Skocz do zawartości

OGRZEWANIE PODŁOGOWE


NOWY4

Recommended Posts

Napisano
Mam ogrzewanie podłogowe rozłożone na 340m2 już zalane w posadzce . Instalacja jest rozłożona z czterech skrzynek po 6 sekcji rozstaw rur co 10cm z tego co się oriętuję to pętle powinny mieć około 100m u mnie wiem że są około 150m. Instalacja ma być zasilona z sieci miejskiej poprzez wymiennik jakie przyjąć wartości pompy i wymiennika żeby to wogóle zagrzało.może ma ktoś jakiś schemat przyłączeniowy jak to zrobić. Długość ułożonej rury to 3300mb. Poziom zasilający to 40 z podejściami pod rozdzielacze 32. Pomóżcie to uratować
Napisano
Witam,jedna pompa to raczej nie da rady na takich długich pętlach ,wymiennik to jakiś 50kw .Czy rozdzielacze masz z regulatorami przepływu ,czy na każdym rozdzielaczu masz w miarę równe długości pętli.Musisz założyć ze dwie pompy i krótsze pętle pokryzować
Napisano
Cytat

Witam,jedna pompa to raczej nie da rady na takich długich pętlach ,wymiennik to jakiś 50kw .Czy rozdzielacze masz z regulatorami przepływu ,czy na każdym rozdzielaczu masz w miarę równe długości pętli.Musisz założyć ze dwie pompy i krótsze pętle pokryzować


Na listwie zasilającej jest coś w rodzaju szklanej lub plastikowej rurki z ruchomym elemętem wewnątrz. Na powrotnej miejsce na głowice. Jedna pompa nie wystarczy np. 25-60 ? Czy dwie pompy nie będą za szybko zabierać wody z wymiennika co będzie powodowało mniejsze ogrzanie wody w instalacji ? Czy potrzeba założyć naczynie czy może chodzić na ciśnieniu np.3-4 bar? Pętle mają od około 100-150 metrów ( przynajmniej tak to wynika z opisów montera który to robił i nie skończył)
Napisano
Dlatego wymiennik trzeba przewymiarować ,żeby mógł oddać odpowiednią ilość ciepła ,a co do zbyt szybkiego obiegu to niema obawy,podłogówka stawia duży opór, poza tym na rozdzielaczach będziesz mógł wyregulować ,a przy tak długich pętlach i tak będzie się nagrzewać kilka dni,naczynie zamknięte za wymiennikiem na powrocie ,wielkość około 10% ilości wody w układzie,ciśnienie jakieś 1,5. 2,0 bary
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Dlatego wymiennik trzeba przewymiarować ,żeby mógł oddać odpowiednią ilość ciepła ,a co do zbyt szybkiego obiegu to niema obawy,podłogówka stawia duży opór, poza tym na rozdzielaczach będziesz mógł wyregulować ,a przy tak długich pętlach i tak będzie się nagrzewać kilka dni,naczynie zamknięte za wymiennikiem na powrocie ,wielkość około 10% ilości wody w układzie,ciśnienie jakieś 1,5. 2,0 bary



Jak policzyć ilość wody w instalacji ?
Czy potrzebne są jakieś zabezpieczenia na temperaturę i ciśnienie ?
Czy na sieci dać tzw. odmulacz czy wystarczy filtr 1 1/4 ?
Czy możliwe jest dodatkowo dołączyć 3 grzejniki zasilane z rozdzielacza podłogówki (po jednym z każdego rozdzielacza) czy zrezygnować z nich ?
Jak liczy się moc grzejników ( np.pomieszczenie dł.5m / szer.4m / wys. 3m średnio ocieplone ściany) ?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jak policzyć ilość wody w instalacji ?
Czy potrzebne są jakieś zabezpieczenia na temperaturę i ciśnienie ?
Czy na sieci dać tzw. odmulacz czy wystarczy filtr 1 1/4 ?
Czy możliwe jest dodatkowo dołączyć 3 grzejniki zasilane z rozdzielacza podłogówki (po jednym z każdego rozdzielacza) czy zrezygnować z nich ?
Jak liczy się moc grzejników ( np.pomieszczenie dł.5m / szer.4m / wys. 3m średnio ocieplone ściany) ?

Napisano
Jak policzyć ilość wody w instalacji ?

[(3,14*d^2)/4]*L, gdzie:

L-długość rur w metrach
d-średnica wewnętrzna rury w metrach

powinna Ci wyjść pojemność wodna instalacji w samych rurach w m3 (jak chcesz w litrach to podzielić przez 1000)

+ewentualne grzejniki (w kartach katalogowych powinna byc pojemność)
+rozdzielacze (liczyć podobnie jak rury, ale to groszowe sprawy)
+naczynie wzbiorcze (z karty katalogowej)
+wymiennik (również z karty)

Czy potrzebne są jakieś zabezpieczenia na temperaturę i ciśnienie ?

temperatura: można np. dawać ograniczniki temperatury powrotu, lub zestawy pompowo mieszające na rozdzielaczu
ciśnienie: naczynie wzbiorcze z zaworem bezpieczeństwa

Czy na sieci dać tzw. odmulacz czy wystarczy filtr 1 1/4 ?

jeżeli chodzi o sieć to warto dać odmulacz, po stronie instalacji w domu wystarczy filtr

Czy możliwe jest dodatkowo dołączyć 3 grzejniki zasilane z rozdzielacza podłogówki (po jednym z każdego rozdzielacza) czy zrezygnować z nich ?

można grzejniki wpiać, ale w wyniku niskiej temperatury zasilania zwiększą się znacznie ich wymiary. Ale w celu dogrzania, lub tam gdzie nie mozna podłogówki położyć, lub do łazienek wskazane są właśnie grzejniki.

Jak liczy się moc grzejników ( np.pomieszczenie dł.5m / szer.4m / wys. 3m średnio ocieplone ściany) ?

5x4 = 20 m2 i dajesz powiedzmy 100-120 W/m2 straty ciepła czyli wychodzi jakieś 2400 W czyli 2,4 kW
Napisano
wymiennik to jakpiesali poprzednicy około 50kw przy parametrach 50/30 st i pompa do tego 25/60 prawdobodobnie na drugim biegu wystarczy ,a cisnienie w instalacji to nie wiecej niz jeden bar na zimnej instalacji
a 150m na jednej pętli to standart max kładzie sie 180 m pozniej zaczynaja cie problemy

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...