Skocz do zawartości

OGRZEWANIE PODŁOGOWE


NOWY4

Recommended Posts

Napisano
Mam ogrzewanie podłogowe rozłożone na 340m2 już zalane w posadzce . Instalacja jest rozłożona z czterech skrzynek po 6 sekcji rozstaw rur co 10cm z tego co się oriętuję to pętle powinny mieć około 100m u mnie wiem że są około 150m. Instalacja ma być zasilona z sieci miejskiej poprzez wymiennik jakie przyjąć wartości pompy i wymiennika żeby to wogóle zagrzało.może ma ktoś jakiś schemat przyłączeniowy jak to zrobić. Długość ułożonej rury to 3300mb. Poziom zasilający to 40 z podejściami pod rozdzielacze 32. Pomóżcie to uratować
Napisano
Witam,jedna pompa to raczej nie da rady na takich długich pętlach ,wymiennik to jakiś 50kw .Czy rozdzielacze masz z regulatorami przepływu ,czy na każdym rozdzielaczu masz w miarę równe długości pętli.Musisz założyć ze dwie pompy i krótsze pętle pokryzować
Napisano
  Cytat

Witam,jedna pompa to raczej nie da rady na takich długich pętlach ,wymiennik to jakiś 50kw .Czy rozdzielacze masz z regulatorami przepływu ,czy na każdym rozdzielaczu masz w miarę równe długości pętli.Musisz założyć ze dwie pompy i krótsze pętle pokryzować

Rozwiń  

Na listwie zasilającej jest coś w rodzaju szklanej lub plastikowej rurki z ruchomym elemętem wewnątrz. Na powrotnej miejsce na głowice. Jedna pompa nie wystarczy np. 25-60 ? Czy dwie pompy nie będą za szybko zabierać wody z wymiennika co będzie powodowało mniejsze ogrzanie wody w instalacji ? Czy potrzeba założyć naczynie czy może chodzić na ciśnieniu np.3-4 bar? Pętle mają od około 100-150 metrów ( przynajmniej tak to wynika z opisów montera który to robił i nie skończył)
Napisano
Dlatego wymiennik trzeba przewymiarować ,żeby mógł oddać odpowiednią ilość ciepła ,a co do zbyt szybkiego obiegu to niema obawy,podłogówka stawia duży opór, poza tym na rozdzielaczach będziesz mógł wyregulować ,a przy tak długich pętlach i tak będzie się nagrzewać kilka dni,naczynie zamknięte za wymiennikiem na powrocie ,wielkość około 10% ilości wody w układzie,ciśnienie jakieś 1,5. 2,0 bary
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Dlatego wymiennik trzeba przewymiarować ,żeby mógł oddać odpowiednią ilość ciepła ,a co do zbyt szybkiego obiegu to niema obawy,podłogówka stawia duży opór, poza tym na rozdzielaczach będziesz mógł wyregulować ,a przy tak długich pętlach i tak będzie się nagrzewać kilka dni,naczynie zamknięte za wymiennikiem na powrocie ,wielkość około 10% ilości wody w układzie,ciśnienie jakieś 1,5. 2,0 bary

Rozwiń  


Jak policzyć ilość wody w instalacji ?
Czy potrzebne są jakieś zabezpieczenia na temperaturę i ciśnienie ?
Czy na sieci dać tzw. odmulacz czy wystarczy filtr 1 1/4 ?
Czy możliwe jest dodatkowo dołączyć 3 grzejniki zasilane z rozdzielacza podłogówki (po jednym z każdego rozdzielacza) czy zrezygnować z nich ?
Jak liczy się moc grzejników ( np.pomieszczenie dł.5m / szer.4m / wys. 3m średnio ocieplone ściany) ?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Jak policzyć ilość wody w instalacji ?
Czy potrzebne są jakieś zabezpieczenia na temperaturę i ciśnienie ?
Czy na sieci dać tzw. odmulacz czy wystarczy filtr 1 1/4 ?
Czy możliwe jest dodatkowo dołączyć 3 grzejniki zasilane z rozdzielacza podłogówki (po jednym z każdego rozdzielacza) czy zrezygnować z nich ?
Jak liczy się moc grzejników ( np.pomieszczenie dł.5m / szer.4m / wys. 3m średnio ocieplone ściany) ?

Rozwiń  
Napisano
Jak policzyć ilość wody w instalacji ?

[(3,14*d^2)/4]*L, gdzie:

L-długość rur w metrach
d-średnica wewnętrzna rury w metrach

powinna Ci wyjść pojemność wodna instalacji w samych rurach w m3 (jak chcesz w litrach to podzielić przez 1000)

+ewentualne grzejniki (w kartach katalogowych powinna byc pojemność)
+rozdzielacze (liczyć podobnie jak rury, ale to groszowe sprawy)
+naczynie wzbiorcze (z karty katalogowej)
+wymiennik (również z karty)

Czy potrzebne są jakieś zabezpieczenia na temperaturę i ciśnienie ?

temperatura: można np. dawać ograniczniki temperatury powrotu, lub zestawy pompowo mieszające na rozdzielaczu
ciśnienie: naczynie wzbiorcze z zaworem bezpieczeństwa

Czy na sieci dać tzw. odmulacz czy wystarczy filtr 1 1/4 ?

jeżeli chodzi o sieć to warto dać odmulacz, po stronie instalacji w domu wystarczy filtr

Czy możliwe jest dodatkowo dołączyć 3 grzejniki zasilane z rozdzielacza podłogówki (po jednym z każdego rozdzielacza) czy zrezygnować z nich ?

można grzejniki wpiać, ale w wyniku niskiej temperatury zasilania zwiększą się znacznie ich wymiary. Ale w celu dogrzania, lub tam gdzie nie mozna podłogówki położyć, lub do łazienek wskazane są właśnie grzejniki.

Jak liczy się moc grzejników ( np.pomieszczenie dł.5m / szer.4m / wys. 3m średnio ocieplone ściany) ?

5x4 = 20 m2 i dajesz powiedzmy 100-120 W/m2 straty ciepła czyli wychodzi jakieś 2400 W czyli 2,4 kW
Napisano
wymiennik to jakpiesali poprzednicy około 50kw przy parametrach 50/30 st i pompa do tego 25/60 prawdobodobnie na drugim biegu wystarczy ,a cisnienie w instalacji to nie wiecej niz jeden bar na zimnej instalacji
a 150m na jednej pętli to standart max kładzie sie 180 m pozniej zaczynaja cie problemy

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...