Skocz do zawartości

Historia edycji

Elfir

Elfir

Chociaż faktycznie, gdyby chcieli rzetelnie do tego podejść, to wzięliby przykładową ścianę dwuwarstwową - np. 40 cm. i policzyli parametry i cenę dla m2.

 

np. 

BK 500 Solbet Optimal - 24x24x59 cm + 16 cm styropianu grafitowego = Współczynnik przenikania ciepła: 0,15W/m2K

Cena 1 m2 ściany z bloczka wynosi:  76,2 zł (10,79 zł x 7,062 szt), Cena 1m2 styropianu 16 cm wynosi 32 zł (dla ceny 60 zł/paczka 0,3m3)

Czyli łączny koszt m2 to 108,2 zł

 

Silikat drążony 18 cm Silka - 18x19,9x33,3 cm + 22 cm styropianu grafitowego = 0,14W/m2K

Cena 1m2 ściany z silki wynosi:  68,25 zł (4,55 zł x 15 szt), Cena 1m2 styropianu 22 cm wynosi 44 zł (dla ceny 60 zł/paczka 0,3m3)

Czyli łączny koszt m2 to 112,25 zł

 

Ceny brałam pierwsze lepsze z neta. Aby było wiarygodniej, trzeba byłoby na podstawie jednej hurtowni. 

 

Do tego dochodzi koszt zaprawy, zbrojenia, tynkowania, itd.

 

Szczerze mówiąc brakuje takich kalkulatorów cenowych. Użytkownik wpisuje grubości, ceny i bęc! wylicza mu koszt 1 m2 ściany.

Ja wiem, ze da się to zrobić przy niewielkim wysiłku w Exelu, ale ludzie teraz leniwi.

Elfir

Elfir

Chociaż faktycznie, gdyby chcieli rzetelnie do tego podejść, to wzięliby przykładową ścianę dwuwarstwową - np. 40 cm. i policzyli parametry i cenę dla m2.

 

np. 

BK 500 Solbet Optimal - 24x24x59 cm + 16 cm styropianu grafowego = Współczynnik przenikania ciepła: 0,15W/m2K

Cena 1 m2 ściany z bloczka wynosi:  76,2 zł (10,79 zł x 7,062 szt), Cena 1m2 styropianu 16 cm wynosi 32 zł (dla ceny 60 zł/paczka 0,3m3)

Czyli łączny koszt m2 to 108,2 zł

 

Silikat drążony 18 cm Silka - 18x19,9x33,3 cm + 22 cm styropianu grafitowego = 0,14W/m2K

Cena 1m2 ściany z silki wynosi:  68,25 zł (4,55 zł x 15 szt), Cena 1m2 styropianu 22 cm wynosi 44 zł (dla ceny 60 zł/paczka 0,3m3)

Czyli łączny koszt m2 to 112,25 zł

 

Ceny brałam pierwsze lepsze z neta. Aby było wiarygodniej, trzeba byłoby na podstawie jednej hurtowni. 

 

Do tego dochodzi koszt zaprawy, zbrojenia, tynkowania, itd.

 

Szczerze mówiąc brakuje takich kalkulatorów cenowych. Użytkownik wpisuje grubości, ceny i bęc! wylicza mu koszt 1 m2 ściany.

Ja wiem, ze da się to zrobić przy niewielkim wysiłku w Exelu, ale ludzie teraz leniwi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...