Skocz do zawartości

Ulga remontowa na dom jednorodzinny


Gość

Recommended Posts

Napisano
Chciałabym skorzystać z Ulgi Remontowej na dom jednorodzinny. Zaznaczam, że nie przysługuje mi już Duża Ulga Remontowa, a jedynie Ulga Remontowa w wyniku remontu mieszkania w bloku w 2003 r. Wiem, że przysługuje mi tylko jedna kwota na dowolna ilość lokali. W zeszłym roku rozpoczęłam budowę domu, posiadam tytuł prawny do budynku – jestem właścicielem. Buduję dom w systemie gospodarcym, więc fachowców wynajme wedle potrzeby, nie buduję mi jedna firma. Zakupiłam w roku 2004 wiele materiałów: okna, drzwi, piec gazowy, grzejniki itp., by uniknąć 22 % VAT. Chciałabym skorzystać z Ulgi Remontowej lecz w moim Urzędzie skarbowym poinformowano mnie, iż nie mogę z niej skorzystać, gdyż mogę odpisać materiały. Które zakupiłam dopiero po Odbiorze Budynku, który planuję zrobić w 2005 r.
Czytając artykuł w „Budujemy Dom” nr. 12/2003, s. 156, gdzie informacji udzielał p. Dobrosław Dowiat – Urbański, dowiedziałam się, iż „z ulgi mogą skorzystać osoby kupujące nowy dom, w którym chcą coś zmodernizować przed jego otrzymaniem, a na akt własności muszą jeszcze poczekać klika czy kilkanaście miesięcy. To wyjaśnienie stanowi informację, ze ulgę można otrzymać także w przypadku modernizacji nowego obiektu...”.
Sądzę, że skoro zakup domu od dewelopera umożliwia osobom korzystanie z ulgi (z kilkuletnim nawet wyprzedzeniem), to byłoby rzeczą nielogiczną nie udostępnić tego inwestorom budującym systemem gospodarczym.
Przecież i tak nie będę mogła odpisać wszystkich materiałów tj. pustaków, dachówek, krokwi, gdyż obowiązuje mnie limit 5670 zł + 945 (instalacja gazowa). Myślę tu o oknach, drzwiach, piecu gazowym.
W tym momencie nasuwa mi się następny problem. Kiedy kończy się budowa budynku mieszkalnego, a kiedy zaczyna modernizacja lub remont? Gdzie jest granica?Pani z Urzędu Skarbowego również mi powiedziała, iż mogę jedynie remontować po Odbiorze Budowlanym – aby było to przyjęte na poczet Ulgi Remontowej.
Napisano
Budowałem dom z poddaszem, które, w/g projektu było jednym pomieszczeniem bez ścian działowych. Pomyślałem, że w takiej sytuacji będę mógł skorzystać z ulgi remontowe i po oddaniu domu przystąpię do adaptacji poddasza. Niestety w urzędzie skarbowym powiedziano nam, że dom jest nowy i żadna ulga nie jest możliwa, odpowiedzi na pytanie, po jakim okresie można skorzystać z ulgi remontowej nie otrzymaliśmy.
Napisano
Niestety, przepisy podatkowe są tak skomplikowane i niejasne, że można je różnie interpretować, a i tak w ostateczności decyduje urzędnik skarbowy. Jednak zgodnie z logiką można remontować lub modernizować jedynie coś, co już istnieje, a więc raczej nie można zaliczyć do takich robót zamontowanie okien czy kotła grzewczego. Cytowany przepis jest niestety dotyczy jedynie mieszkań nabytych od developerów i nie obejmuje innych form budowy mieszkań czy domów. Radzimy natomiast wystąpić z wnioskiem do Urzędu Skarbowego o wydanie oficjalnej interpretacji stosowanego prawa. Urząd ma obowiązek w ciągu 3 miesięcy udzielić odpowiedzi, a gdy tego nie zrobi, można będzie uznać, że ulga przysługuje. Ponieważ odpowiedź może nadejść po terminie składania zeznań podatkowych za 2004 rok, zależnie od rozstrzygnięcia (gdy będzie korzystne) istnieje możliwość złożenia korekty zeznania i dokonania odliczeń.
Napisano
No cóż, trafiłeś na wredny US, u mnie nie było problemu: zaniosłem faktury i powiedziałem, że te sąna remont mieszkania, tu jest odbiór budynku, a dalej faktury za remont tegoż domu... chyba modernizacje - sprostowała mnie PAni, i problem sie skończył. W ten sposób w uldze remontowej znalazły się podłogi, drzwi wewnętrzna, większość kafelek i armatury sanitarnej a nawet kilkadziesiąt płyt karton-gips i kleje, zaprawy itp. I tak mi ulgi zabrakło.....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...