Skocz do zawartości

Wysokość komina


Recommended Posts

Napisano
Czy ktoś mi podpowie jaka powinna być wysokość komina, tzn ile powinien być wzniesiony ponad szczyt dachu abym nie miał później kłopotów z "ciągiem" lub wentylacją w przypadku komina wentylacyjnego. Murarz wymurował mi kominy poniżej szczytu dachu twierdząc, że nie będzie problemu z "ciągiem", a jeżeli będzie problem to będę mógł zastosować do przedłużenia odpowiednie rury. Czy nie powinienem tych kominów "domurować" póki jeszcze jest czas (dach - deskowanie +papa)?.
Napisano
Najlepiej spytaj kominiarza ; podjedzie zobaczy i bedziesz miał pewność.
Istnieje możliwość ,że ten komin bedzie dobry ale .... i tu własnie jest potrzbeny fachowiec.
Napisano
icon_smile.gif Komin nie musi być wyżej niż szczyt dachu. Trzeba jednak zachować pewne warunki - wysokość komina, usytuowanego w odległości niewiększej niż 12m od szczytu, nie może być poniżej kąta 12 stopni, licząc od elementu zasłaniającego icon_surprised.gif AIB
Napisano
Cytat

Czy ktoś mi podpowie jaka powinna być wysokość komina, tzn ile powinien być wzniesiony ponad szczyt dachu abym nie miał później kłopotów z "ciągiem" lub wentylacją w przypadku komina wentylacyjnego.  Murarz wymurował mi kominy poniżej szczytu dachu twierdząc, że nie będzie problemu z "ciągiem", a jeżeli będzie problem to będę mógł zastosować do przedłużenia odpowiednie rury. Czy nie powinienem tych kominów "domurować" póki jeszcze jest czas (dach - deskowanie +papa)?.


Komin przy dachach z pokryciem niepalnym i o pochyleniu powyżej 12 st nie musi wystawać ponad kalenicę. Natomiast powinien być spełniony warunek zachowania odległości co najmniej 1 m od płaszczyzny dachu do wylotu komina, mierzony w linii poziomej. Jednak trzeba też brać pod uwagę otoczenie domu (zadrzewienie, sąsiednie domy) które mogą wpłynąć na zakłócenia ciągu kominowego. Dlatego w razie wątpliwości warto skonsultować ten problem z uprawnionym kominiarzem.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Przy kominie wentylacyjnym nie musi wystawać ponad kalenicę.

W przypadku komina do którego podpięty jest wylot z pieca myślę że powinien wystawać poza kalenicę. Niekorzystne warunki atmosferyczne nie wpływają tak negatywnie na cią.

Z drugiej strony patrząc mam sąsiada który pali w piecu czym popadnie i dach ponad kominem jest w zasadzie czarnego koloru.
Napisano
Piszesz "murarz wymurował mi kominy poniżej szczytu dachu..." czy to znaczy, że budujesz dom wg wskazówek murarza? To on jest specjalistą od ciągu kominowego czy od wentylacji? A co z projektem? Czy twój murarz do niego zagląda? Przecież ma tam narysowany komin i podaną jego wysokość. Czy grubość ścian i stropów też ustalasz z murarzem?
Obowiązkiem wykonawcy jest wykonać rzecz dokładnie wg projektu. Zgoda na "ulepszenia" proponowane przez wykonawców to szykowanie sobie mnóstwa problemów i kłopotów na przyszłość. A teraz druga sprawa - wentylacja za pomocą "przewodu kominowego wentylacyjnego" jak to pięknie jest ujęte w przepisach. Otóż aby była ona możliwa muszą być spełnione dwa warunki: odpowiednia różnica temperatur między wlotem i wylotem tego przewodu oraz zapewniony dopływ powietrza do wnętrza domu. Taką różnicę temperatur będziesz miał przez około 60-90 dni w roku. Dopływ powietrza z zewnątrz będziesz miał jak otworzysz okno lub wykonasz otwory w ścianach. Skutki? Wystarczy poczytać na forach poświęconych wentylacji.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam
do tej pory wydawało mi się, że decydował o tym projektant, a nie majster na budowie. icon_smile.gif) Stosowałem przewody kamionkowe z Zapel-u (taki schiedel dla ubogich:)) ) i przekroje jak i wysokość zamówiłem napierw wg projektu- a potem murarze to lepili, zresztą sprzedawca też odradzał budowanie komina na "oko", bo może potem wentylacją dostawać się dym do środka, albo mogą zamarzać spaliny- kiepska izolacyjność. A i klinkieru na kominach niczym nie zapuszczać od razu, bo potem może zacząć kwitnąć.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...