Skocz do zawartości

czy warto


Gość

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Bardziej rzeczowo i konkretnie się nie da a jak ktoś nie rozumie łatwo do mnie zadzwonić czy odwiedzić. www.nie-co.pl Z wieoletniego doświadczenia wiem, że nie rozumieją o czm piszę tylko ci, którzy nie chca zrozumieć.



każdy pasjonata ogrzewan elektrycznych bedzie tak gadał jak powyższy gość -- tylko ,że nikogo nie przekona
do takich
Napisano
Cytat

Ja tak (40kWh/m2/rok) radzę i robię od dawna, a teraz doszły zalecenia (no jeszcze nie u nas) RT2000 R 2000. Po drugie komfort, centralne ogrzewanie w izolowanym domu nie daje się sterować i zawsze izolować jest taniej niz ogrzewać.



hehe zatem proponuje sie zdrowo zaizolowac
Napisano
Cytat

Co Cię tak dziwi. Izolacji można dać dużo a nie izolować (np lodówka zamknięta i uchylona mają dokładnie taką samą izolację, ale inne zużycie prądu) Dasz styropian na zewnątrz ściany to jak połączysz go ze styropianem w podłodze?. Mylisz pojęcia zużycia energii z mocą zainstalowaną (możesz dać i 100W/m2 byleby to jak najrzadziej pracowało) Nie istnieje coś takiego jak audyt energetyczny to tylko forma wyrwania kasy. Posługiwanie się średnią w izolacjach, niemożliwość uwzględnienia mostków termicznych, jak wprowadzić do audytu zawilgocenie izolacji, staranność jej wykonania (np jeden położy 20 cm styropianu a drugi 4x5 na "mijankę" dla audytora to to samo) powoduje, że audyt to oszustwo. [/img]



widze ,że tu ktoś promuje swoją stronę internetową -- muszę przyznac ,że oryginalny sposób
Napisano
Cytat

Zastanawiam się nad montażem pompy ciepła typu powietrze/woda. Mroźnych dni w roku mamy niewiele (na zachodzie Polski), a pompy tego typu działają przy parametrach temp. zewn. 2*C/temp. zasilania 35*C ze wspólczynnikiem efektywności ok. 3, tzn. 1 kWh energii dostarczonej = 3 kWh energii uzyskanej do ogrzewania. Koszt takiej pompy ciepła (do typowego domku jednorodzinnego 5 - 8 kW) to ok. 4500 Euro, nie trzeba wykonywać żadnych kolektorów czy też sond ziemnych. W wyjątkowo mroźne dni - jest ich w skali roku < 5% - można dogrzewać dom grzałką elektryczną lub innym kotłem c.o. (zakłada się moc dodatkowego źródła ciepła na ok. 50 % mocy pompy ciepła).
Uważam to rozwiązanie za dość dobre dla nowobudowanych domków jednorodzinnych z ogrzewaniem podłogowym w sytuacji gdy nie ma dostępu do gazu ziemnego, co potwierdza fakt, że obecnie większość montowanych w Niemczech czy Szwajcarii pomp ciepła to pompy ciepła typu powietrze/woda.



tak to ciekawe rozwiązanie figter 2020 pracuje do -20 st C więcej informacji www.artsanit.pl
Napisano
2 dni ten temat czytałem, sporo tego icon_smile.gif ok, a teraz moim skromnym zdaniem, jeśli miałbym dobrze ocieplony dom - myślę tu o 25-30cm styropianu, tak żeby opór cieplny ściany był koło ponad 10, i gdyby były potrójne okna no i rekuperator - to można by zastosować po prostu ogrzewanie kolektorem słonecznym próżniowym + kominek z płaszczem wodnym, i teraz trzecie źródło zasilania to mały dylemat, opcja podłączenia gazu i piecyka gazowego uzupełniającego ta instalacje, koszty ogrzewania domu gazem były by jak liczyłem (mowa o domu koło 160m^2) w granicach 700-1000zł, dom z racji dobrego ocieplenia był by tani w ogrzaniu, tylko piecyk gazowy powoduje problem, w wentylacji mechanicznej nie może być stosowany wiec trzeba robić w pomieszczeniu wentylacje grawitacyjną, co powoduje ucieczkę części ciepła, ale chyba nie jest ona zbyt duża:) Druga opcja to zamiast piecyka gazowego do ogrzania wody użytecznej i centralnego, można by zastosować pompę cieplną z poziomym kolektorem ziemnym:) zużycie energii elektrycznej przez pompę zostanie zminimalizowane, gdyż będzie tylko uzupełniać pozostałe dwa źródła ciepła, amortyzacja ... chyba dosyć długa, licząc że dom taki nie będzie wymagał dużej pompy, powinna starczyć taka o mocy grzewczej koło 5kW, cena w okolicy 11-13 tys. do tego kolektor pewnie z 9 tys. koszt ostateczny na oko 21 tys. icon_smile.gif co za to mamy ? komfort, wyższe rachunki za prąd, brak rachunków za gaz, węgiel czy inne paliwa. Moim zdaniem powinno wszystko hulać tanio, w lecie praktycznie pompa działała by po to by dogrzać wodę i to tylko nad ranem gdy nie ma słońca. Takie moje skromne podsumowanie, taka instalacja jest super, droższa niż tradycyjna ale tańsza w utrzymaniu, powoduje spore oszczędności.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

2 dni ten temat czytałem, sporo tego icon_smile.gif ok, a teraz moim skromnym zdaniem, jeśli miałbym dobrze ocieplony dom - myślę tu o 25-30cm styropianu, tak żeby opór cieplny ściany był koło ponad 10, i gdyby były potrójne okna no i rekuperator - to można by zastosować po prostu ogrzewanie kolektorem słonecznym próżniowym + kominek z płaszczem wodnym, i teraz trzecie źródło zasilania to mały dylemat, opcja podłączenia gazu i piecyka gazowego uzupełniającego ta instalacje, koszty ogrzewania domu gazem były by jak liczyłem (mowa o domu koło 160m^2) w granicach 700-1000zł, dom z racji dobrego ocieplenia był by tani w ogrzaniu, tylko piecyk gazowy powoduje problem, w wentylacji mechanicznej nie może być stosowany wiec trzeba robić w pomieszczeniu wentylacje grawitacyjną, co powoduje ucieczkę części ciepła, ale chyba nie jest ona zbyt duża:) Druga opcja to zamiast piecyka gazowego do ogrzania wody użytecznej i centralnego, można by zastosować pompę cieplną z poziomym kolektorem ziemnym:) zużycie energii elektrycznej przez pompę zostanie zminimalizowane, gdyż będzie tylko uzupełniać pozostałe dwa źródła ciepła, amortyzacja ... chyba dosyć długa, licząc że dom taki nie będzie wymagał dużej pompy, powinna starczyć taka o mocy grzewczej koło 5kW, cena w okolicy 11-13 tys. do tego kolektor pewnie z 9 tys. koszt ostateczny na oko 21 tys. icon_smile.gif co za to mamy ? komfort, wyższe rachunki za prąd, brak rachunków za gaz, węgiel czy inne paliwa. Moim zdaniem powinno wszystko hulać tanio, w lecie praktycznie pompa działała by po to by dogrzać wodę i to tylko nad ranem gdy nie ma słońca. Takie moje skromne podsumowanie, taka instalacja jest super, droższa niż tradycyjna ale tańsza w utrzymaniu, powoduje spore oszczędności.

Z gazem doszedłeś do właściwych wniosków. Jak policzysz koszty stałe (abonament), to tylko przekonasz się o słuszności swojej decyzji. Masz 3 źródła energii. Może warto sprawdzić które z nich daje największe korzyści, a które najmniejsze ? Oczywiście jak ktoś lubi codziennie, a przynajmniej kilka razy w tygodniu palić w kominku (niektóry wspominają coś o kotłowni w salonie icon_wink.gif ), to jego wybór. Podobnej analizie poddałbym kolektory próżniowe i pompę ciepła. Podejrzewam, że wynik będzie jednoznaczny. Pompa ciepła jest w stanie dostarczyć ciepłą wodę przez cały rok, niezależnie od pogody, czy naszej chęci do palenia w kominku. Podobnie jest w stanie przez cały sezon grzewczy ogrzewać dom (być może nieco większa niż zakładałeś). Pozostałe źródła są mocno zależne od pogody, pory roku i dnia (solary), czy też naszych chęci lub możliwości palenia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...