Skocz do zawartości

blacha na dach


Recommended Posts

Napisano
www.kasaro.pl/afi,roofing,zakopane.html

szukam modelu korona,jak na fotce w tym linku.
Oni mają tą blache,ale cena powalająca - ok. 60 zł. za metr kw....
Może wie ktoś coś o innej lepszej cenie.....
Napisano
za taką cenę prosze rozważyć dach pokryty dachówką ceramiczną lub cementową.
Sam mam dach mojego domu pokryty dachówką cementową IBF w kolorze ceglastym wyglądu bajecznie, bez porównania z blachami.
Napisano
Cytat

za taką cenę prosze rozważyć dach pokryty dachówką ceramiczną lub cementową.
Sam mam dach mojego domu pokryty dachówką cementową IBF w kolorze ceglastym wyglądu bajecznie, bez porównania z blachami.



Racja, blacha to na stodołę albo chlewik szczególnie przy cenie dachówki cementowej.
Napisano
Ja też będę kładła ( nie sama oczywiście) cementówkę z IBF, ale chyba czerwoną nie ceglastą mam pytanie do 'tank102' jesteś zadowolony ogólnie?
Moim zdaniem krycie dachu blachą mija się z celem , ani to nie jest tak atrakcyjne cenowo, ani estetyczne a ponadto podczas krycia taką blachą skomplikowanych dachów jest dużo odpadów, których już się nie da użyć.

Tylko, że stokrotce chodziło chyba o tą blacho dachówkę imitującą gont drewniany, a o ile się orientuję to takich dachówek jeszcze nie ma. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Ja też będę kładła ( nie sama oczywiście) cementówkę z IBF, ale chyba czerwoną nie ceglastą mam pytanie do 'tank102' jesteś zadowolony ogólnie?
Moim zdaniem krycie dachu blachą mija się z celem , ani to nie jest tak atrakcyjne cenowo, ani estetyczne a ponadto podczas krycia taką blachą skomplikowanych dachów jest dużo odpadów, których już się nie da użyć.

Tylko, że stokrotce chodziło chyba o tą blacho dachówkę imitującą gont drewniany, a o ile się orientuję to takich dachówek jeszcze nie ma. icon_smile.gif



Dokładnie o taki rodzaj blachy mi chodzi,przecudnie to na dachu wygląda.
To są małe profile blachy,posypane kruszywem skalnym.
miejsca przytwierdzania do więżby są niewidoczne z zewnątrz
Żywotność tej blachy
jest oceniana na 50 lat.
Zapałałam przeogromną miłością do takiego pokrycia dachu.Tylko ta cena mnie powala na kolana.
I dlatago szukam by taniej to COŚ zakupić
Napisano
Sprawdzałaś na http//dach.abc24.pl
Niestety to jest w miarę nowy produkt i przypuszczam, że szybko nie stanieje, blachy z kruszywem i tak są droższe, a takie to na pewno górna półka.
Napisano
Cytat

Ja też będę kładła ( nie sama oczywiście) cementówkę z IBF, ale chyba czerwoną nie ceglastą mam pytanie do 'tank102' jesteś zadowolony ogólnie?
Moim zdaniem krycie dachu blachą mija się z celem , ani to nie jest tak atrakcyjne cenowo, ani estetyczne a ponadto podczas krycia taką blachą skomplikowanych dachów jest dużo odpadów, których już się nie da użyć.

Tylko, że stokrotce chodziło chyba o tą blacho dachówkę imitującą gont drewniany, a o ile się orientuję to takich dachówek jeszcze nie ma. icon_smile.gif



Jeżeli coś mogę dorzucić to słyszałem, iż euronit ma lepszą dachówkę niż ibf.
Napisano
Cytat

Ja też będę kładła ( nie sama oczywiście) cementówkę z IBF, ale chyba czerwoną nie ceglastą mam pytanie do 'tank102' jesteś zadowolony ogólnie?
Moim zdaniem krycie dachu blachą mija się z celem , ani to nie jest tak atrakcyjne cenowo, ani estetyczne a ponadto podczas krycia taką blachą skomplikowanych dachów jest dużo odpadów, których już się nie da użyć.

Tylko, że stokrotce chodziło chyba o tą blacho dachówkę imitującą gont drewniany, a o ile się orientuję to takich dachówek jeszcze nie ma. icon_smile.gif




Tak jestem bardzo zadowolony , choć żona chciała czarną , ale za i przeciw została moja ceglasta
Napisano
Jest tylko mały problem nie na każdy dach można założyć dachówke, nie tylko sam więźba, ale i cały budynek muszą być zprojektowane z myslą i takim dachu, jest to bardzo duzy ciężar, a jesli mysli pani o blachodachówce to nie warto płacic za nia wiecej niż za dachówkę, porponowałbym Budmat dobrze ocynkowane szwedzkie blachy i minimum o połowę tańsze.
pozdrawiam
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

www.kasaro.pl/afi,roofing,zakopane.html

szukam modelu korona,jak na fotce w tym linku.
Oni mają tą blache,ale cena powalająca - ok. 60 zł. za metr kw....
Może wie ktoś coś o innej lepszej cenie.....





To wyglada jak gont - tyle ze metalowy. Coś podobnego znajdziesz w ofertach firm produkujących gont bitumiczny
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

To wyglada jak gont - tyle ze metalowy. Coś podobnego znajdziesz w ofertach firm produkujących gont bitumiczny


to nie jest ,metalowe to zwykła dachówka tylko wzorem udająca gont moim zdaniem bardzo ładna stąd też cena dachówka tyle kosztuje tylko ze nie wszędzie da się założyć trzeba mieć odpowiednią konstrukcję dachu.
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ja też będę kładła ( nie sama oczywiście) cementówkę z IBF, ale chyba czerwoną nie ceglastą mam pytanie do 'tank102' jesteś zadowolony ogólnie?
Moim zdaniem krycie dachu blachą mija się z celem , ani to nie jest tak atrakcyjne cenowo, ani estetyczne a ponadto podczas krycia taką blachą skomplikowanych dachów jest dużo odpadów, których już się nie da użyć.

Tylko, że stokrotce chodziło chyba o tą blacho dachówkę imitującą gont drewniany, a o ile się orientuję to takich dachówek jeszcze nie ma. icon_smile.gif




Ja tam wole blacho dachówkę ze względu na cenę, a teraz zwróćcie uwagę na fakt iż dach kryty dachówką wyniesie nas ok 40 tyś, a blachodachówką od 20 tyś zł. Po 10 latach będe chciał małej zmiany bez problemy mogę zobie dać inną blachodachówkę i znacznie mniejsze koszty natomiast z ceramiką hmmm? niebardzo ja tam jestem za blachodachówką.
Napisano
Wybacz, ale nie bardzo mogę się zgodzić z tymi 40 tys, ja za swój dach (ostatecznie dachówka cementowa z pro-dachu) tzn. folia wstępnego krycia dachówki (z gąsiorami, wentylacyjnymi, kominkami, rozbijaczami śniegu, krańcówkami itd), oknami dachowymi (3 szt fakro), wyłazem dachowym obróbkami blacharskimi, rynnami i innymi duperelami słowem z całym osprzętem dałam 16 800. Więc gdzie te Twoje 40 nawet jeśli wliczyć w to więźbę, która pod dachówkę musi być mocniejsza niż pod blachę u mnie wyszło 26 800 PLN wszystko.
Pozdrawiam
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
no właśnie jest na odwrót blacho-dachówką kryje się szybciej taniej i łatwiej, a pod zwykła dachówkę wymagania też są konkretne i dodatkowo trzeba mieć mocniejszą więźbę i ułożć jak przy linijce jak tu się pomylisz to już kicha totalna.
Napisano
Cytat

no właśnie jest na odwrót blacho-dachówką kryje się szybciej taniej i łatwiej, a pod zwykła dachówkę wymagania też są konkretne i dodatkowo trzeba mieć mocniejszą więźbę i ułożć jak przy linijce jak tu się pomylisz to już kicha totalna.


KAROI nie pisał nic o szybkości, a jeśli chodzi o łatwość (?) To pewnie kwestia uznania, ale lektura linków może dać jakieś pojęcie... czy to proste, czy nie icon_smile.gif

https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/a/1310-blaszane-pokrycie-dachu

http://www.dachy.org/artykuly,1237,Ukladan...kanej_cz_1.html

http://www.dachy.org/artykuly,1237_1,Uklad...kanej_cz_1.html

http://www.dobrebudowanie.pl/informacje-i-...z&tekst=113
Napisano
Ja osobiście nie za bardzo mam pojęcie w kwestii <trudniej - łatwiej> ale mój mąż nie jeden dach już zrobił ...i z dachówki, ...i z papo-gontu, ...i z blach trapezowych i wytlaczanych ....
a on...
zawsze mówi,że pokryć dach blachą każdy (przy maleńkim pojęciu o używaniu narzędzi) potrafi.
Nawet jak cieśle krzywo więźbe zrobią to blachą sie "naciągnie".
Natomiast jak kładzie sie dachówke,to potrzebna jest precyzja i więźba zrobiona "do minimetra"
W skali trudności od 1 do 10 :
blacha - 3
dachówka - 10...
Napisano
Cytat

Nawet jak cieśle krzywo więźbe zrobią to blachą sie "naciągnie".
Natomiast jak kładzie sie dachówke,to potrzebna jest precyzja i więźba zrobiona "do minimetra"



Dachówki też można "naciągać " a dokładniej rozsuwać jest regulacja w pionie i w poziomie .Na kilkunastu dachówkach można kilka centymetrów uzyskać zależy jeszcze od kształtu i producenta .

Trzeba jeszcze szerzej spojrzeć na pokrycia dachów i dodatki do nich.

Obróbki kominów ,okna dachowe ,kosze , rynny ,zapory śnieżne,stopnie kominiarskie,piorunochron,itd bo to one komplikują prace i mocno podrażają całą inwestycję .Te 40 tys może niestety nie wystarczyć.

Najłatwiej jest pokryć icon_sad.gif cenowo też tak to wygląda i robocizna i materiał)

1. papą zwykłą lub termozgrzewalną

2. następna jest blacha trapezowa i papa falista

3. dalej gont papowy razem z blacho-dachówką

4. tu zaczynają się dachówki i trzeba by dodać że jeszcze kształt bardziej komplikuje prace (karpiówka ,zakładkowa, mnich-mniszka itd.)i znowu blacha ale w łuskę

jest jeszcze łupek , gonty drewniane ,pokrycie słomą,i jeszcze kilka by znalazł a czy pamiętacie ETERNIT teraz EUROFALA (ETERNIT EKOLOGICZNY)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
    • Skąd ten wymóg 2.5-3m od kratki do wylotu ponad dach? Nie widziałem jeszcze żeby w domu ktoś miał tak wysoki komin, a niejedna osoba ma łazienkę na piętrze.
    • Cześć wszystkim, Mam problem z ogrzewaniem podłogowym, które chyba nie działa do końca tak jak powinno. Chodzi o to, że jest duża różnica temperatury pomiędzy zasileniem (temp mierzona na belce zasilającej rozdzielacza), a powierzchnią podłogi - tak jakby podłoga się nie nagrzewała w pełni.   Bardziej szczegółowy opis: Mam podłogówkę wykonaną w systemie suchym. W tym celu uży te zostały płyty Sander System Standard Alu, tj. EPS300 z rowkami i aluminium. W rowkach ułożone zostało ~71mb rury PERT Wawin Kameleon (co 15cm). Na wierzch ułożony został suchy jastrych Fermacell EE20. Na jastruchy jeszcze nic nie ma, podłoga nie została wykończona. Chodząc po takiej podłodze, czuć ciepło w stopy i jest przyjemnie, w pomieszczeniu jest 20*C. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wszystko działa prawidłowo. Jednak pirometr wskazuje, iż powierzchnia podłogi ma "tylko" 25-28*C, w zależności od miejsca w którym sprawdzam temperaturę. W miejscu prowadzenia rur 27-28*C, pomiędzy rurami 25-26*C. Ale ten sam pirometr pokazuje, że belka zasilająca rozdzielacza ma 39*C. To ogromna różnica i spodziewałbym się, że powierzchnia podłogi powinna mieć przynajmniej 30-32*C, jak nie więcej. Temperatura belki powrotnej jest ok 3*C niższa. Przepływ przez tę pętlę ustawiony jest na 2.5l. Obecnie jest to jedyna pętla, pozostałe zostaną ułożona w przyszłym roku. I może dobrze bo jak widać nie grzeje to tak jakbym się tego spodziewał.   Na ten moment nie wykańczam podłogi. Mam obawy, że po położeniu podkładu i paneli temperatura będzie jeszcze niższa - w końcu to dodatkowe warstwy, a wówczas spadnie temperatura w pokoju. Obecnie mimo "tylko" 20*C jest przyjemnie, ale właśnie spodziewałem się wyższej temperatury i możliwości zmniejszenia krzywej grzewczej po uruchomieniu podłogówki w całym domu.    Dlaczego podłoga tak słabo grzeje?    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...