Skocz do zawartości

Uni grunt na farbę emulsyjną?


motylek20

Recommended Posts

Napisano
Witam,
czy na dwie warstwy farby emulsyjnej można położyć uni grunt aby nowo nakładana farba lepiej trzymała?
Będę wdzięczna za każdą odpowiedź!
pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam,
czy na dwie warstwy farby emulsyjnej można położyć uni grunt aby nowo nakładana farba lepiej trzymała?
Będę wdzięczna za każdą odpowiedź!
pozdrawiam

icon_biggrin.gif można tylko po co ??? po dwóch spokojnie nakładaj kolejne chyba że istniejąca z niewiadomych przyczyn łuszczy się.
Napisano
Cytat

icon_biggrin.gif można tylko po co ??? po dwóch spokojnie nakładaj kolejne chyba że istniejąca z niewiadomych przyczyn łuszczy się.


nic się z tą farbą nie dzieje, ale jak malowałam ostatnio na jedną warstwę farby to mazało się, może to wina farby, może ciemneg koloru, teraz mam lepszą farbą wieć moze tak nie będzie, ale wolę byc zapobiegawcza, w niektorych miejscach trzeba bylo zaszpachlować niewielkie dziury to może tylko to zagruntować? Sama nie wiem. Chce żeby kolor wyszedl jednolity i ładny, a jak zagruntuje to nic sie nie stanie?;p
Napisano
Gruntowanie ścian ma na celu wyrównanie chłonności podłoża, jego wzmocnienie. Na ścianach malowanych farbami dyspersyjnymi nie ma sensu przeprowadzać takiego gruntowania, gdyż sama farba jest już w pewnym stopniu "gruntownikiem" a nowa warstwa nie przeniknie przez powłoki malarskie.
Napisano
Cytat

Gruntowanie ścian ma na celu wyrównanie chłonności podłoża, jego wzmocnienie. Na ścianach malowanych farbami dyspersyjnymi nie ma sensu przeprowadzać takiego gruntowania, gdyż sama farba jest już w pewnym stopniu "gruntownikiem" a nowa warstwa nie przeniknie przez powłoki malarskie.


ale jeżeli zagruntuję to nie będzie żadnych skutków ubocznych? słyszałam, ze na zagruntowanych scianach wystarczy pomalowac tlyko jedną wartwą farby, a tak musialabym malować dwie, mam teraz dwie jasne sciany i dwie ciemne, chce teraz mieć jeden kolor i zeby kolor wyszedl rowno, jednolicie. Umyłam sciany szarym mydlem z wodą i się waham nad polozeniem tej emulsji gruntującej:(
Napisano
Nie będzie skutków ubocznych, oprócz wspominanej już wyżej "nieekonomiczności", czyli: szkoda pieniędzy w takim układzie na podkład. Ale... są wyjątki od reguły "gruntownika- starej farby", w postaci niejednolitości starej powłoki malarskiej, z różnych przyczyn. Zatem- nic nie szkodzi na przeszkodzie gruntowaniu.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Siany gruntuje się jak pylą, wtedy grunt wchodzi nam w ścianę i zlepia nam żeby wszystko było wspólne.
Jeżeli użyłaś jakiejś niezbyt dobrej farby i teraz położysz dobrą to wiedz że jak tamta zacznie odpadać to twoja nowa warstwa tez!
Co ja bym tobie polecił? żeby zrobić to dobrze na parę lat.
Skoro tamta poprzednia farba była taka sobie (zgaduje że była oparta na żywicach winylowych albo akrylowych z drugiego sortu które po czasie ulegają kruszeniu=ściana pyli) to zagruntuj dobrym gruntem wszystko razem z poprawkami o których pisałaś.
Następnie użyj farby podkładowej w celu wyrównania powierzchni i przystosowania jej do malowania nawierzchniowego.
No i na koniec zostaje malowanie finalne czyli farba nawierzchniowa w wybranym przez nas kolorze.
I teraz uwaga ! powinno się malować 2 razy cienko a nie 1 raz grubo. Pamiętajmy że ściany nie malujemy na 1 rok tylko na parę lat, a jeżeli będziemy chcieli przemalować to nie będziemy musieli skrobać starej farby.
Reklamy w TV są fajne ale często nie są prawdą.
Pozdrawiam
  • 5 lata temu...
Napisano
Cytat

Siany gruntuje się jak pylą, wtedy grunt wchodzi nam w ścianę i zlepia nam żeby wszystko było wspólne.
Jeżeli użyłaś jakiejś niezbyt dobrej farby i teraz położysz dobrą to wiedz że jak tamta zacznie odpadać to twoja nowa warstwa tez!
Co ja bym tobie polecił? żeby zrobić to dobrze na parę lat.
Skoro tamta poprzednia farba była taka sobie (zgaduje że była oparta na żywicach winylowych albo akrylowych z drugiego sortu które po czasie ulegają kruszeniu=ściana pyli) to zagruntuj dobrym gruntem wszystko razem z poprawkami o których pisałaś.
Następnie użyj farby podkładowej w celu wyrównania powierzchni i przystosowania jej do malowania nawierzchniowego.
No i na koniec zostaje malowanie finalne czyli farba nawierzchniowa w wybranym przez nas kolorze.
I teraz uwaga ! powinno się malować 2 razy cienko a nie 1 raz grubo. Pamiętajmy że ściany nie malujemy na 1 rok tylko na parę lat, a jeżeli będziemy chcieli przemalować to nie będziemy musieli skrobać starej farby.
Reklamy w TV są fajne ale często nie są prawdą.
Pozdrawiam



Witam Wszystkich
Trochę odświeżę temat icon_smile.gif
Mam ściany w płytach G-K i kiedyś była na nich tapeta do połowy ściany a połowa wymalowana, przed malowaniem i położeniem tapet płyty zagruntowane unigruntem zwłaszcza pod tapetą, kilka lat temu pod moją nieobecność wezwała fachowców i zerwali tapety wymalowali cały pokój farbami Dulux, nie wiem czy coś gruntowali. Fachowcy zrobili na ścianach odcięcie przy suficie taśmą 40 mm. Był minimalny uskok na grubość dwóch warstw farby pomiędzy kolorem ściany a białym pasem przy suficie, przypuszczam że od malowania pędzlem przy samej taśmie.
Obecnie zabrałem się za ponowne malowanie i zauważyłem że od strony gdzie była taśma farba zaczęła odpadać i się łuszczyć więc zeskrobałem wszytko poniżej aż do miejsca gdzie było malowane wałkiem i od sufitu w dół położyłem gładź nie gruntowałem niczym przed nakladaniem gładzi i nie wiem czy dobrze zrobiłem. No ale już położona i wyszlifowana icon_biggrin.gif

I teraz pytanie czy mam to zagruntować unigruntem i czy tylko część szpachlowaną czy również starą powłokę farby położyć wtedy Podkład Śnieżka grunt bo zostało mi sporo z poprzedniego malowania, czy nie kłaść unigruntu a samą farbę podkładową Śnieżka ? Bo już się zagubiłem. Ktoś mi mówił że unigruntu nie kładzie się na stare farby i że jak za dużo to się zeszkli itp. Ostatecznie chce finalnie położyć dwie warstwy Beckersa
Jeżeli ktoś z szanownych fachowców może podpowiedzieć to będę niezmiernie wdzięczny.

Pozdrawiam
Jacek
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam Wszystkich
Trochę odświeżę temat icon_smile.gif
Mam ściany w płytach G-K i kiedyś była na nich tapeta do połowy ściany a połowa wymalowana, przed malowaniem i położeniem tapet płyty zagruntowane unigruntem zwłaszcza pod tapetą, kilka lat temu pod moją nieobecność wezwała fachowców i zerwali tapety wymalowali cały pokój farbami Dulux, nie wiem czy coś gruntowali. Fachowcy zrobili na ścianach odcięcie przy suficie taśmą 40 mm. Był minimalny uskok na grubość dwóch warstw farby pomiędzy kolorem ściany a białym pasem przy suficie, przypuszczam że od malowania pędzlem przy samej taśmie.
Obecnie zabrałem się za ponowne malowanie i zauważyłem że od strony gdzie była taśma farba zaczęła odpadać i się łuszczyć więc zeskrobałem wszytko poniżej aż do miejsca gdzie było malowane wałkiem i od sufitu w dół położyłem gładź nie gruntowałem niczym przed nakladaniem gładzi i nie wiem czy dobrze zrobiłem. No ale już położona i wyszlifowana icon_biggrin.gif

I teraz pytanie czy mam to zagruntować unigruntem i czy tylko część szpachlowaną czy również starą powłokę farby położyć wtedy Podkład Śnieżka grunt bo zostało mi sporo z poprzedniego malowania, czy nie kłaść unigruntu a samą farbę podkładową Śnieżka ? Bo już się zagubiłem. Ktoś mi mówił że unigruntu nie kładzie się na stare farby i że jak za dużo to się zeszkli itp. Ostatecznie chce finalnie położyć dwie warstwy Beckersa
Jeżeli ktoś z szanownych fachowców może podpowiedzieć to będę niezmiernie wdzięczny.

Pozdrawiam
Jacek



Właśnie to częsty przypadek, że bierzemy "fachowców" i "fachowo" robią tak, że później napotykamy na problemy.

Uni grunt firmy atlas nie nadaje się na farby! Jet to grunt o "grubych" żywicach i jego zdolności penetracji sa na marnym poziomie. Zadaniem gruntu jest przeniknąć w chłonna powierzchnię i ją "zamknąć" żeby później nic nie przenikało (inaczej żebyśmy nie tworzyli smug np. ale bardziej żeby farba miała się łączyć do spójnego podłoża).

Jaką gładź nakładałeś? Jak żywiczną to nie ma problemu, możesz od razu nakładać np. PVA jak nieżywiczną to użyj dobrego gruntu głęboko penetrującego potem PVA i farba nawierzchniowa.

Fajnie, że sam zagłębiasz tajniki remontowania icon_smile.gif
Napisano
Moim zdaniem i z mojego doświadczenia gruntowanie ścian jest mimo wszystko dobrym rozwiązaniem. Zawsze tak robię i nigdy nie miałem problemu. Jedną z zalet jaką odkryłem, jest czyszczenie ściany z kurzu itp. Oczywiście po wcześniejszym odkurzeniem go, np. szmatką, czy odkurzaczem. Być może jest to mniej ekonomiczne, ale maluje się raz na parę lat, a grunt nie kosztuje wiele i jest wydajny.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Gruntowanie ścian ma na celu wyrównanie chłonności podłoża, jego wzmocnienie. Na ścianach malowanych farbami dyspersyjnymi nie ma sensu przeprowadzać takiego gruntowania, gdyż sama farba jest już w pewnym stopniu "gruntownikiem" a nowa warstwa nie przeniknie przez powłoki malarskie.


cała prawda nic dodać nic ująć
  • 2 tygodnie temu...
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

nie warto gruntować ściany również ze względów estetycznych. Jeśli po gruntowaniu nakładamy tylko 1 warstwę farby. Możliwe, ze pojawią się wtedy nieestetyczne prześwity


icon_eek.gif Wiesz chociaż o czym Ty piszesz? Wiesz po co daje się grunt? Sobie to nie musisz gruntować ale nie doradzaj takich głupot innym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...