Skocz do zawartości

środki do walki z grzybami i pleśniami


Recommended Posts

Napisano
Interesują mnie jeszcze środki do walki z grzybami i plesniami, nie wiem czy nie lepiej by było po skuciu tynków przed tynkowaniem odpowiednio zabezpieczyć ściany jakimś środkiem a nie się drapać później gdy już będą nowe tynki,już zagrzybione.
Interesują mnie środki raczej sprawdzone,chcę mieć pewność,że się póżniej nie zdziwie.
Napisano
Środki są dwa :ciągła wentylacja i wełna z filią od środka, zapobiega "oddychaniu" ściany o co za tym idzie wykraplaniu się w niej wody.
Napisano
Do odgrzybienia ścian po skuciu tynku można użyć preparatu pod nazwą Pleśniotox. Po nałożeniu nowego tynku jego powierzchnię warto dodatkowo zabezpieczyć preparatem Pleśniotox E. Uwaga: Pleśniotoxu do muru nie można stosować do nakładania na tynk.
Napisano
Podobnie jak z "Domem dla alergika" różnię się podejściem do tematu od Szanownej Redakcji, jestem zwolennikiem likwidacji przyczyn nie walki ze skutkami. Silna chemia w domu mimo zapewnień producenta (zdrowe i ekologiczne jest na wszystkich opakowaniach) nie jest obojętna dla organizmu, a ściana jest dalej zimna i o"ddychająca" a więc mokra i za jakiś czas (im mocniejsza chemia tym później) problem powróci. Podobnie z alergią, jak czytam o filtracji i usuwaniu alergenów, to radzę przeczytać co to są alergeny, to cała tablica Mendelejewa i widzę oczami wyobraźni gościa usuwajęcego je! Dlaczego wszyscy się boją pisać skąd się bierze coraz większa armia alergików? Jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o kasę. Lepiej "produkowć alergików" i leki to jest biznes. Czy BD się do tego przyłączy? Chętnie o tym podyskutuję!
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Niewiem skąd Pan ma taką wiedzę, ale widzę że Pan "wie co mówi".
Jako że mój budynek jest po zwierzętach ,to zastanawiam się nad zainstalowaniem rekuperatora i posłuchać pana co do zasady izoluj, nie docieplaj.
W IRBJ 1/2005 Stan Surowy Zamknienty, zareklamowano pewien środek o nazwie HYDROSTOP.
Czy mógłby pan zerknąć na to i wyrazić swoją opinię.
Napisano
Poczytałem o HYDROSTOPIE na ich stronie. Jest to środek uszczelniający, likwidujący kapilary. Zakładam, że środek tak świetnie działa jak producent opisuje, to dalej nie rozwiąże Pana problemów. W pomieszczeniu miszkalnym powietrze powinno mieć 22-26 st.C i wilgotność wzg. 35-65% proszę popatrzeć na wykres Moliera pozwalający wyznaczyć punkty rosy (www.wentylacja.com.pl "projektowanie") woda wykrapla się już +8 st C w wyżej. Ściana stojąca na fundamencie w pokoju na parterze będzie miała temperaturę na styku z fundamentem niższą niż +8 więc woda będzie się tam wykraplać na wierzchu, bo hydrostop nie wpuści jej do środka ściany. Parkiet czy meble będą mokre. Rekuperator moze sprawę załatwić, ale musiałbyś ustawić zbyt silną wentylację aby powietrze miało wilgotność 20-25% i sam nie wiem co jest gorsze, woda w rogach pokoju czy suchość w gardle(pomijam aspekt medyczny). Ja zawsze robię wełnę od środka (choćby 5 cm) folię i tynk płytowy. Co to daje ? Woda w ścianę nie wejdzie, na filii się też nie wykropli, bo jej temperatura będzie zbliżona do pokojowej, czyli wyższa od punktu rosy. Likwidyjemy tez mostek termiczny między podłogą a ścianą , zmniejszamy znacznie potrzeby cieplne lokalu i ułatwiamy sterowanie. Odprowadzenie wody z powiterza załatwi rekuperator. Fizyka ściany nie rózni się od fizyki dachu, a w dachu dałeś wełnę i folię. www.nie-co.pl
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Materiały termo i hydroizolacyjne oraz wentylacja i ogrzewanie kompleksowo wpływają na komfort przebywania w pomieszczeniach i możliwość powstawania punktu rosy na powierzchni lub wewnątrz ścian. Każdy projekt domu powinien być w tym zakresie wykonany zgodnie z obowiązującymi normami na ocieplenie i wentylację, a w interesie inwestora jest dopilnowanie projektanta w zakresie miejsca występowania punktu rosy. Materiały penetrujące Hydrostop stosuje się jako izolację przeciwwilgociową i przeciwwodną również na ściany fundamentowe od wewnątrz i od zewnątrz. Materiały te nie likwidują porów, jak to sugeruje pytanie, ale zmniejszają ich rozmiar, dzięki czemu woda w postaci płynnej nie przenika, ale para wodna i powietrze przedostają się przez uszczelnienie, czyli jak to się popularnie mówi "ściany oddychają". Jest to bardzo cenna cecha, której większość konkurencyjnych materiałów hydroizolacyjnych nie posiada lub nie posiada w tak dużym stopniu.

dr inż. Paweł Grzegorzewicz
www.hydrostop.pl
Napisano
Ani wykonwca, ani projektant nie mają najmniejszego wpływy na temperaturę punktu rosy jej występowania w ścianie, dachu czy podłodze! Wentylacją (prawidłowa) i izolacja cieplna ZAPEWNIAJA, że punkt rosy wypadnie w ścianie, dachu i podłodze! Dlatego rzeczą tragiczną i niedopuszczalną jest oddychanie przegród termicznych, Podobnie jak w dachu musi być choć trochę wełny z hydroizolacją od środka! Szanowny Pan zapozna sie z wykresem Moliera. I tak jak dla nikogo nie jest problemem, że oddychający dach bez folii od środka byłby mokry tak i fizyka ściany sie niczym nie różni.
Napisano
Coś mi logowanie nie wychodzi, przepraszam za brak podpisu.
Napisano
Pan TB znów wykazuje się nieznajomością fizyki budowli, co uprzednio czynił na stronach wentylacja.com.pl.
Napisano
A to ciekawe, w którym miejscu rozmijam sie z fizyką, jeśli można oczewiscie?
Napisano
Pisze pan
"W pomieszczeniu miszkalnym powietrze powinno mieć 22-26 st.C i wilgotność wzg. 35-65% proszę popatrzeć na wykres Moliera pozwalający wyznaczyć punkty rosy (www.wentylacja.com.pl "projektowanie") woda wykrapla się już +8 st C w wyżej..."
I dalej
"Parkiet czy meble będą mokre."
I tu rozmija się pan z fizyką! Bo temperatura ich powierzchni musiałaby być niższa od +8 st. C a pan założył, że w pomieszczeniu jest 22-26. Czyli temperatura powierzchni mebli i parkietu bedzie do niej zbliżona.
To pierwszy przykład. W razie potrzeby służę następnymi.
Napisano
Jak widać pan T.B. spasował. Zauważyłem, że zawsze tak robi jak mu się zada konkretne pytanie.
Napisano
Nie zauważyłem u pana trudności w pisaniu. A w logicznym myśleniu i stosowaniu praw fizyki to i owszem. Dalej proszę o odpowiedź skąd "parkiet i meble będą mokre". Pan swoje poglądy głosi publicznie na forum a wyjaśniać chce indywidualnie. Forum czytają nie tylko fachowcy ale również ludzie zainteresowani budownictwem. I im sie należą wyjaśnienia dotyczące pańskich rewelacji. Ja wiem, że pan nie ma racji więc nie muszę do pana dzwonić.
Napisano
Jeśli się ktoś wypowiada publicznie to i publicznie powinien udzielić odpowiedzi. Inaczej nie wygląda to na chęć dyskusji tylko na propagandę lub reklamę.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Panie Brzęczkowski,

Rozumiem, że handluje pan foliami i izolacjami.
To chyba jedyna przyczyna takiej odporności na fizykę budowli. jeśli tych przyczyn jest więcej - tym gorzej.

Pierwszą zasadą zwalczania zawilgacaniA to WENTYLOWAĆ !!!
Napisano
Po co pisać niedorzeczności. Czy ja tu pierwszy raz piszę, czy strony nie podałem www.nie-co.pl Szanowny sp5es nie handluję od 95' roku izolacjami i foliami. A skuteczą wentylację stawiam na pierwszym miejscu.
Naprawdę więcej zrozumienia tekstu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...