Skocz do zawartości

Projekt rekuperacji - do specjalistów - z gwc


Recommended Posts

Napisano

Obecnie jestem na etapie budowy domu wg projektu Koralgol 2 .
W planach wentylacja mechaniczna z rekuperatorem.
Gdzie znajdę fachową pomoc w okolicach Wrocławia w wykonaniu istotnego elementu domu jakim jest sprawna wentylacja z odzyskiem ciepła ??

Projekt domu :

koralgol_2_widok1_WWW.jpg

koralgol_2_widok2_WWW.jpg

rzuty budynku:

koralgol_2_PARTER_LEWY.jpg

koralgol_2_PODDASZE_LEWY.jpg

zmiany w projekcie - na parterze - minispa (sauna plus natrysk) w pokoju/gabinecie/ - wyjscie z tyłu na taras.
poddasze - łazienka w pokoju z balkonem - gabinet (pokój do proacy) w łazience
cała część garażowa poszerzona o 70 cm - łącznie z sypialnią na górze
likwidacja niektórych okien połaciowych.

front budynku na północ
mapka z planowanym budynkiem :

photomapa.jpg

photo01zgry.jpg

szukam info co jak wykonac na poszczególnych etapach budowy aby czegos nie przeoczyć icon_smile.gif
jak wykonać GWC - rurowy - czy może lepiej żwirowy ???? - ogrzewanie gaz ziemny - kocioł gazowy kondensat z zamknietą komorą spalania plus kominek z płaszczem wodnym - ogrzewanie podłogowe parter - poddasze grzejniki albo podłogówka

z góry dzieki za pomoc !!!!

Napisano
  Cytat

Obecnie jestem na etapie budowy domu wg projektu Koralgol 2 .
W planach wentylacja mechaniczna z rekuperatorem.
Gdzie znajdę fachową pomoc w okolicach Wrocławia w wykonaniu istotnego elementu domu jakim jest sprawna wentylacja z odzyskiem ciepła ??

Rozwiń  


Z okolic Wrocława są rekuperatory.pl
http://www.rekuperatory.pl/glowna/main.shtml

oni wykonują kompleksowo wentylacje mechaniczną oraz gruntowe wymienniki.
Jeśli chcesz mieć gruntowy wymiennik to już na etapie prac fundamentowych musisz to przewidzieć, chodzi o rurę doprowadzającą do rekuperatora. Jeśli ma być went. mechaniczna to już na tym etapie trzeba zrezygnować z kominów grawitacyjnych.
Zastanów się dobrze nad kominkiem z płaszczem wodnym: według mnie on ma mało sensu jeśli będzie kocioł kondensacyjny. Koszt instalacji takiego kominka to około 12 tyś zł a zyski ciepła z tego tytułu będą ci się długo zwracać jeśli będziesz w nim palił tylko od czasu do czasu, poza tym kto chce mieć kotłownie w salonie?
Napisano
Widzę, że nie ja jeden radzę Ci się zastanowić nad sensem budowy kominka z płaszczem w twojej sytuacji.
Co do GWC, to osobiście mam więcej przekonania do żwirowego. Działają one już po 30 lat i dobrze sprawdzono je w polskich warunkach.
Możesz o nich poczytać na:
www.taniaklima.pl
Oczywiście bierz pewną poprawkę na to, że oni sami też je robią icon_smile.gif Teksty z Magazynu Instalatora są w lepszej jakości na stronie MI.
Napisano
czyli kominek z dgp ??? czy po prostu wpięty w wentylację mechaniczną ??? a może skoro palone bedzie od czasu do czasu ( sam nie wiem bo jeszcze kominka w domu nie miałem ) dla dogrzania jesienią , wiosną - wystarczy zwykły kominek i ciepło rozprowadzi się samo grawitacyjnie ??? ewentualnie jakieś przepusty w stropie ???

skoro dom bedzie dobrze docieplony - ściany 15 cm styro , dach 20-30 cm wełny , podłoga 20 cm styro - może uda się utrzymywać przez większość sezonu grzewczego ciepło kominkiem ??? fajnie by było icon_smile.gif)
Napisano
Trochę dziwne masz te proporcje izolacji. Czy chcesz w końcu mieć dom energooszczędny, czy tylko lekko przekroczyć normowe minimum? Przez podłogę na gruncie masz mniejsze straty niż przez ściany, to może już konsekwentnie 20 cm izolacji ścian? Przez dach (wł. stropodach) na podaszu straty są większe niż przez ściany (ciepłe powietrze się unosi), tam nie mniej niż 30 cm (z poprzeczną nadbitką na krokwiach).
Całego domu o takim rozkładzie jak twój nie ogrzejesz grawitacyjnym DGP. Do tego musisz mieć obieg wymuszony i do tego da się wykorzystać kanały wentylacyjne. Trzeba oczywiście przeliczyć odpowiednie przepływy, robienie oddzielnych kanałów dgp spowodowałoby tylko kłopoty (dwa strumienie powietrza nawiewanego!). Trzeba przewidzieć doprowadzenie odpowiedniej ilości powietrza świeżego do wentylatora DGP, wtedy niech wyłączają się wentylatory nawiewne wentylacji mech.
Napisano
  Cytat

Trochę dziwne masz te proporcje izolacji. Czy chcesz w końcu mieć dom energooszczędny, czy tylko lekko przekroczyć normowe minimum? Przez podłogę na gruncie masz mniejsze straty niż przez ściany, to może już konsekwentnie 20 cm izolacji ścian?

Rozwiń  


To dużo zależy od materiału użytego do budowy ściany, prosty przykład:
ściany
Ytong klasa PP2 365mm U=0,29
+
styropian TERMO ORGANIKA GOLD-śCIANA 100mm U=0,38
=
szerokość ściany 465mm i R=6,08 czyli U=0,16


plan ogrzania domu bardzo fajny, tylko kominek z płaszczem to pieniądze w błoto bo skoro nie będziesz często palił to po co on? Rekuperator odzyska ciepło powietrza wokół kominka i rozprowadzi po całym domu. Możesz zrobić jakieś miejsca w domu pod przyszłą instalację solarną, którą mógłbyś kiedyś zainstalować (miejsce na rury) i np. zakupić bojler z dodatkową wężownicą pod solarke icon_wink.gif
Napisano
Tyle że norbiwolow planuje beton komórkowy 24 cm (nie wiem jakiej gęstości) + izolacja. A rozsądniej dać grubszą warstwę izolacji niż pogrubiać warstwę nośną ściany.
Nie rozumiem też czemu rekuperator miałby odzyskiwać ciepło z powietrza akurat wokół kominka?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
nie odzyskać a rozprowadzić - chociaż w sumie to i tak troche ciepła ucieknie przez reku na wywiewie jak bedzie zasysał ciepło z kominka - wtedy faktycznie chyba lepeij wyłączyć reku a załączyć dgp icon_smile.gif tylko ile tych rur by trzebaby porozmieszczać po budynku icon_sad.gif(
Napisano
Napisane było "odzyska" a nie rozprowadzi icon_smile.gif dlatego się zdziwiłe. Co do rur, to przecież ta sama może posłużyć jako kanał nawiewny wentylacji i kanał systemu DGP. Pod kominek zwykle i tak doprowadza się kanał dostarczający powietrze z zewnątrz do spalania i wymiesznia świerzego z ogrzanym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...