Skocz do zawartości

jakie grzejniki na prąd


Gość

Recommended Posts

Napisano
Jakie grzejniki elektryczne polecacie?
Konwektory, olejowe, czy może drogie akumulacyjne?
Napisano
Kupiłem właśnie malutkiego olejaka (1000 Watt) - dziewięć żeberek (połowa wysokości standardowego grzejnika olejowego).
Nie zabierze mi miejsca, a podgrzeje trochę malutki pokoik. Podstawowe ogrzewanie to kominek z roprowadzaniem ciepła.
Koszt grzejnika to 169 zł.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Mozna zastosowac promiennik.
Najlepiej powiesic go wysoko na scianie aby obejmowal swoim zasiegiem caly pokoj. Juz po chwili jest cieplo, i zuzycie pradu jest o ok. 30 % mniejsze niz w innych tradycyjnych grzenikach elektrycznych,
Napisano
promiennik - to rozwiazanie przyszlosci i malo przyjete w PL. Widzialem takie zastosowanie w hali produkcyjnej firmy DUKA, fajna sprawa - ogrzewa miejscowo - uwaga miejscowo!

olejak zawsze lepiej niz wodny - wieksza wydajnosc cieplna.

przyznam sie szczerze, ze nie jestem zwolennikiem ogrzewania elektrycznego - i to nie tylko ze wzgledow ekonomicznych. Nie znalazlem zadowolonych ludzi z tego typu urzadzen po kilku latach - zawsze mieli jakies ale - przemysl to - to w koncu decyzja na dluzej icon_smile.gif

bez 2 strefy nie popdchodz do elektrycznego ogrzewania - chyba ze masz w rodzinie rokefelerow icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
W mieszkaniu promienniki nadaja sie najlepiej jako dodatkowe ogrzewanie, np miejscowe w lazience, jak potrzeba zeby miec w nieduzej przestrzeni szybko cieplo,
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Wszystko zależy od indywidualnych warunków i potrzeb.
Na dogrzewanie polecałbym konwektory - tanie i małe.
Jak do ogrzewania domu jako system podstawowy, to już ekonomicznie lepiej wychodzą piece akumulacyjne (oczywiście dynamiczne).
Są jeszcze inne alternatywne ale równie komfortowe w użytku systemy jak np. pompy ciepła (choć drogie w inwestycji).
Koszty eksploatacji można porównać na http://www.wolnaenergia.pl
Pozdr.
Napisano
Najdroższe w eksploatacji są grzejniki akumulacyjne oczywiście dynamiczne. Dużo kosztują, za dużo zużywają (nieprawdą jest , ze nie oddają ciepła kiedy nie potrzeba, bo obudowa ma 70 st.C). Zupełnym nieporozumieniem jest pompa ciepła, której okres zwrotu w izolowanym domu jednorodzinnym znacznie przekracza trwałość. Najekonomiczniejsza jest skuteczna izolacja i wentylacja na poziomie 40 kWh/m2 rocznie i systemowe ogrzewanie niecentralne.
Napisano
Piece akumulacyjne odpowiednio dobrane do potrzeb na pewno nie są droższe w eksploatacji od konwektorów, one pobierają energię kiedy jej cena jest ok. 2 razy tańsza (przy korzystaniu z taryfy dwustrefowej) od ceny energii w taryfie jednostrefowej, która ma zastosowanie przy konwektorach.
Co do pompy ciepła, to rzeczywiście opłaca się bardziej przy dużym zapotrzebowaniu na ciepło, ale bez przesady że okres zwrotu przekracza trwałość. Przy rosnących cenach nośników energii jej okres zwrotu będzie się skracał.
Z tą wiarą w izolację też byłbym ostrożny, bo nie we wszystkich przypadkach jest najlepszym rozwiązaniem.
Poza tym Tomek2 nic więcej nie podał do jakich celów ma być to ogrzewanie i jaki jest stan obecny, więc dywagować można bez końca.
Napisano
U nas taż wyszło, że piece akumulacyjne, są na 100% droższe od konwekcyjnych w eksploatacji! tasowaliśmy to , by uczciwie informować przed montowaniem.
A co do izolacji to też się mylisz , bo norny na emisję ciepła RT 2000 i tak u nas będą. A druga taryfa jest prawię połowę tańsza , ale koszt przesyłu jest ten sam co pierwszej, co czyni tylko 1/4. A jeszcze raz powtórzę testowaliśmy identycznych pawilonach świeżo wybudowanych (przed wprowadzeniem tam się firm) utrzymanie min 20 st C przez 11 h i 14st. przez 13 h najtaniej promiennik (Noirot), potem (bardzo blisko) konwekcyjny (Noirot) i zdecydowanie negatywnie odstawał akumulacyjny.
(Oldsberga)
Napisano
Wentylku - konstrukcje taryf są różne w różnych zakładach energetycznych, jednak w żadnym nie ma tak, że cena przesyłu w G11 i w strefie nocnej G12 są takie same. Ponadto, tylko dwa zakłady (Stoen i dawny Toruń) nie różnicują cen przesyłu w poszczególnych strefach taryfy G12. Porównaj koszty różnych ZE na stronie http://www.wolnaenergia.pl, być może znajdzie się jakiś obszar gdzie przy wspomnianych przez Ciebie warunkach eksploatacji piece będą korzystniejsze pod tym względem. Pozdr.
Napisano
Sam mam podobny problem - kupuje wlasnie zaadaptowane poddasze w kamienicy o pow. 75m. Jest tam juz zainstalowane ogrzewanie elektryczne (II taryfa) - w najwiekszym pokoju (22m) piec akumulacyjny dynamiczny, reszta to jakies badziewia. Jest druga taryfa i rachunki w zimie to 460 zlotych (4 osoby) na dwa miesiace. Wode ogrzewa boiler. I sam nie wiem, czy to duzo, czy nie. I czy inwestowac te powiedzmy 12 tys. i przejsc na gaz, ktory jest w mieszkaniu? Ludzie, ktorzy tam mieszkali przez 10 lat nie zdecydowali sie na gaz, a ja mieszkajac kiedys w przedwojennej willi (mieszkanie 80m, wysokosc 2,5m), gdzie bylo ogrzewanie gazowe, przeciagi i stare okna placilem w zimie 470 zlotych za sam gaz! W koncu poddasze jest ogrzewane od spodu przez 4 kondygnacje...

A pan Brzeczkowski vel Wentylek proszony jest o zdecydowanie sie na jedna tozsamosc, schizofrenia to powazna choroba...
  • 8 lata temu...
Napisano
Cytat

Jakie grzejniki elektryczne polecacie?
Konwektory, olejowe, czy może drogie akumulacyjne?



Witam, z góry przepraszam że odświeżam stary temat ale potrzebuję porady. Zastanawiamy się z mężem nad zmiana ogrzewania ze starego węglowego na elektryczne. Oglądaliśmy w internecie masę urządzeń, ale naszą uwagę przykuły piece akumulacyjne z rozładowanie dynamicznym oraz promienniki na podczerwień. Moje pytanie jest następujące co jest bardziej oszczędniejsze ?? Piece akumulacyjne ładują się podczas drugiej taryfy i trzymają ciepło. Natomiast promienniki dają ciepło gdy są włączone, ale co wybrać? Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie. Wiem tylko tyle ile wyczytałam w internecie. Proszę o pomoc.
Napisano
Jak poznasz obciążenie cieplne swojego domu/mieszkania to problem sam się rozwiąże.
Ogrzewanie elektryczne jest bardzo wygodne i może być akceptowalne pod względem kosztów eksploatacyjnych (bo te instalacyjne są jedne z najniższych), ale wymaga znacznie cieplejszej niż standardowa chałupa.
Napisano
Cytat

Ogrzewanie elektryczne najdroższe z możliwych .... nie lepiej coś tańszego poszukać?


Poprosze o uzasadnienie najlepiej poparte wlasnym doświadczeniem icon_wink.gif

Cytat

Jak poznasz obciążenie cieplne swojego domu/mieszkania to problem sam się rozwiąże.
Ogrzewanie elektryczne jest bardzo wygodne i może być akceptowalne pod względem kosztów eksploatacyjnych (bo te instalacyjne są jedne z najniższych), ale wymaga znacznie cieplejszej niż standardowa chałupa.


I tak i nie , co oznacza znacznie cieplejszej niż standardowa w tym przypadku???
Napisano
Cytat

Poprosze o uzasadnienie najlepiej poparte wlasnym doświadczeniem icon_wink.gif




Oj doświadczyłam, doświadczyłam niemałych rachunków zanim poszłam po rozum do głowy.

Miałam grzejniki olejowe i piec akumulacyjny ogrzewany prądem .... prawie bankrutem zostałam icon_cry.gif
Napisano
Cytat

Witam, z góry przepraszam że odświeżam stary temat ale potrzebuję porady. Zastanawiamy się z mężem nad zmiana ogrzewania ze starego węglowego na elektryczne. Oglądaliśmy w internecie masę urządzeń, ale naszą uwagę przykuły piece akumulacyjne z rozładowanie dynamicznym oraz promienniki na podczerwień. Moje pytanie jest następujące co jest bardziej oszczędniejsze ?? Piece akumulacyjne ładują się podczas drugiej taryfy i trzymają ciepło. Natomiast promienniki dają ciepło gdy są włączone, znalazłam pod linkiem kilka promienników ale co wybrać? Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie. Wiem tylko tyle ile wyczytałam w internecie. Proszę o pomoc.


Odpowiedź nie jest moim zdaniem nie jakie grzejniki tylko czy w ogóle i koniecznie elektryczne, tu trzeba by się zastanawiać w jakiej technologii jest dom, jakie jest obecnie zużycie węgla i jego koszt na sezon. Dlaczego to istotne? Bo gdybyśmy wzięli 2 identyczne domy co do parametrów izolacyjności to dom w technologii szkieletowej da się ogrzać elektrycznie a murowany już niekoniecznie (wydaje mi się że to kwestia bezładności) i 2 czynnik to jaka jest wielkość domu , bo nie oszukujmy się ogrzanie 130 m2 domu to nie problem i koszt miesięczny ogrzewania powiedzmy ok 450 zł jest do przyjęcia ale już ogrzanie 250 m2 w ten sposób to nie będzie tak mało. I 3 czynnik jaki bym zbadał przed decyzją o ogrzewaniu prądem to cena prądu i dostępne na rynku lokalnym taryfy. A dlaczego takie pytania ?

Ano z własnego doświadczenia odpowiem ogrzewam kanadyjczyk prądem już 10 lat, źródłem ciepła są konwektory Atlantic F-18 o łącznej mocy w całym domu 6kw (130 m2). Dzięki taryfie ZEWT warszawa teren G12w czyli 2 strefowej weekendowej opłaty za prąd są bardzo przyzwoite bo zarówno ogrzewanie jak i cuw i normalne zużycie odbywa się glównie w weekend kiedy przebywam w domu najwięcej jak i korzystam z prądu najaktywniej. W moim przypadku ogrzewacze akumulacyjne zwróciły by sie po jakichś 15 latach więc sobie to darowałem choć planowałem początkowo i instalacja jest dostosowana do takich grzejników

Cytat

Oj doświadczyłam, doświadczyłam niemałych rachunków zanim poszłam po rozum do głowy.

Miałam grzejniki olejowe i piec akumulacyjny ogrzewany prądem .... prawie bankrutem zostałam icon_cry.gif


Rozumiem i współczuję ja mam konwektory od poczatku i nie żałuję dla mojego domu są ok z tym że na początku miałem marketowe i z konieczności i rachunki były już dobre , a już 3 sezon mam z gorniejszej półki i komfort jest większy a koszty mniejsze jednak
Napisano
Cytat

I tak i nie , co oznacza znacznie cieplejszej niż standardowa w tym przypadku???


Np o zapotrzebowaniu na ciepło na poziomie 70kWh/m2 a nie 120kWh/m2.
A zważywszy że mowa o wymianie starego ogrzewania węglowego, co by mogło świadczyć że dom już kilka wiosen liczy, to jeśli w międzyczasie nie została wykonana porządna termomodernizacja to zapotrzebowanie na ciepło może być i większe.
Dlatego tez wspominam o obciążeniu cieplnym.
Napisano
Kiedyś szacowałem w sposób oczywiście uproszczony to u mnie jakoś wyszło około 60kWh/m2 może i dlatego da sie ogrzać elektrycznie
Napisano
Im niższy litraż domu tym bardziej ogrzewanie prądem staje się konkurencyjne względem innych rozwiązań.
Z tym że tak dopiero od <7litrów.

PS.
Tak w ogóle zaczynam odnosić wrażenie że chodziło tylko o zwrócenie uwagi na podlinkowaną stronę, co zresztą czujna Redakcja wyłapała icon_smile.gif
... a nie rozwiązanie konkretnego dylematu.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dzięki za odpowiedzi, nie miałam czasu sprawdzać postów i sporo się tego uzbierało. Trochę poczytałam i nie podałam może istotnych informacjo na temat pomieszczeń, są to 3 pomieszczenia gdzie każde ma 15m2, 10m2 i 12m2. Jest to mieszkanie w kamienicy i znajduje się ono na 1 piętrze. Od spodu jest mieszkanie ogrzewane i nad nami też jest mieszkanie które również jest ogrzewane. Chodzi mi o konkrety.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Tak jak pisał przedmówca potrzebne sa dodatkowe informacje nt. tego mieszkania.
Łączny metraż
wysokość
jak wygląda obecna instalacja ? grzejniki czy piece kaflowe ?
Ile tego węgla schodziło
Z czego zbudowane są ściany i z którego roku jest budynek ?

Cytat

Oj doświadczyłam, doświadczyłam niemałych rachunków zanim poszłam po rozum do głowy.

Miałam grzejniki olejowe i piec akumulacyjny ogrzewany prądem .... prawie bankrutem zostałam icon_cry.gif



A jaka taryfa była ?
Pomysł łaczenia grzejnikow olejowych i akumulacyjnych świadczy o braku zdecydowania co do sposobu ogrzewania. Edytowano przez NOTO (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...