Skocz do zawartości

droga na mojej dzialce


Gość

Recommended Posts

Napisano
Witam

Mam problem
Moj sasiad wybudowal droge (na swojej dzialce) i - nie wiem jak to zrobil wciol sie droga 1,5 metra na moja dzialke
Teraz chce odkupic te 1,5m ale:
podniosl droge o 1 metr do gory wiec moja dzialka jest w dole + jeszcze do tego skarpa tez jest na mojej dzialce
dzialka ma szerokosci 33m - okolo 3 metry na droge i skarpe
Pytanie
Jaka musi byc zachowana odleglosc jego drogi od granicy mojej dzialki?
Chce odkupic kawalek ale jak mu sprzedam to bede mial granice zaraz przy skarpie i metr w roznicy poziomow - wtedy bede musial rownac teren co wiaze sie z dodatkowymi kosztami
Chcialbym ta sprawe zalatwic polubownie jednak nie chce wyjsc na tym jak Zablocki na mydle wiec pytam sie co z tym fantem zrobic
Droga jest asfaltowa wiec koszt rozbiurki jest kolosalny
<oge sprzedqac ta dzialke jednak sasiad nie chce jej kupic w calosci - bo nie ma pieniedzy
Zastanawiam sie czy nie zamienic sie na nieuzytki ,ktore posiada sasiad jednak nie wiem jak przeliczyc 900m2 dzialki budowlanej na pole nieuzytkow
Bardzo prosze o pomoc
Darek
Napisano
Na podstawie przedstawionych informacji trudno określić jaki jest stan formalny drogi (droga prywatna czy droga publiczna) czy została ona pobudowana na podstawie pozwolenia na budowę. Dlatego możemy jedynie podać jak od strony formalno-prawnej powinna powstać ta droga.
1. Właściciel działki powinien zwrócić się do gminy o wydanie warunków zagospodarowania z zaznaczeniem zamiaru budowy drogi.
2. Na podstawie wydanych warunków należy wykonać projekt i wystąpić do starostwa o wydanie pozwolenia na budowę. Droga może być częścią np. pozwolenia na budowę domu, jeśli została naniesiona na planie.
3. Wytyczenia drogi powinien dokonać uprawniony geodeta i potwierdzić tę czynność wpisem w dzienniku budowy.
Jeśli droga powstała w wyniku w/w postępowania, a wejście w obcy teren nastąpiło np. w wyniku niezgodności w dokumentacji geodezyjnej, konieczne będzie geodezyjne wznowienie linii rozgraniczenia. W przypadku, gdy droga przechodzi przez obie działki możliwe będzie:
- ustalenie służebności gruntowej za
odpowiednim wynagrodzeniem
- sprzedaż pasa działki, przy czym nowa granica może bezpośrednio przylegać do drogi.
Jeśli natomiast droga powstała niezgodnie z prawem można domagać się od jej właściciela przywrócenia stanu poprzedniego.
W zakresie zamiany gruntów, relacje cen mogą być bardzo zróżnicowane, zależnie od lokalizacji, regionu, dostępności do mediów. W pewnym stopniu miarodajne mogą być ceny transakcyjne w obrocie gruntami na danym terenie, ale można również dokonać wyceny przez rzeczoznawcę majątkowego.
Napisano
Witam
Podaje co nastepuje:
1.Dzialki sa male po 90x33 m
2.Droga jest droga prywatna i przechodzi po dluzszym boku obu dzialek
3.Droga jest podniesiona o 1m w stosunku do mojej dzialki ( skarpa)
4.Cala skarpa i okolo 1 metra drogi asfaltowej przechodzi przez moja dzialke
5.Geodezja naniosla droge na plan i z tego planu wynika ze czesc drogi jest na mojej dzialce.
6.Obydwie dzialki maja dostep do 2 drog gminnych po krotszych bokach
7.Jezeli chcialbym komus sprzedac swoja dzialke to kupujacy musi liczyc sie z podniesieniem terenu,aby wyrownac do drogi i zrobienie drenazy aby odprowadzac wode z drogi
8.Jezeli jest to droga prywatna to chyba musi byc wybudowana zgodnie z jakimis przepisami- tylko nie wiem z jakimi
9.Jezeli droga wybudowana by byla jakos z glowa -czyli na 1 poziomie z moja dzialka wtedy moglbym odsprzedac ten pas ziemi i bylo by spoko, ale w tym wypadku atrakcyjnosc mojej dzialki spada a nie lubie dokladac do cudzych interesow

Pozdrawiam
Darek
Napisano
Jeśli droga pobudowana została na podstawie pozwolenia na budowę, to o zamiarze takiej inwestycji powinien zostać Pan powiadomiony przez starostwo i ewentualnie mógł Pan zgłosić swoje zastrzeżenia. Natomiast, gdy droga pobudowana została bez takiego pozwolenia, można fakt ten zgłosić u powiatowego inspektora nadzoru budowlanego. Pozostaje oczywiście polubowne załatwienie sprawy, np. przez wykup odpowiednio szerokiego pasa gruntu, tak aby zminimalizować wpływ skarpy na działkę, ale to zależy już od wzajemnych uzgodnień.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...