Skocz do zawartości

okna aluplast czy rehau


Recommended Posts

Napisano
Stoję przed dylematem czy wybrać nieco tańsze okna o profilu aluplast ideal 4000 czy droższe o około 20% rehau Brillant-Design. Jedne i drugie kolor 2- stronny.
Wiem, że skąpy 2x traci, ale jednak każdy grosz jest cenny.

Dlatego proszę o opinie znawców i posiadaczy takich okien, gdyż chciałbym wiedzieć czy warto wydawać dodatkowe 2000 zł? Zależy mi na czasie ponieważ wygasa ważność ofert.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Stoję przed dylematem czy wybrać nieco tańsze okna o profilu aluplast ideal 4000 czy droższe o około 20% rehau Brillant-Design. Jedne i drugie kolor 2- stronny.
Wiem, że skąpy 2x traci, ale jednak każdy grosz jest cenny.

Dlatego proszę o opinie znawców i posiadaczy takich okien, gdyż chciałbym wiedzieć czy warto wydawać dodatkowe 2000 zł? Zależy mi na czasie ponieważ wygasa ważność ofert.




Pewnie jest za późno, ale cos napiszę. Nie jest bardzo ważne jaki profil, bardziej jaki producent, bo każdą rzecz można zepsuć, więc wszystko zależy od tego jak te okna są wykonane i zamontowane.

Ja mam, od niedawna okna firmy Pamoplast z profili Deceunincka i jest naprawdę ok. wiem, że okna są dobre bo rodzice je mają też.
Napisano
Cytat

Pewnie jest za późno, ale cos napiszę. Nie jest bardzo ważne jaki profil, bardziej jaki producent, bo każdą rzecz można zepsuć, więc wszystko zależy od tego jak te okna są wykonane i zamontowane.

Ja mam, od niedawna okna firmy Pamoplast z profili Deceunincka i jest naprawdę ok. wiem, że okna są dobre bo rodzice je mają też.



I tutaj sie nie zgodzę, np profil VEKA (wszystkie profile VEKA posiadają klasę A) zawsze bedzie lepszy od ALUPLASTA (nistety ale nawet IDEAL 7000 jest klasy B) natomiast jeżeli chodzi o producenta i jakie wstawi okucie to sie zgadzam w 100%. Kolege który założył post zapraszam na priv poniewaz tak sie składa ze handluje oknami na profilach ALUPLAST, VEKA oraz DECEUNINCK, jesli nie jest zapoźno to może uda mi sie złożyć konkurencyjna wycene icon_razz.gif:P:P

pozdrawiam serdecznie
oknostyl-net@wp.pl
Napisano
W naszym konkursie wygrał aluplast.
Kierowaliśmy się opinią, że ważniejszy od profilu jest wykonawca - i tu mamy nadzieję się nie zawieść. No i dodatkowo musimy zacząć bardziej liczyć się z kosztami, aby doprowadzić budowę do końca.
Napisano
Cytat

W naszym konkursie wygrał aluplast.
Kierowaliśmy się opinią, że ważniejszy od profilu jest wykonawca - i tu mamy nadzieję się nie zawieść. No i dodatkowo musimy zacząć bardziej liczyć się z kosztami, aby doprowadzić budowę do końca.


Witam,
ma kontrahenta który kupuje u mnie drzwi natomiast sam handluje tez oknami od pięciu lat my tez ale sokółką natomiast tmata firma stawia na jakośc i cenę. Jutro mam dostać wycenkę okien z Aluplast i Dobroplast zwłaszcza ta pierwsza ,ma super opinię więc bym się nie pzrjmował wybór napewno nie jest zły.
pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...