Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
NOWY4

OGRZEWANIE PODŁOGOWE

Recommended Posts

Mam ogrzewanie podłogowe rozłożone na 340m2 już zalane w posadzce . Instalacja jest rozłożona z czterech skrzynek po 6 sekcji rozstaw rur co 10cm z tego co się oriętuję to pętle powinny mieć około 100m u mnie wiem że są około 150m. Instalacja ma być zasilona z sieci miejskiej poprzez wymiennik jakie przyjąć wartości pompy i wymiennika żeby to wogóle zagrzało.może ma ktoś jakiś schemat przyłączeniowy jak to zrobić. Długość ułożonej rury to 3300mb. Poziom zasilający to 40 z podejściami pod rozdzielacze 32. Pomóżcie to uratować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,jedna pompa to raczej nie da rady na takich długich pętlach ,wymiennik to jakiś 50kw .Czy rozdzielacze masz z regulatorami przepływu ,czy na każdym rozdzielaczu masz w miarę równe długości pętli.Musisz założyć ze dwie pompy i krótsze pętle pokryzować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam,jedna pompa to raczej nie da rady na takich długich pętlach ,wymiennik to jakiś 50kw .Czy rozdzielacze masz z regulatorami przepływu ,czy na każdym rozdzielaczu masz w miarę równe długości pętli.Musisz założyć ze dwie pompy i krótsze pętle pokryzować


Na listwie zasilającej jest coś w rodzaju szklanej lub plastikowej rurki z ruchomym elemętem wewnątrz. Na powrotnej miejsce na głowice. Jedna pompa nie wystarczy np. 25-60 ? Czy dwie pompy nie będą za szybko zabierać wody z wymiennika co będzie powodowało mniejsze ogrzanie wody w instalacji ? Czy potrzeba założyć naczynie czy może chodzić na ciśnieniu np.3-4 bar? Pętle mają od około 100-150 metrów ( przynajmniej tak to wynika z opisów montera który to robił i nie skończył)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dlatego wymiennik trzeba przewymiarować ,żeby mógł oddać odpowiednią ilość ciepła ,a co do zbyt szybkiego obiegu to niema obawy,podłogówka stawia duży opór, poza tym na rozdzielaczach będziesz mógł wyregulować ,a przy tak długich pętlach i tak będzie się nagrzewać kilka dni,naczynie zamknięte za wymiennikiem na powrocie ,wielkość około 10% ilości wody w układzie,ciśnienie jakieś 1,5. 2,0 bary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dlatego wymiennik trzeba przewymiarować ,żeby mógł oddać odpowiednią ilość ciepła ,a co do zbyt szybkiego obiegu to niema obawy,podłogówka stawia duży opór, poza tym na rozdzielaczach będziesz mógł wyregulować ,a przy tak długich pętlach i tak będzie się nagrzewać kilka dni,naczynie zamknięte za wymiennikiem na powrocie ,wielkość około 10% ilości wody w układzie,ciśnienie jakieś 1,5. 2,0 bary



Jak policzyć ilość wody w instalacji ?
Czy potrzebne są jakieś zabezpieczenia na temperaturę i ciśnienie ?
Czy na sieci dać tzw. odmulacz czy wystarczy filtr 1 1/4 ?
Czy możliwe jest dodatkowo dołączyć 3 grzejniki zasilane z rozdzielacza podłogówki (po jednym z każdego rozdzielacza) czy zrezygnować z nich ?
Jak liczy się moc grzejników ( np.pomieszczenie dł.5m / szer.4m / wys. 3m średnio ocieplone ściany) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak policzyć ilość wody w instalacji ?
Czy potrzebne są jakieś zabezpieczenia na temperaturę i ciśnienie ?
Czy na sieci dać tzw. odmulacz czy wystarczy filtr 1 1/4 ?
Czy możliwe jest dodatkowo dołączyć 3 grzejniki zasilane z rozdzielacza podłogówki (po jednym z każdego rozdzielacza) czy zrezygnować z nich ?
Jak liczy się moc grzejników ( np.pomieszczenie dł.5m / szer.4m / wys. 3m średnio ocieplone ściany) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak policzyć ilość wody w instalacji ?

[(3,14*d^2)/4]*L, gdzie:

L-długość rur w metrach
d-średnica wewnętrzna rury w metrach

powinna Ci wyjść pojemność wodna instalacji w samych rurach w m3 (jak chcesz w litrach to podzielić przez 1000)

+ewentualne grzejniki (w kartach katalogowych powinna byc pojemność)
+rozdzielacze (liczyć podobnie jak rury, ale to groszowe sprawy)
+naczynie wzbiorcze (z karty katalogowej)
+wymiennik (również z karty)

Czy potrzebne są jakieś zabezpieczenia na temperaturę i ciśnienie ?

temperatura: można np. dawać ograniczniki temperatury powrotu, lub zestawy pompowo mieszające na rozdzielaczu
ciśnienie: naczynie wzbiorcze z zaworem bezpieczeństwa

Czy na sieci dać tzw. odmulacz czy wystarczy filtr 1 1/4 ?

jeżeli chodzi o sieć to warto dać odmulacz, po stronie instalacji w domu wystarczy filtr

Czy możliwe jest dodatkowo dołączyć 3 grzejniki zasilane z rozdzielacza podłogówki (po jednym z każdego rozdzielacza) czy zrezygnować z nich ?

można grzejniki wpiać, ale w wyniku niskiej temperatury zasilania zwiększą się znacznie ich wymiary. Ale w celu dogrzania, lub tam gdzie nie mozna podłogówki położyć, lub do łazienek wskazane są właśnie grzejniki.

Jak liczy się moc grzejników ( np.pomieszczenie dł.5m / szer.4m / wys. 3m średnio ocieplone ściany) ?

5x4 = 20 m2 i dajesz powiedzmy 100-120 W/m2 straty ciepła czyli wychodzi jakieś 2400 W czyli 2,4 kW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wymiennik to jakpiesali poprzednicy około 50kw przy parametrach 50/30 st i pompa do tego 25/60 prawdobodobnie na drugim biegu wystarczy ,a cisnienie w instalacji to nie wiecej niz jeden bar na zimnej instalacji
a 150m na jednej pętli to standart max kładzie sie 180 m pozniej zaczynaja cie problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Szkieletor
      Mialem w swoim zyciu 2 domy, 1. Szkielet 2. Murowany, porotherm Uwazam ze aby zarzucic cos szkieletom trzeba miec porownanie, ja mam. 1. Akustyka, to byl jeden z argumentow dla ktorych chcielismy przeprowadzic sie do domu murowanego. I wiecie co, zawiedlismy sie niemilosiernie. Strop zelbet, sciany porotherm, tynki gipsowe.. i slychac wszystko wszedzie. Pozniej zabralismy sie za poddasze, postawilem na technologie lekka. Prosta konstrukcja, profile, GK, welna. Zainwestowalem w lepsza welne akustyczna, GK tak samo. Profile podklejone guma aby ograniczy wibracje i co.. na gorze miedzy pokojami nic nie słychać a na dole wszystko. 2. Akumulacyjnosc cieplna. Kolejny powod dla ktorego uciekalismy z kanadyjczyka. Jakie bylo nasze zdziwienie jak po 3 dniach upalow nasze sciany nagrzaly sie i zaczely oddawac zakumulowane cieplo w nocy, tragedia. Pierwsze dwa dni upalow ok, pozniej dramat. To co wydawalo sie wada kanadyjczyka okazalo sie jego wielka zaleta w lato. W nocy wystarczy przewietrzyc i temperatura budynku obniza sie o kilka stopni momentalnie, w murowanym trwa to zdecydowanie dluzej. W zime rowniez ciezki murowany budynek jest zdecydowanie gorszy, niby trzyma cieplo, tylko pytanie po co? Czy nie lepiej szybko nagrzewac i w miare potrzeb szybko ochlodzic / przewietrzyc? W tych czasach i przy technologiach ktore same inteligentnie utrzymaja odpowiednia temperature w domu uwazam ze akumulacyjnosc cieplna budynku murowanego jest jego wada a nie zaleta. I to co uwazam za najwazniejsze i nie zrozumie tego nikt kto nie ma porownania. W domu szkieletowym (dobrze zbudowanym, bez tych wszystkich folii tylko z dobra wentylacja przegrody) oddycha sie zupelnie inaczej, duzo lepiej. Wracam do szkieletu jak tylko sprzedam murowany. PS sprzdaz pierwszego domu trwala tydzien. Wszystko zależy jak ma sie zbudowany dom. Niestety na rynku jest pelno badziewia stawianego w latach 90 poczatku 2000 ktore ni jak ma sie do porzadnego budownictwa drewnianego.
    • Napisałem chyba - to się nazywa przypuszczenie.  A za szacun dziękuję. A dlaczego tak przypuściłem? No bo z obu stron schodów (również ściany wewnętrznej schodów) widać ślady naciekow - czyli raczej z dołu ta wilgoś szła, a nie tylko z boku. Sharki22 napisał: No to jesli się woda pojawia po długich deszczach, to znaczy że to woda opadowa pojawia sie pod piwnicą. Podobno są dreny - powinny odprowadzić wodę - skoro się pojawia - no to znaczy że albo są źle założone, albo woda podchodzi z tej strony, gdzie ich nie ma, czyli od sąsiedniego budynku. Jeszcze dodam jedną możliwosć - też chyba  - być może po długich deszczach podnosi się poziom wody gruntowej wokoł piwnicy. No bo albo to jest woda opadowa bezpośrednia z opadów, albo zmieniająca okresowo (po deszczach ) poziom wody gruntowej.   Jak widać - nic tu z kryształowej kuli - tylko przypuszczenia z tego, co podał Sharki22.
    • Gość Andreas
      Szanowni Panstwo Troche chce mi sie smiac. Autor tego artykulu buduje i sprzedaje od lat domy szkieletowe. Lepszej reklamy tych domow jeszcze nikt nie wymyslil. Ten pan nie jest po podstawowce tylko ma tytul doktorski w marketingu. Podziwiam jego inteligencje i profesjonalnosc...
    • Daj pojemnik pod rynną taki z metr wysoki to będzie pchać wodę do oczka, albo połącz rynnę szczelnie z tą rurą do oczka i poleci.
    • Witam ponownie.  Długo nie skorygowalam swojego "rysunku" i danych, bo praca,praca. Niestety. Załączam poprawiony "rysunek " ,     ( staralam się ,aby odzwierciedlil dane pomieszczenia). Balkon jest na długości pokoju, a schody na balkon na długości kuchni.  Ściana nośna jest pomiędzy pokojami, chociaż dowiedzialam się, że tej ściany pomiędzy pokojem a kuchnia też nie można całej totalnie wyburzyc. W zalaczniku rysunek.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...