Skocz do zawartości

Grzejniki regulus


Recommended Posts

Napisano
Witajcie, potrzebuję porady))) W projekcie w salonie mam duże drzwi tarasowe i 2 okien do samej ziemi. Boję się, że sama podłogówka nie jest w stanie ogrzać mi całego pomieszczenia (salon i jadalnia 34m2. kuchnia 10m2) dlatego chciałabym zamontować tam grzejniki kanałowe. Ostatnio na targach w Sosnowcu natknęłam się na firmę Regulus, która ma w ofercie i kanałówkę i grzejniki ścienne. Polecono mi zastosowanie w salonie kanałówki a w pozostałych pomieszczeniach ich grzejniki (jednorodna instalacja czy coś takiego). Czy może mi ktoś powiedzieć coś więcej o tych grzejnikach, może ktoś ma je zamontowane?
Napisano
Cytat

Witajcie, potrzebuję porady))) W projekcie w salonie mam duże drzwi tarasowe i 2 okien do samej ziemi. Boję się, że sama podłogówka nie jest w stanie ogrzać mi całego pomieszczenia (salon i jadalnia 34m2. kuchnia 10m2) dlatego chciałabym zamontować tam grzejniki kanałowe. Ostatnio na targach w Sosnowcu natknęłam się na firmę Regulus, która ma w ofercie i kanałówkę i grzejniki ścienne. Polecono mi zastosowanie w salonie kanałówki a w pozostałych pomieszczeniach ich grzejniki (jednorodna instalacja czy coś takiego). Czy może mi ktoś powiedzieć coś więcej o tych grzejnikach, może ktoś ma je zamontowane?





Ludzie nie żartujcie, na prawdę nie znacie tych grzejników? icon_sad.gif Znalazłam jakieś stare posty na ich temat, ale chciałabym jakieś aktualne spostrzeżenia, uwagi itp. Bardzo spodobały mi się ich rozwiązania, mają świetną cenę na kolor i podobno bardzo krótki czas realizacji, ale ja się boję nowości. Wiem, że na pewno nie zastosuję grzejników aluminiowych ani zadnego chińskiego badziewia .... chce regulusy icon_biggrin.gif ale potrzebuję argumentow dla mojego męża pragmatyka.... icon_sad.gif
Napisano
Podłogówka w zupełności wystarczy.
Robiłem instalacje w budynku,gdzie salon miał z 60m2 i z 10 metrów okien do samej podłogi.Klienta też o mało ktoś nie naciągnął na grzejniki kanałowe ale go zniechęciłem.Do końca nie bardzo wierzył w skuteczność samej podłogówki przy takim przeszkleniu,ale pierwsza zima wystarczyła,by odetchnął z ulgą.Podobnych instalacji wykonałem sporo i jak dotąd nikt nie narzeka na zimno.
Grzejniki kanałowe są baaaardzo mało wydajne,a moc jaką oferuje grzejnik za 2,5tys można uzyskać za pomocą kilkunastu metrów rurki za 50zł.Dogrzewanie więc strefy podokiennej za pomocą tak absurdalnie drogich grzejników mija się z celem.
Oczywiście,że trzeba w strefie podokiennej zagęścić te rurki bardziej,niż na pozostałej powierzchni podłogi.
Napisano
Cytat

Dlaczego chcesz stosować jednocześnie podłogówkę i kanały grzewcze?




Boje się, ze sama podłogówka mi tego nie ogrzeje. zresztą w projekcie też mam podłogówkę i grzejnik ścienny, ale on mi zupelnie nie pasuje. Praktycznie mam jedną scianę w salonie i chciałabym ją jakoś rozsądnie wykorzystać. Dlatego wymysliłam kanałowkę szczególnie przy wyjściu na taras.
Napisano
Cytat

Podłogówka w zupełności wystarczy.
Robiłem instalacje w budynku,gdzie salon miał z 60m2 i z 10 metrów okien do samej podłogi.Klienta też o mało ktoś nie naciągnął na grzejniki kanałowe ale go zniechęciłem.Do końca nie bardzo wierzył w skuteczność samej podłogówki przy takim przeszkleniu,ale pierwsza zima wystarczyła,by odetchnął z ulgą.Podobnych instalacji wykonałem sporo i jak dotąd nikt nie narzeka na zimno.
Grzejniki kanałowe są baaaardzo mało wydajne,a moc jaką oferuje grzejnik za 2,5tys można uzyskać za pomocą kilkunastu metrów rurki za 50zł.Dogrzewanie więc strefy podokiennej za pomocą tak absurdalnie drogich grzejników mija się z celem.
Oczywiście,że trzeba w strefie podokiennej zagęścić te rurki bardziej,niż na pozostałej powierzchni podłogi.




Adamis, a jak można podłogówkę zagęścić? Da się jej więcej położyć niż w projekcie?
Napisano
Załóżmy,że w pomieszczeniu układa się rury podłogówki co 20cm.W strefie podokiennej można zagęścić rury poprzez ułożenie ich np. co 10 cm i dodatkowo ułożyć te rury jako pierwsze od rozdzielacza,co spowoduje,że będzie to obszar mocniej nagrzewany niż reszta pomieszczenia.
Napisano
Cytat

Załóżmy,że w pomieszczeniu układa się rury podłogówki co 20cm.W strefie podokiennej można zagęścić rury poprzez ułożenie ich np. co 10 cm i dodatkowo ułożyć te rury jako pierwsze od rozdzielacza,co spowoduje,że będzie to obszar mocniej nagrzewany niż reszta pomieszczenia.




Dzięki. A czy wiesz może jak podłogowka wspólpracuje z regulusami?
Napisano
Cytat

Dzięki. A czy wiesz może jak podłogowka wspólpracuje z regulusami?


Wydaje mi się, że podłogówka i ogrzewanie grzejnikowe to dwa odrębne układy grzewcze. Masz osobny rozdzielacz na podłogówkę i osobny rozdzielacz na kaloryfery. Oba układy powinny mieć osobne pompy. Wracając do Twojego pytania - układy podłogówka i kaloryfery powinny działać niezależnie. No chyba , że Adamis mnie poprawi?!

PS. Mój hydraulik też się pukał w czoło jak montowałem grzejnik kanałowy (JAGA). Ale nie żałuję.Może nie ma takiej skuteczności jak kaloryfery ścienne ale emitują ciepło wyczuwalnie. W Swoim salonie (25 m2) mam 1 grzejnik kanałowy i 1 grzejnik ścienny. Przy obecnej pogodzie chodzi mi tylko kanałowy i daje radę ogrzać pomieszczenie.
Napisano
Ja mam w planie dodatkowy grzejnik ścienny i podłogówkę. Można tak zwyczajnie połączyć oba układy na zaworze RTL? Np od kotła zasilanie, trójnik i dalej do grzejnika (kanału- jak u Betti777) - a na końcu zawór RTL i powrót do kotła? Wtedy grzejnik dostawałyby wodę cały czas jak idzie pompa, a podłogówka tylko jak RTL "puści". Mam podobny układ i też szukam optymalnego rozwiązania ( cena i komfort, albo odwrotnie). Boję się, że w domu będzie zimno po przyjściu ( wszyscy pracują w dzień, wracamy ok 16-17 i chcielibyśmy mieć zaraz ciepło, chcemy obniżać temp. na dzień a nie na noc icon_smile.gif jak większość.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...