Skocz do zawartości

Jak wykonać strop monolityczny?


Recommended Posts

Gość ASDFGHYCVNMHUI
Napisano
to w końcu co jest lepsze-strop akermana czu monolityczny?
Napisano
Cytat

to w końcu co jest lepsze-strop akermana czu monolityczny?


icon_biggrin.gif

Witam,

Według mnie każdy ma zalety i wady, ale ja wybrałem projekt ze stropem monolitycznym. Sam projekt oczywiście wybieraliśmy z innych względów, ale to że się okazało, iż ma strop monolityczny uważamy za jedną z jego zalet . Strop nie popęka , nie będzie klawiszował, trzeba było go tylko wyciszyć - to wada, inne sprawy to same zalety.

pozdrawiam;

Darek
Napisano
Cytat

monolityczny znaczy bardziej pracochłonny a tym samym droższy (robocizna )



Witam,

Monolityczny znaczy bardziej pracochłonny, ale niekoniecznie droższy - to już zależy od Twoich umiejętności negocjacyjnych tak w przypadku zakupu materiałów jak i w znalezieniu dostępnego cenowo wykonawcy - mnie się udało !!!

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Cytat

Witam,

Monolityczny znaczy bardziej pracochłonny, ale niekoniecznie droższy - to już zależy od Twoich umiejętności negocjacyjnych tak w przypadku zakupu materiałów jak i w znalezieniu dostępnego cenowo wykonawcy - mnie się udało !!!

pozdrawiam:

Darek



Tylko pogratulować ale skoro piszesz ze "droży" nie koniecznie to napisz ile i za ile
Napisano
Cytat

Tylko pogratulować ale skoro piszesz ze "droży" nie koniecznie to napisz ile i za ile



Witam,

Szczerze mówiąc, to nie mam w tej chwili rozbitych kosztów i trudno by mi było je odszukać , ale jak znajde chwilę, to nie omieszkam. Z tego co pamiętam na chwilę obecną za robocizną stan surowy z więźbą dachową zapłaciłem 34 tys zł, ale było to pięć lat temu. Pisałem, że mi się udało, bo niektórzy potencjalni wykonawcy krzyczeli dwa razy tyle. Podobnie było z materiałami.

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Cytat

..........wiec 5 lat temu były inne ceny niż teraz ale sam chętnie dowiem się ile koszt był takowego stropu




Witam,

Ok, odszukałem umowę z wykonawcą , koszt wykonania stropu nad parterem to 5 tys zł ( deski i stemple po stronie wykonawcy ). Na materiały wydałem : pręty zbrojeniowe - 2376 zł, beton B12,5 - 15 m3 - 2712 zł, co daje łącznie 10088 zł, załóżmy że były jeszcze jakieś drobiazgi jak gwoździe itp, więc łączny koszt nie przekroczył 10500 zł.

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Cytat

Witam,

Ok, odszukałem umowę z wykonawcą , koszt wykonania stropu nad parterem to 5 tys zł ( deski i stemple po stronie wykonawcy ). Na materiały wydałem pręty zbrojeniowe - 2376 zł, beton B12,5 - 15 m3 - 2712 zł, co daje łącznie 10088 zł, załóżmy że były jeszcze jakieś drobiazgi ja gwoździe itp, więc łączny koszt nie przekroczył 10500 zł.

pozdrawiam:

Darek



podaj jak duży ten strop był
Napisano
Cytat

to cena podobna do stropu z poroterma jeżeli ma 100 metrów



Witam ,

Ok, nie ma się co spierać monolityczny czy nie każdy wybiera sam.

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Cytat

nie nie jestem daleki od spierania sie ....ja porównuje tylko ceny a tak jak napisałeś każdy wybiera sam


icon_biggrin.gif

Witam,

No to dobrze bo już myślałem że jesteś opozycyjnie nastawiony, życzę sukcesów w budowaniu !!!.

pozdrawiam: Darek

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...