Skocz do zawartości

jaki dach?


Recommended Posts

Napisano
Zastanawiam się jaka wybrać technikę krycia dachu dachówką cementową? Dach ma spad 35% i nie wiem czy lepsze jest krycie na pełne odeskowanie z papą czy na kontr łaty z folią paro przepuszczalną. Poradźcie icon_rolleyes.gif
Napisano
Fragment porady eksperta:

Brak folii przed ułożeniem ostatecznego pokrycia dachowego jest poważnym błędem, jeśli poddasze będzie wykorzystywane na cele mieszkalne, a więc i ogrzewane. Sytuacje takie zdarzają się najczęściej, gdy dach kryty jest prowizorycznie papą na deskowaniu, a dopiero po pewnym czasie układane jest docelowe pokrycie.

Więcej: https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/porady/8292-co-zrobic-z-dachem-ktory-pokryto-bez-ulozenia-folii-dachowej-fwk
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Zastanawiam się jaka wybrać technikę krycia dachu dachówką cementową? Dach ma spad 35% i nie wiem czy lepsze jest krycie na pełne odeskowanie z papą czy na kontr łaty z folią paro przepuszczalną. Poradźcie icon_rolleyes.gif



Witam,

Co do sposobu krycia dachu, to ja zmieniłem zdanie po przeczytaniu literatury fachowej , no i oczywiście po rozmowach z doradcami ( znajomi, tacy co już pobudowali - nie zawsze dobrzedoradzą , bo techniki się zmieniają, kierownik budowy i doradzcy techniczni w rożnych firmach- np RoockWool- z nimi najdlużej chyba rozmawiwłem odnośnie ocieplenia i folii - otworzyli mi oczy bo wtedy zupełnie się nie orientowałem). Ale do rzeczy - warto położyć folię paroprzepuszczalną o wysokiej paroprzepuszczalności (3000 g/m2; na dobę), co pozwoli Ci później ocieplać poddasze bez wymaganej ( w przeciwnym wypadku - folia o niedużej paroprzepuszczalności jak i przy pełnym deskowaniu i papie) przestrzeni do wentylacjii połaci dachowych - dystans pomiędzy folią,czy papą a warstwą wełny. Ponadto deskowanie + papa ( materiał i robocizna) finansowo wyniesie raczej drożej niż folia - polecam Tyvek Solid . Tak na koniec to nagrzana papa po prostu daje nieprzyjemną woń , a ja nie chciałem mieć na poddaszu nieprzyjemnego zapachu.


pozdrawiam:

Darek
Napisano
Aciu my mamy dachówkę ceramiczną roben- z tego co wiem była tylko minimalnie droższa od cementowej więc może warto jeszcze porównac jesli nie kupiliscie- i tą własnie folię wysoko paroprzepuszczlną. Nie miałam o tym pojęcia ale szef naszej firmy tez podkreślał że to bardzo ważny element i że musi byćicon_smile.gif a mam już troche powodów mu ufaćicon_smile.gif
Napisano
Dach będzie z folią wysokoparoprzepuszczalną , kryty cementówką z brassa celtycką, dlatego, że tylko ten producent dał mi ofertę warta grzechu na całe pokrycie włącznie z folią i całą resztą dodatkówi i orynnowaniem z Marley'a no i tylko u nich znalazłam taki kolor, który chcę, icon_lol.gif ale ten kolor to sprawa drugorzędna, co do finansowego aspektu to tak naprawdę ceramicznych dachówek nie brałam pod uwagę bo te prostsze zachodzą różnymi świństwami i się brudzą co u mnie na śląsku jest nie bez znaczenia, a te lepsze są nie na moją kieszeń, oczywiści pełne odeskowanie i papa to głupota (trochę poczytałam).
Dziękuję za wszystkie rady w sumie utwierdziliście mnie w słuszności krycia folią i dachówką.
Pozdrawiam.
  • 1 rok temu...
Napisano
u mnie na dach idzie dachówka ceramiczna tondach holenderka czarna glazura i zastanawiam sie nad membrana dachowa - po głowie chodzi mi tyvek pro - ok 320 zł za rolke ewentualnie cos z aquatec 180 lub klober permo light . a co do ocieplenia to rozważam zamiast wełny styropian icon_smile.gif wszyscy pchaja wełne a przeciez styro jest nawet lepszy izolacyjnie niz wełna - a za paroprzepuszczalnośc to odpowiada sprawna wentylacja
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

u mnie na dach idzie dachówka ceramiczna tondach holenderka czarna glazura i zastanawiam sie nad membrana dachowa - po głowie chodzi mi tyvek pro - ok 320 zł za rolke ewentualnie cos z aquatec 180 lub klober permo light . a co do ocieplenia to rozważam zamiast wełny styropian icon_smile.gif wszyscy pchaja wełne a przeciez styro jest nawet lepszy izolacyjnie niz wełna - a za paroprzepuszczalnośc to odpowiada sprawna wentylacja


xyczymy powodzenia z tym styropianem
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

u mnie na dach idzie dachówka ceramiczna tondach holenderka czarna glazura i zastanawiam sie nad membrana dachowa - po głowie chodzi mi tyvek pro - ok 320 zł za rolke ewentualnie cos z aquatec 180 lub klober permo light . a co do ocieplenia to rozważam zamiast wełny styropian icon_smile.gif wszyscy pchaja wełne a przeciez styro jest nawet lepszy izolacyjnie niz wełna - a za paroprzepuszczalnośc to odpowiada sprawna wentylacja



Co do membrany polecam folie Dorken delta max
- folia ta posiada specjalny filc do której można bezpośrednio dołączyć wełne mineralną z której to folia ta będzie odprowadzać skropliny.
- przy tej foli nie trzeba robić dylatacji między wełną a folią
- folia jest naprawdę wytrzymała i porządna
- u mnie wszyscy dekarze polecają i chcą robić deltą
- cena będzie droższa niż aqatec 180 ale na pewno lepiej spełni swoją rolę
Co do styro to nie dokońca polecam ponieważ styro nie nagromadzi skroplin, a jest to potrzebne na moment jak dach nie może odprowadzić pary, i może zacząć się zbierać woda i będzie gnić (zazwyczaj na rogach)"mam nadzieje że co do styro mniej więcej wytłumaczyłem"
Jak dach w okolicy warszawy to zapraszam na maila

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...