Skocz do zawartości

czy warto


Gość

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Bardziej rzeczowo i konkretnie się nie da a jak ktoś nie rozumie łatwo do mnie zadzwonić czy odwiedzić. www.nie-co.pl Z wieoletniego doświadczenia wiem, że nie rozumieją o czm piszę tylko ci, którzy nie chca zrozumieć.



każdy pasjonata ogrzewan elektrycznych bedzie tak gadał jak powyższy gość -- tylko ,że nikogo nie przekona
do takich
Napisano
Cytat

Ja tak (40kWh/m2/rok) radzę i robię od dawna, a teraz doszły zalecenia (no jeszcze nie u nas) RT2000 R 2000. Po drugie komfort, centralne ogrzewanie w izolowanym domu nie daje się sterować i zawsze izolować jest taniej niz ogrzewać.



hehe zatem proponuje sie zdrowo zaizolowac
Napisano
Cytat

Co Cię tak dziwi. Izolacji można dać dużo a nie izolować (np lodówka zamknięta i uchylona mają dokładnie taką samą izolację, ale inne zużycie prądu) Dasz styropian na zewnątrz ściany to jak połączysz go ze styropianem w podłodze?. Mylisz pojęcia zużycia energii z mocą zainstalowaną (możesz dać i 100W/m2 byleby to jak najrzadziej pracowało) Nie istnieje coś takiego jak audyt energetyczny to tylko forma wyrwania kasy. Posługiwanie się średnią w izolacjach, niemożliwość uwzględnienia mostków termicznych, jak wprowadzić do audytu zawilgocenie izolacji, staranność jej wykonania (np jeden położy 20 cm styropianu a drugi 4x5 na "mijankę" dla audytora to to samo) powoduje, że audyt to oszustwo. [/img]



widze ,że tu ktoś promuje swoją stronę internetową -- muszę przyznac ,że oryginalny sposób
Napisano
Cytat

Zastanawiam się nad montażem pompy ciepła typu powietrze/woda. Mroźnych dni w roku mamy niewiele (na zachodzie Polski), a pompy tego typu działają przy parametrach temp. zewn. 2*C/temp. zasilania 35*C ze wspólczynnikiem efektywności ok. 3, tzn. 1 kWh energii dostarczonej = 3 kWh energii uzyskanej do ogrzewania. Koszt takiej pompy ciepła (do typowego domku jednorodzinnego 5 - 8 kW) to ok. 4500 Euro, nie trzeba wykonywać żadnych kolektorów czy też sond ziemnych. W wyjątkowo mroźne dni - jest ich w skali roku < 5% - można dogrzewać dom grzałką elektryczną lub innym kotłem c.o. (zakłada się moc dodatkowego źródła ciepła na ok. 50 % mocy pompy ciepła).
Uważam to rozwiązanie za dość dobre dla nowobudowanych domków jednorodzinnych z ogrzewaniem podłogowym w sytuacji gdy nie ma dostępu do gazu ziemnego, co potwierdza fakt, że obecnie większość montowanych w Niemczech czy Szwajcarii pomp ciepła to pompy ciepła typu powietrze/woda.



tak to ciekawe rozwiązanie figter 2020 pracuje do -20 st C więcej informacji www.artsanit.pl
Napisano
2 dni ten temat czytałem, sporo tego icon_smile.gif ok, a teraz moim skromnym zdaniem, jeśli miałbym dobrze ocieplony dom - myślę tu o 25-30cm styropianu, tak żeby opór cieplny ściany był koło ponad 10, i gdyby były potrójne okna no i rekuperator - to można by zastosować po prostu ogrzewanie kolektorem słonecznym próżniowym + kominek z płaszczem wodnym, i teraz trzecie źródło zasilania to mały dylemat, opcja podłączenia gazu i piecyka gazowego uzupełniającego ta instalacje, koszty ogrzewania domu gazem były by jak liczyłem (mowa o domu koło 160m^2) w granicach 700-1000zł, dom z racji dobrego ocieplenia był by tani w ogrzaniu, tylko piecyk gazowy powoduje problem, w wentylacji mechanicznej nie może być stosowany wiec trzeba robić w pomieszczeniu wentylacje grawitacyjną, co powoduje ucieczkę części ciepła, ale chyba nie jest ona zbyt duża:) Druga opcja to zamiast piecyka gazowego do ogrzania wody użytecznej i centralnego, można by zastosować pompę cieplną z poziomym kolektorem ziemnym:) zużycie energii elektrycznej przez pompę zostanie zminimalizowane, gdyż będzie tylko uzupełniać pozostałe dwa źródła ciepła, amortyzacja ... chyba dosyć długa, licząc że dom taki nie będzie wymagał dużej pompy, powinna starczyć taka o mocy grzewczej koło 5kW, cena w okolicy 11-13 tys. do tego kolektor pewnie z 9 tys. koszt ostateczny na oko 21 tys. icon_smile.gif co za to mamy ? komfort, wyższe rachunki za prąd, brak rachunków za gaz, węgiel czy inne paliwa. Moim zdaniem powinno wszystko hulać tanio, w lecie praktycznie pompa działała by po to by dogrzać wodę i to tylko nad ranem gdy nie ma słońca. Takie moje skromne podsumowanie, taka instalacja jest super, droższa niż tradycyjna ale tańsza w utrzymaniu, powoduje spore oszczędności.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

2 dni ten temat czytałem, sporo tego icon_smile.gif ok, a teraz moim skromnym zdaniem, jeśli miałbym dobrze ocieplony dom - myślę tu o 25-30cm styropianu, tak żeby opór cieplny ściany był koło ponad 10, i gdyby były potrójne okna no i rekuperator - to można by zastosować po prostu ogrzewanie kolektorem słonecznym próżniowym + kominek z płaszczem wodnym, i teraz trzecie źródło zasilania to mały dylemat, opcja podłączenia gazu i piecyka gazowego uzupełniającego ta instalacje, koszty ogrzewania domu gazem były by jak liczyłem (mowa o domu koło 160m^2) w granicach 700-1000zł, dom z racji dobrego ocieplenia był by tani w ogrzaniu, tylko piecyk gazowy powoduje problem, w wentylacji mechanicznej nie może być stosowany wiec trzeba robić w pomieszczeniu wentylacje grawitacyjną, co powoduje ucieczkę części ciepła, ale chyba nie jest ona zbyt duża:) Druga opcja to zamiast piecyka gazowego do ogrzania wody użytecznej i centralnego, można by zastosować pompę cieplną z poziomym kolektorem ziemnym:) zużycie energii elektrycznej przez pompę zostanie zminimalizowane, gdyż będzie tylko uzupełniać pozostałe dwa źródła ciepła, amortyzacja ... chyba dosyć długa, licząc że dom taki nie będzie wymagał dużej pompy, powinna starczyć taka o mocy grzewczej koło 5kW, cena w okolicy 11-13 tys. do tego kolektor pewnie z 9 tys. koszt ostateczny na oko 21 tys. icon_smile.gif co za to mamy ? komfort, wyższe rachunki za prąd, brak rachunków za gaz, węgiel czy inne paliwa. Moim zdaniem powinno wszystko hulać tanio, w lecie praktycznie pompa działała by po to by dogrzać wodę i to tylko nad ranem gdy nie ma słońca. Takie moje skromne podsumowanie, taka instalacja jest super, droższa niż tradycyjna ale tańsza w utrzymaniu, powoduje spore oszczędności.

Z gazem doszedłeś do właściwych wniosków. Jak policzysz koszty stałe (abonament), to tylko przekonasz się o słuszności swojej decyzji. Masz 3 źródła energii. Może warto sprawdzić które z nich daje największe korzyści, a które najmniejsze ? Oczywiście jak ktoś lubi codziennie, a przynajmniej kilka razy w tygodniu palić w kominku (niektóry wspominają coś o kotłowni w salonie icon_wink.gif ), to jego wybór. Podobnej analizie poddałbym kolektory próżniowe i pompę ciepła. Podejrzewam, że wynik będzie jednoznaczny. Pompa ciepła jest w stanie dostarczyć ciepłą wodę przez cały rok, niezależnie od pogody, czy naszej chęci do palenia w kominku. Podobnie jest w stanie przez cały sezon grzewczy ogrzewać dom (być może nieco większa niż zakładałeś). Pozostałe źródła są mocno zależne od pogody, pory roku i dnia (solary), czy też naszych chęci lub możliwości palenia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Może ktoś nie zauważył... Coś napisałem w tej ankiecie...
    • Dałbyś radę zrobić jakieś fotki?
    • Witam, Pytanie o sensowny sposób naprawy trochę zniszczonego balkonu (10 lat, rys poniżej) położonego na wykuszu. Generalnie między wylewką, a resztą czoła balkonu był kiepskiej jakości okapnik, który trzymał wodę, przez co odpadły płytki z czoła wylewki, a sama wylewka się wykrusza. Chcę uzupełnić wylewką masą naprawczą i zainstalować system renoplast k30 z pełną hydroizolacją. Czoło balkonu chcę wyrównać do jednej linii i o to jest pytanie. Między czołem balkonu a styropianem z siatką poniżej jest nieregularny uskok (0.5 - 2.5 cm, zaleznie od miejsca, krzywa wylewka). Wymyśliłem sobie, że wyrównam to doklejając dodatkową warstwę styropianu 1cm i 2cm do istniejącego już styropianu z siatką tak, żeby zlicował się z naprawioną wylewką wyżej. Docelowo całe czoło balkonu chcę mieć otynkowane barankiem. Teraz wydaję mi się, że ponieważ górna połowa czoła balkonu jest z betonu, a druga połowa ze styropianu nie mogę zatopić siatki na całość i zatynkować, bo może popękać, albo po zamoknięciu będzie widać łączenie na tynku. Dlatego zastanawiam się czy potem na całe czoło nie przykleić jeszcze jednego styropianu 1cm i dopiero zasiatkować. Ma to sens? Chyba w sumie dwie warstwy kleju nie dociążą tego jakoś nadmiernie? Proszę o poradę
    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...