Skocz do zawartości

jaki dach?


Recommended Posts

Napisano
Zastanawiam się jaka wybrać technikę krycia dachu dachówką cementową? Dach ma spad 35% i nie wiem czy lepsze jest krycie na pełne odeskowanie z papą czy na kontr łaty z folią paro przepuszczalną. Poradźcie icon_rolleyes.gif
Napisano
Fragment porady eksperta:

Brak folii przed ułożeniem ostatecznego pokrycia dachowego jest poważnym błędem, jeśli poddasze będzie wykorzystywane na cele mieszkalne, a więc i ogrzewane. Sytuacje takie zdarzają się najczęściej, gdy dach kryty jest prowizorycznie papą na deskowaniu, a dopiero po pewnym czasie układane jest docelowe pokrycie.

Więcej: https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/porady/8292-co-zrobic-z-dachem-ktory-pokryto-bez-ulozenia-folii-dachowej-fwk
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Zastanawiam się jaka wybrać technikę krycia dachu dachówką cementową? Dach ma spad 35% i nie wiem czy lepsze jest krycie na pełne odeskowanie z papą czy na kontr łaty z folią paro przepuszczalną. Poradźcie icon_rolleyes.gif



Witam,

Co do sposobu krycia dachu, to ja zmieniłem zdanie po przeczytaniu literatury fachowej , no i oczywiście po rozmowach z doradcami ( znajomi, tacy co już pobudowali - nie zawsze dobrzedoradzą , bo techniki się zmieniają, kierownik budowy i doradzcy techniczni w rożnych firmach- np RoockWool- z nimi najdlużej chyba rozmawiwłem odnośnie ocieplenia i folii - otworzyli mi oczy bo wtedy zupełnie się nie orientowałem). Ale do rzeczy - warto położyć folię paroprzepuszczalną o wysokiej paroprzepuszczalności (3000 g/m2; na dobę), co pozwoli Ci później ocieplać poddasze bez wymaganej ( w przeciwnym wypadku - folia o niedużej paroprzepuszczalności jak i przy pełnym deskowaniu i papie) przestrzeni do wentylacjii połaci dachowych - dystans pomiędzy folią,czy papą a warstwą wełny. Ponadto deskowanie + papa ( materiał i robocizna) finansowo wyniesie raczej drożej niż folia - polecam Tyvek Solid . Tak na koniec to nagrzana papa po prostu daje nieprzyjemną woń , a ja nie chciałem mieć na poddaszu nieprzyjemnego zapachu.


pozdrawiam:

Darek
Napisano
Aciu my mamy dachówkę ceramiczną roben- z tego co wiem była tylko minimalnie droższa od cementowej więc może warto jeszcze porównac jesli nie kupiliscie- i tą własnie folię wysoko paroprzepuszczlną. Nie miałam o tym pojęcia ale szef naszej firmy tez podkreślał że to bardzo ważny element i że musi byćicon_smile.gif a mam już troche powodów mu ufaćicon_smile.gif
Napisano
Dach będzie z folią wysokoparoprzepuszczalną , kryty cementówką z brassa celtycką, dlatego, że tylko ten producent dał mi ofertę warta grzechu na całe pokrycie włącznie z folią i całą resztą dodatkówi i orynnowaniem z Marley'a no i tylko u nich znalazłam taki kolor, który chcę, icon_lol.gif ale ten kolor to sprawa drugorzędna, co do finansowego aspektu to tak naprawdę ceramicznych dachówek nie brałam pod uwagę bo te prostsze zachodzą różnymi świństwami i się brudzą co u mnie na śląsku jest nie bez znaczenia, a te lepsze są nie na moją kieszeń, oczywiści pełne odeskowanie i papa to głupota (trochę poczytałam).
Dziękuję za wszystkie rady w sumie utwierdziliście mnie w słuszności krycia folią i dachówką.
Pozdrawiam.
  • 1 rok temu...
Napisano
u mnie na dach idzie dachówka ceramiczna tondach holenderka czarna glazura i zastanawiam sie nad membrana dachowa - po głowie chodzi mi tyvek pro - ok 320 zł za rolke ewentualnie cos z aquatec 180 lub klober permo light . a co do ocieplenia to rozważam zamiast wełny styropian icon_smile.gif wszyscy pchaja wełne a przeciez styro jest nawet lepszy izolacyjnie niz wełna - a za paroprzepuszczalnośc to odpowiada sprawna wentylacja
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

u mnie na dach idzie dachówka ceramiczna tondach holenderka czarna glazura i zastanawiam sie nad membrana dachowa - po głowie chodzi mi tyvek pro - ok 320 zł za rolke ewentualnie cos z aquatec 180 lub klober permo light . a co do ocieplenia to rozważam zamiast wełny styropian icon_smile.gif wszyscy pchaja wełne a przeciez styro jest nawet lepszy izolacyjnie niz wełna - a za paroprzepuszczalnośc to odpowiada sprawna wentylacja


xyczymy powodzenia z tym styropianem
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

u mnie na dach idzie dachówka ceramiczna tondach holenderka czarna glazura i zastanawiam sie nad membrana dachowa - po głowie chodzi mi tyvek pro - ok 320 zł za rolke ewentualnie cos z aquatec 180 lub klober permo light . a co do ocieplenia to rozważam zamiast wełny styropian icon_smile.gif wszyscy pchaja wełne a przeciez styro jest nawet lepszy izolacyjnie niz wełna - a za paroprzepuszczalnośc to odpowiada sprawna wentylacja



Co do membrany polecam folie Dorken delta max
- folia ta posiada specjalny filc do której można bezpośrednio dołączyć wełne mineralną z której to folia ta będzie odprowadzać skropliny.
- przy tej foli nie trzeba robić dylatacji między wełną a folią
- folia jest naprawdę wytrzymała i porządna
- u mnie wszyscy dekarze polecają i chcą robić deltą
- cena będzie droższa niż aqatec 180 ale na pewno lepiej spełni swoją rolę
Co do styro to nie dokońca polecam ponieważ styro nie nagromadzi skroplin, a jest to potrzebne na moment jak dach nie może odprowadzić pary, i może zacząć się zbierać woda i będzie gnić (zazwyczaj na rogach)"mam nadzieje że co do styro mniej więcej wytłumaczyłem"
Jak dach w okolicy warszawy to zapraszam na maila

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...