Skocz do zawartości

Ceny domow z bali (stan surowy)


Recommended Posts

Napisano
Dzien dobry,
jestem na tym forum nowy i dopiero od niedawna interesuje sie naprawde budowaniem domu.
Planujemy wraz z zona budowe domu drewnianego lub domu z bali i jestesmy na etapie poszukiwania dzialki budowlanej.
Choc duzo nas jeszcze dzieli od realizacji projektu, czytamy duzo o budowie, by byc na biezaco z cala ta rozlegla tematyka.
Mamy duzo pytan i watpliwosci i z tego powodu chcielibysmy zapytac wlascicieli domow drewnianych o kilka wskazowek.
Planujemy wybudowac nasz dom w woj. zachodniopomorskim lub lubuskim i moze ktos z tych regionow polecilby nam godnego zaufania wykonawce (zauwazylismy bowiem, ze wielu wykonawcow tego rodzaju domow pochodzi z poludniowej i centralnej Polski)?
Odnosnie kwestii finansowej, czy rzeczywiscie wybudowanie domu drewnianego lub z bali w stanie surowym zamknietym jest znacznie tansze niz domu murowanego? Wiele firm oglasza na stronach internetowych, ze cena za metr kw. domu drewnianego w stanie surowym zamknietym wynosi od 1000 do 1200 zl. Czy to prawda, czy tylko sposob na przyciagniecie klienta?
Ile lacznie wynosza wszystkie koszta administracyjno-urzedowe i ile przecietnie te formalnosci trwaja?
Bylibysmy bardzo wdzieczni za jakiekolwiek wskazowki od tych, ktorzy buduja taki dom lub juz w takim mieszkaja i wiedza z wlasnego doswiadczenia i o kosztach budowy, i o kosztach utrzymania (ogrzewanie, ewentualnie wilgoc?).
Pozdrawiam,
Dawid
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Buduję z bala świerkowego o grubości 16cm, dom podpiwniczony, 2-stanowiskowy garaż, poddasze użyt, pow.użyt. 220m - stan surowy zamknięty to 280 tys.
Napisano
Poseidon, jak myślisz, za ile udałoby się zamknąć projekt o powierzchni użytkowej do 140m? W sumie to już powinna być jakaś znaczna różnica, co nie?
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...