Skocz do zawartości

Ulga remontowa na dom jednorodzinny


Gość

Recommended Posts

Napisano
Chciałabym skorzystać z Ulgi Remontowej na dom jednorodzinny. Zaznaczam, że nie przysługuje mi już Duża Ulga Remontowa, a jedynie Ulga Remontowa w wyniku remontu mieszkania w bloku w 2003 r. Wiem, że przysługuje mi tylko jedna kwota na dowolna ilość lokali. W zeszłym roku rozpoczęłam budowę domu, posiadam tytuł prawny do budynku – jestem właścicielem. Buduję dom w systemie gospodarcym, więc fachowców wynajme wedle potrzeby, nie buduję mi jedna firma. Zakupiłam w roku 2004 wiele materiałów: okna, drzwi, piec gazowy, grzejniki itp., by uniknąć 22 % VAT. Chciałabym skorzystać z Ulgi Remontowej lecz w moim Urzędzie skarbowym poinformowano mnie, iż nie mogę z niej skorzystać, gdyż mogę odpisać materiały. Które zakupiłam dopiero po Odbiorze Budynku, który planuję zrobić w 2005 r.
Czytając artykuł w „Budujemy Dom” nr. 12/2003, s. 156, gdzie informacji udzielał p. Dobrosław Dowiat – Urbański, dowiedziałam się, iż „z ulgi mogą skorzystać osoby kupujące nowy dom, w którym chcą coś zmodernizować przed jego otrzymaniem, a na akt własności muszą jeszcze poczekać klika czy kilkanaście miesięcy. To wyjaśnienie stanowi informację, ze ulgę można otrzymać także w przypadku modernizacji nowego obiektu...”.
Sądzę, że skoro zakup domu od dewelopera umożliwia osobom korzystanie z ulgi (z kilkuletnim nawet wyprzedzeniem), to byłoby rzeczą nielogiczną nie udostępnić tego inwestorom budującym systemem gospodarczym.
Przecież i tak nie będę mogła odpisać wszystkich materiałów tj. pustaków, dachówek, krokwi, gdyż obowiązuje mnie limit 5670 zł + 945 (instalacja gazowa). Myślę tu o oknach, drzwiach, piecu gazowym.
W tym momencie nasuwa mi się następny problem. Kiedy kończy się budowa budynku mieszkalnego, a kiedy zaczyna modernizacja lub remont? Gdzie jest granica?Pani z Urzędu Skarbowego również mi powiedziała, iż mogę jedynie remontować po Odbiorze Budowlanym – aby było to przyjęte na poczet Ulgi Remontowej.
Napisano
Budowałem dom z poddaszem, które, w/g projektu było jednym pomieszczeniem bez ścian działowych. Pomyślałem, że w takiej sytuacji będę mógł skorzystać z ulgi remontowe i po oddaniu domu przystąpię do adaptacji poddasza. Niestety w urzędzie skarbowym powiedziano nam, że dom jest nowy i żadna ulga nie jest możliwa, odpowiedzi na pytanie, po jakim okresie można skorzystać z ulgi remontowej nie otrzymaliśmy.
Napisano
Niestety, przepisy podatkowe są tak skomplikowane i niejasne, że można je różnie interpretować, a i tak w ostateczności decyduje urzędnik skarbowy. Jednak zgodnie z logiką można remontować lub modernizować jedynie coś, co już istnieje, a więc raczej nie można zaliczyć do takich robót zamontowanie okien czy kotła grzewczego. Cytowany przepis jest niestety dotyczy jedynie mieszkań nabytych od developerów i nie obejmuje innych form budowy mieszkań czy domów. Radzimy natomiast wystąpić z wnioskiem do Urzędu Skarbowego o wydanie oficjalnej interpretacji stosowanego prawa. Urząd ma obowiązek w ciągu 3 miesięcy udzielić odpowiedzi, a gdy tego nie zrobi, można będzie uznać, że ulga przysługuje. Ponieważ odpowiedź może nadejść po terminie składania zeznań podatkowych za 2004 rok, zależnie od rozstrzygnięcia (gdy będzie korzystne) istnieje możliwość złożenia korekty zeznania i dokonania odliczeń.
Napisano
No cóż, trafiłeś na wredny US, u mnie nie było problemu: zaniosłem faktury i powiedziałem, że te sąna remont mieszkania, tu jest odbiór budynku, a dalej faktury za remont tegoż domu... chyba modernizacje - sprostowała mnie PAni, i problem sie skończył. W ten sposób w uldze remontowej znalazły się podłogi, drzwi wewnętrzna, większość kafelek i armatury sanitarnej a nawet kilkadziesiąt płyt karton-gips i kleje, zaprawy itp. I tak mi ulgi zabrakło.....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...