Skocz do zawartości

instalacja gotowa na wszystko


Recommended Posts

Napisano
trochę wybiegam do przodu bo jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim zabiorę się za wymianę instalacji elektrycznej,
ale mimo wszystko pytam już teraz może komuś się przyda

pytanie do maniaków
czy jeżeli do każdego pokoju doprowadzę 2x3paryUTP 1x4paryUTP i 4xkoncentyk75ohm to starczy na wszystko czy nie?
planowałem wszystkie przewody pociągnąć z każdego pokoju do pomieszczenia gospodarczego
czy to starczy na wszystko czego mógłbym używać w domu? -telefon/internet (neostrada czy co tam się teraz stosuje) tv+sat i sam już nie wiem co jeszcze
a z pomieszczenia gospodarczego 5xkoncentryk (z tego co wiem konwertery anten satelitarnych obsługują max 4 tunery) może 50ohm na wszelki wypadek na dach i 3paryUTP na zewnątrz do tp
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Projektowanie okablowania jeśli się nie zna konkretnych pomieszczeń i urządzeń, które w nich będą to trochę "gdybologia". Do czego ma służyć dane pomieszczenie? Co w nim będzie? A z wyprzedzeniem na kilkadziesiąt lat to da się dobrze zrobić instalację zasilającą, wbrew pozorom podstawowe zasady dobrej roboty elektroinstalacyjnej są praktycznie niezmienne (czy ktoś z was widział np. zasilanie gniazd w układzie pierścieniowym? A to doskonałe i bardzo stare rozwiązanie). Z instalacjami niskoprądowymi (sygnałowymi) jest jednak problem. Czy 10 lat temu ktoś myślał u nas o tanim dostępie do stałego łącza internetowego? Sytuację ratuje nieco technologia bezprzewodowa, przepustowość zawsze będzie gorsza, ale do domowego użytku zwykle wystarcza.
Dla tych co chcą instalować bezprzewodowy Internet w domu to niech lepiej pamiętają o kablowym połączeniu pomiędzy piętrami, strop potrafi bardzo skutecznie tłumić sygnał.
Napisano
coś ja jestem elektrotechnikiem przemysłowym i mimo że nigdy domowej instalacji nie wykonywałem, mniej więcej wiem co i jak chce zrobić
zastanawiam się tylko nad "data cabling" tak aby się nie okazało że czegoś mi brakuje i tu pytanie do "technomaniaków"
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Ja bym dał jednak wszystkie UTP 4-parowe... a niech zabraknie tej jednej pary icon_biggrin.gif a różnica w cenie prawie żadna( 1 może się przydać do podziału cyfry + przez splinter).
Co do koncentryka 75 OHM, to po 2 przewody do pokoju wystarczą, ponieważ już są gniazda SAT-SAT-TV i nie trzeba kombinować z 3 przewodami i gniazdami zewnętrznymi, jeśli mamy N-recoreder, lub cyfrę. Na dach musisz wyprowadzić 9-10 !!!! przewodów żelowanych koncentrycznych 75 OHM, pod 2 konwentery QUADRO (8 na satkę, 2 TV-RADIO, ewentualnie można zsumować na dachu Radio i TV wtedy wystarczy tylko jeden). Możesz doprowadzić na komin od routera przewód FTP, pod NETIE. I telekomuna nie podepnie się w żadnym wypadku pod zwykły UTP wypuszczony nawet w rurce RL. Musisz zastosować kabel telekomunikacyjny w ziemie(jest drogi).

To chyba na tyle icon_smile.gif Jak na razie więcej nic nie wymyślili, a światłowodu nie będę Tobie zalecać układania, ponieważ jeszcze dużo czau minie zanim wejdzie jak standard w domach jednorodzinnych
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Światłowody do instalacji domowej to byłaby faktycznie przesada, cena wysoka a aż tak duże przepustowości nie są potrzebne, zakłócenia elektromagnetyczne raczej też nie zagrażają aż tak bardzo.
Ja za to to co idzie w ścianach z tego rodzaju instalacji niskoprądowych radzę raczej dawać w peszlach, by dało się wymienić przewody. Tylko peszle trzeba umieć układać, tak by faktycznie dało się nie kuć ścian przy wymianie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...