co do GWC, to osobiście mam więcej przekonania do żwirowego. Działają one już po 30 lat i dobrze sprawdzono je w polskich warunkach.
Możesz o nich poczytać na:
www.taniaklima.pl
Oczywiście bierz pewną poprawkę na to, że oni sami też je robią icon_smile.gif Teksty z Magazynu Instalatora są w lepszej jakości na stronie MI.
Napisano
czyli kominek z dgp ??? czy po prostu wpięty w wentylację mechaniczną ??? a może skoro palone bedzie od czasu do czasu ( sam nie wiem bo jeszcze kominka w domu nie miałem ) dla dogrzania jesienią , wiosną - wystarczy zwykły kominek i ciepło rozprowadzi się samo grawitacyjnie ??? ewentualnie jakieś przepusty w stropie ???

skoro dom bedzie dobrze docieplony - ściany 15 cm styro , dach 20-30 cm wełny , podłoga 20 cm styro - może uda się utrzymywać przez większość sezonu grzewczego ciepło kominkiem ??? fajnie by było icon_smile.gif)
Napisano
Trochę dziwne masz te proporcje izolacji. Czy chcesz w końcu mieć dom energooszczędny, czy tylko lekko przekroczyć normowe minimum? Przez podłogę na gruncie masz mniejsze straty niż przez ściany, to może już konsekwentnie 20 cm izolacji ścian? Przez dach (wł. stropodach) na podaszu straty są większe niż przez ściany (ciepłe powietrze się unosi), tam nie mniej niż 30 cm (z poprzeczną nadbitką na krokwiach).
Całego domu o takim rozkładzie jak twój nie ogrzejesz grawitacyjnym DGP. Do tego musisz mieć obieg wymuszony i do tego da się wykorzystać kanały wentylacyjne. Trzeba oczywiście przeliczyć odpowiednie przepływy, robienie oddzielnych kanałów dgp spowodowałoby tylko kłopoty (dwa strumienie powietrza nawiewanego!). Trzeba przewidzieć doprowadzenie odpowiedniej ilości powietrza świeżego do wentylatora DGP, wtedy niech wyłączają się wentylatory nawiewne wentylacji mech.
Napisano
  Cytat

Trochę dziwne masz te proporcje izolacji. Czy chcesz w końcu mieć dom energooszczędny, czy tylko lekko przekroczyć normowe minimum? Przez podłogę na gruncie masz mniejsze straty niż przez ściany, to może już konsekwentnie 20 cm izolacji ścian?

Rozwiń  


To dużo zależy od materiału użytego do budowy ściany, prosty przykład:
ściany
Ytong klasa PP2 365mm U=0,29
+
styropian TERMO ORGANIKA GOLD-śCIANA 100mm U=0,38
=
szerokość ściany 465mm i R=6,08 czyli U=0,16


plan ogrzania domu bardzo fajny, tylko kominek z płaszczem to pieniądze w błoto bo skoro nie będziesz często palił to po co on? Rekuperator odzyska ciepło powietrza wokół kominka i rozprowadzi po całym domu. Możesz zrobić jakieś miejsca w domu pod przyszłą instalację solarną, którą mógłbyś kiedyś zainstalować (miejsce na rury) i np. zakupić bojler z dodatkową wężownicą pod solarke icon_wink.gif
Napisano
Tyle że norbiwolow planuje beton komórkowy 24 cm (nie wiem jakiej gęstości) + izolacja. A rozsądniej dać grubszą warstwę izolacji niż pogrubiać warstwę nośną ściany.
Nie rozumiem też czemu rekuperator miałby odzyskiwać ciepło z powietrza akurat wokół kominka?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
nie odzyskać a rozprowadzić - chociaż w sumie to i tak troche ciepła ucieknie przez reku na wywiewie jak bedzie zasysał ciepło z kominka - wtedy faktycznie chyba lepeij wyłączyć reku a załączyć dgp icon_smile.gif tylko ile tych rur by trzebaby porozmieszczać po budynku icon_sad.gif(
Napisano
Napisane było "odzyska" a nie rozprowadzi icon_smile.gif dlatego się zdziwiłe. Co do rur, to przecież ta sama może posłużyć jako kanał nawiewny wentylacji i kanał systemu DGP. Pod kominek zwykle i tak doprowadza się kanał dostarczający powietrze z zewnątrz do spalania i wymiesznia świerzego z ogrzanym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...