Skocz do zawartości

Jak ocieplić dom z bali?


Gość

Recommended Posts

Napisano
Mam stary dom z bali i chciałbym go ocieplić. Między balami znajdują się kilkucentymetrowe dziury. Oczywiście wykluczone jest abym stosował ocieplenie zewnętrzne, ponieważ dom straciłby swój niepowtarzalny charakter. Słyszałem, że można między bale przykleić tzw. "sztuczne warkocze", ale nie znam żadnego producenta tych produktów. W związku z tym mam dwa pytania: jak najlepiej uszczelnić taki stary dom i gdzie mogę znaleźć informacje nt. producentów "sztucznych warkoczy".
Napisano
Tak jak każdy dom, od środka wełna z folią tak aby ściany (podobnie jak dach) nie oddychały. Od oddychania jest wentylacja (najlepiej rekuperator). Izolowana ściana jezeli "oddycha" będzie mokra. Patrz wykres Moliera
Napisano
Jeżeli chciałbyś ocieplić dom w tradycyjny sposób to proponuję wybrać się z tym problemem do naszych górali. Zakładam, że tam wykonuję się takie rzeczy jak sztuczne warkocze.
Pozdrawiam
Janusz
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Przerwy miedzy balami trzeba wypelnic czyms nieprzepuszczajacym wody i koniecznie elastycznym ze wzgledu na ruchy drewna. Mozna uzyc do tego np grubych sznurow nasaczonych pokostem. Aby ocieplic taka sciane i zachowac wyglad ocieplenie trzeba dac od wewnatrz w postaci elastycznej izolacji, np z welny, ktora mocuje sie na do sciany z bali poprzez folie paroprzepuszczalna. Folia ta zabezpieczy wate w przypadku awaryjnego przedostania sie wody,
Napisano
Gruba i szeroka boazeria/deska obiciowa nie wyglada tak zle. Jezeli chcemy/musimy ocieplac to lepiej to zrobic od zewnatrz i wtedy to jest dobre rozwiazanie zostawiajac we wnetrzu/dla siebie orginalne bale,
  • 2 lata temu...
Napisano
"Sztuczne warkocze"? Slyszę o tym po raz pierwszy. Czy jest to produkt naturalny? Jeśli tak (a sądze że tak) to jak wypada w porównaniu z wqełną i styropianem?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To prawda, ale od strony ściany ma prosty kanał, a tam jest jeszcze gorzej, nie widać przesyłu. Z tego zdjęcia widać, że strefa brzegowa u pana nie istnieje. Tam, gdzie powinna być wyższa temperatura podłogi, jest na odwrót.   Może trzeba było zrobić to tak. Pominąć suchy jastrych. Sander Alu Standard EPS 300        
    • Ja bym to dopianował i pokrył gumą w płynie.
    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...