Skocz do zawartości

izolacja ceramiki - co wybrć?


Recommended Posts

Napisano
witam, ostatnio spotkałem się z opinią, iż do ocieplenia budynku postawionego z ceramiki lepiej jest użyć wełny niż styropianu. Podstawowym argumentem jest tzw. oddychanie ścian, i tu zaczął się mój dylemat gdyż sam już nie wiem co wybrać czy styropian czy wełnę, dodam że stawiany jest dom z bloczków keramzytowo-betonowych zaś izolacja będzie wahać się na poziomie 17-20 cm grubości.

Czy rodzaj materiału użyty do ocieplenia ma aż tak duże znaczenie? Parametry obu są podobne zaś nasiąkliwość bloczków keramzytowo-betonowych jest o wiele niższa niż w przypadku betonu komórkowego.
Nie chciałbym się spotkać ze zjawiskiem osuszania budynku przez 2 czy 3 sezony grzewcze jak to miało miejsce u moich znajomych którzy stawiali dom z betonu komórkowego i ocieplali go styropianem a potem wilgoć wychodziła im na ścianach w nowym domu.

liczę na Waszą pomoc
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Problem oddychania ścian pojawiał się już wielokrotnie. Od wymiany gazowej jest wentylacja a nie mur. Spokojnie możesz użyć styropianu. Co do technologicznej wilgoci, to sprawdź tylko jakiego okresu karencji przed ułożeniem ocieplenia wymaga producent. Zresztą porównanie z betonem komórkowym jest o tyle niedobre, że tam często dochodzi do zamoczenia muru wodą deszczową i stąd potem problemy z wysychaniem.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Jeśli gdzieś w domu trzeba się martwić paroprzepuszczalnością to w dachu nad poddaszem użytkowym, ewentualnie w stropie nad ostatnią kondygnacją, a nie w murowanej ścianie.
W końcu po coś stosuje się folie paroizolacyjne w tych miejscach. Większy problem jest raczej z zahamowaniem wnikania pary w przegrody, a nie zbyt małą przepuszczalnością.
Napisano
Cytat

Jeśli gdzieś w domu trzeba się martwić paroprzepuszczalnością to w dachu nad poddaszem użytkowym, ewentualnie w stropie nad ostatnią kondygnacją, a nie w murowanej ścianie.
W końcu po coś stosuje się folie paroizolacyjne w tych miejscach. Większy problem jest raczej z zahamowaniem wnikania pary w przegrody, a nie zbyt małą przepuszczalnością.


A mógłbyś to "lekutko" rozwinąć? icon_smile.gif Albo wskazać, miejsce, gdzie można sobie poczytać?
Napisano
dołączam się do pytania bo nie bardzo łapę sens wypowiedzi :

"Większy problem jest raczej z zahamowaniem wnikania pary w przegrody, a nie zbyt małą przepuszczalnością. "

zakładam że to mowa o sytuacji na poddaszu a to chyba analogicznie do wnikania w mur i barierę od zewnątrz ze syro bo wełna ma oddychać ?

(ogólnie to nie przemawia za mną teoria oddychających ścian a pytam jedynie z ciekawości co miał El-.... na myśli pisząc takie zdanie icon_biggrin.gif )
Napisano
Od 20 lat badam zawilgocenie ścian. Wnioski: Im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią. Styropian w/g instrukcji chłonie wodę 1.5%/24h!!!. W ścianach bez paroizolacji od wewnątrz najmniejsza spotkana wilgotność objętościowa to 5% na koniec zimy. W domach gdzie jest paroizolacji od środka - największe zmierzone zawilgocenie to 1%.
Samo "oddychanie" ma pozytywny wydźwięk, ale jak sobie zdamy sprawę, że wdech trwa pół roku a ewentualny wydech drugie pół roku, już słodko nie jest.
Dyfuzja (większa wilgotność przegrody) i mostek termiczny do gruntu sprawiły, że w domach energooszczędnych (E całkowite ≤ 70kWh/m2 rocznie) stosuje się wyłącznie izolacje od środka z paroizolacją.
ytong- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg
porotherm- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...n%20POROTON.jpg
isover- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...F%20we%B3na.gif
rockwool- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ltirockplus.jpg
gutex- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...owski/gutex.gif
rewitalizacja- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...lenie%20ibp.jpg
Napisano
Cytat

Od 20 lat badam zawilgocenie ścian. Wnioski: Im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią. Styropian w/g instrukcji chłonie wodę 1.5%/24h!!!. W ścianach bez paroizolacji od wewnątrz najmniejsza spotkana wilgotność objętościowa to 5% na koniec zimy. W domach gdzie jest paroizolacji od środka - największe zmierzone zawilgocenie to 1%.
Samo "oddychanie" ma pozytywny wydźwięk, ale jak sobie zdamy sprawę, że wdech trwa pół roku a ewentualny wydech drugie pół roku, już słodko nie jest.
Dyfuzja (większa wilgotność przegrody) i mostek termiczny do gruntu sprawiły, że w domach energooszczędnych (E całkowite ≤ 70kWh/m2 rocznie) stosuje się wyłącznie izolacje od środka z paroizolacją.
ytong- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg
porotherm- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...n%20POROTON.jpg
isover- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...F%20we%B3na.gif
rockwool- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ltirockplus.jpg
gutex- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...owski/gutex.gif
rewitalizacja- http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...lenie%20ibp.jpg


Kolejna porcja kłamstw TB.
Ciekawy jest taki styropian przestrzegający instrukcji TB.
Z takiej wypowiedzi można by wyciągnąć wniosek, że po dwóch miesiącach miesiącach zamiast styropianu będziemy mieli samą wodę. Ciekawe dlaczego TB jeszcze tego nie opatentował. W Afryce by go za to ozłocili. Wystarczyłoby kilka m3 styropianu i nie trzeba by było kopać studni, czy czekać na deszcz.
Drugie zastosowanie jego odkrycia, to osuszanie domów. Wystarczy do zawilgoconego mieszkania wstawić kilka m3 styropianu i styropian pochłonie całą wilgoć.

Do takich absurdalnych wniosków można dojść czytając jego wypowiedzi.
Napisano
Dlaczego pan jest tak beznadziejny z fizyki. Paroizolacja odcina dyfuzję. Wilgoć w ścianie może być wyłącznie przy braku paroizolacji. Jak Pan zrobi by przy ociepleniu z zewnątrz punkt rosy nie wypadł w styropianie. Zamiast wiedzy, porad Pan sieje wyłącznie szkodnictwo.
Napisano
Tak na szybko coś do poczytania o paroizolacji, czyli hamowaniu wnikania pary w przegrody, w domach o konstrukcji szkieletowej. Problem jest analogiczny na poddaszach, z zastrzeżeniem, że para wodna prze ku góże i przegroda pozioma (strop lub stropodach) musi być odporniejszy na wnikanie pary wodnej niż ściana.

http://www.szkielet.com.pl/domy_szkieletow...udynku&id=8
http://www.szkielet.pl/ciekawe_artykuly.ph...C4%85-&id=3

W piątek podrzucę jeszcze coś, jak będę miał trochę czasu na przeszperanie swoich zbiorów i netu.
Napisano
Ściana w domu szkieletowym najczęściej to wełna od środka a styropian od zewnątrz. Czy Ytong lub porotherm tak doskonale zatrzymują ciepłe wilgotne powietrze, że nie dotrze ono do zewnętrznego styropianu?
Badam miernikiem GANN zawilgocenie ścian od prawie 20lat i te bez paroizolacji pod koniec zimy mają ponad 5% zawilgocenia a te z paroizolacją max 1%
Napisano
Cytat

Tak na szybko coś do poczytania o paroizolacji, czyli hamowaniu wnikania pary w przegrody, w domach o konstrukcji szkieletowej. Problem jest analogiczny na poddaszach, z zastrzeżeniem, że para wodna prze ku góże i przegroda pozioma (strop lub stropodach) musi być odporniejszy na wnikanie pary wodnej niż ściana.

http://www.szkielet.com.pl/domy_szkieletow...udynku&id=8
http://www.szkielet.pl/ciekawe_artykuly.ph...C4%85-&id=3

W piątek podrzucę jeszcze coś, jak będę miał trochę czasu na przeszperanie swoich zbiorów i netu.


Dzięki el-instalator miło jest się czegoś dowiedzieć, bo na sledzenie szykującej się tu awantury nie mam ochoty icon_smile.gif
Napisano
A ja za to podrzucę coś ciekawego o wilgoci w domu, choć nie tylko, bo zgadzam się też z tym co pisze autor nt. relacji kupujących, deweloperów, prawa, a do tego lokalnych warunków. Jakiś czas temu ten tekst był na szkielet.pl ale teraz linki do niego są nieaktywne. Na szczęście znalazłem zapisaną stronę u siebie na dysku. Jest w załączniku.

Przestroga.zip

Przestroga.zip

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...